4.455 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Hvornår tisser I godnat Hvornår tisser I godnat

Og hvornår tisser I "godmorgen" igen - og til den kloge; ikke jer, som i jer. Men hunden smiley

Jeg spørger, fordi jeg normaltvist har en grænse på 8 timer. Det kræver at jeg er i evig søvnunderskud (jeg bliver et bæst, hvis jeg ikke får mindst mindst 8 timer) og har en træls morgen, hvor jeg faktisk skal lufte to gange inden arbejde for at holde det. En gang når jeg står op, og en gang lige inden arbejde, for at undgå at han ikke skal vente mere end 8 timer før jeg kommer hjem igen.

Pssst. Han er ikke typen der giver lyd, når han skal. Han holder sig bare, hvilket gør mig lidt bange for at han skal tisse helt vildt uden at kunne komme til det, hvis jeg feks trækker den om morgenen, og nøjes med at gå tur inden arbejde. smiley

(Jeg møder først kl 10, men står op kl 7 for at få den ekstra time inden arbejde, jeg mister i den anden ende) smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår tisser I godnat
  • #1   5. feb 2017 Vi går som regel aftentur kl.21, men står hun og hopper inden og vi gik tidlig eftermiddagstur, kan vi godt gå lidt tidligere. På samme måde, hvis jeg ik rigtig gider, og hun bare ligger og snorker, så kan vi godt gå senere, kl.23 er som regel det seneste, jeg kan gå med til smiley

Vi går morgentur, når jeg er færdig om morgenen. Nogle gange skal jeg i bad, så går der lidt længere tid. Coco står sjældent op før jeg har fået tøj på, så al den tid jeg bruger på badeværelset, ligger hun og daser i sengen smiley Men generelt ligger vores morgentur mellem kl.6 og 11, afhængig af arbejde (har meget skiftende arbejdstider) eller fridage.

Jeg er med tiden blevet meget rolig omkring, hvor længe Coco kan holde (eller skal holde) sig. Hun kan holde sig enormt længe, men er det tid, nedstirrer hun mig på en ganske særlig dårlig-samvittigheds-fremkalende vis, og så må vi jo ud smiley

• #2   5. feb 2017 Her der tisser vi godnat i mellem 10-11 og godmorgen omkring kl. 7-8. Casey vækker mig selv om natten når hun skal, men sover for det meste til kl. 8 hvis hun kan. Nu står jeg så op kl. 7. Så det er her vi tisser godmorgen i hverdagene smiley

• #3   5. feb 2017 Om morgenen ligger Milo også bare og bobler. Måske jeg i virkeligheden bare er lidt små pivet. Shaggie fik blærebetændelse bare hun skulle holde sig i fem timer. Det er nok der den ligger smiley

• #4   5. feb 2017 Mine blive tilbud have inden jeg går i seng (Manfred går aldrig ud, så han holder sig nogen gange fra kl 19 til kl 10 om morgen, men tilbyder ham tisse tur i haven, hvilken han ikke vil efter han bare holde sig i en uge hvor tænke hvis jeg ikke presser han går han vel, men nej)
    Men ellers kalder mine om morgen, hvilke kun sker ved dårlig mave. De kan sagtens holde sig (igen af dem vil ud af dynen smiley )

• #5   5. feb 2017 Jeg lufter dem inden jeg går i seng. Altså som det sidste jeg gør.
    Jeg tager det ikke så tungt og mine siger heller ikke til smiley

• #6   5. feb 2017 Tucker går normalt fra sidste gåtur kl. 21 og til morgentissetur omkring kl. 11. Han kommer selvfølgelig ud hvis han viser tegn til at trænge.
    Han kan sagtens holde sig - og han venter endda gerne længere tid endnu hvis det regner når vi står op.

• #7   5. feb 2017 Vil lige sige at jeg har have, så det er bare at åbne døren smiley

• #8   5. feb 2017 Ja, der bor jeg så i lejlighed. Så det er på med tøjet hver gang smiley

Men nu er min samvittighed ikke så dårlig mere. Tak for det : D

• #9   5. feb 2017 Vi går ud lige inden jeg går i bad og børster tænder om aftenen/natten - og det er meget forskelligt hvornår det er. Om morgenen lufter min mand hende efter han er færdig ude på badeværelset.

Lia kan sagtens holde sig en 10-12 timer om natten, men hun siger til hvis hun skal ud (som f.eks. her den anden nat kl. 3:50!), så det er ikke noget jeg som sådan bekymrer mig om.

Om dagen er vi som regel ude hver 4-6 time.

• #11   5. feb 2017 Vores kommer ud sidste gang mellem 22 og 24 alt efter hvornår vi går i seng men de kommer ud senest kl 6 i hverdagene hvis vi skal i skole / arbejde hvis vi har fri kan klokken godt blive 10-11 stykker før de vækker os smiley

• #12   5. feb 2017 I hverdagene går vi som regel aftentur fra ca. 21.30 til 22.30. Morgentisningen er så 06.30. I weekenderne kan det godt rykke sig et par timer.

• #14   5. feb 2017 uha, min hund ville nok mene at hun levede lidt i luksus da jeg ikke kan komme tideligt i seng. så hun får faktisk en aftentur omkring ved 18/19-tiden, og så får hun en godnat tur imellem 22.30-23.30 i hverdagene. Morgenturen afhænger faktisk oftest af hende. I hverdagen får hun senest en morgentur ved 7-tiden, hun har nemlig ikke tænkt sig at hoppe ud af sengen inden, selvom jeg står op klokken 6 i hverdagene. Min hund vil hellere bruge mange flere timer i sengen hvis hun kunne, i stedet for den gåtur så tideligt smiley

• #15   5. feb 2017 Vi går den sidste tur mellem 21 og 23, alt efter hvor træt jeg er smiley Og så går vi en lille tur som det første mellem 7 og 9.30, alt efter hvornår jeg vågner smiley Efter morgentur kan jeg gå på badeværelset osv og så går vi en ordentlig tur når jeg er færdig med mig selv.

Hugo skal nogle gange ud tidligt, men jeg vågner som regel hvis han står op.. Tøserne står først op når jeg får sko på, og nogle gange må jeg selv hente dem, de er ikke morgenfriske, især ikke Luna smiley

profilbillede
  • #16   6. feb 2017 Ellie er ude ved 23-24 tiden - lige inden jeg går i seng.

Ellie starter hendes dag i haven ved 8-9 tiden. Jeg har leddegigt og skal "varmes op", inden vi kan gå en tur. Derfor vi går først, når jeg har været vågen en times tid eller to - det vil sige første gåtur er ved middagstid smiley

• #17   6. feb 2017 kl 7 om morgen er den første tur, så er der fri adgang til haven til omkring kl 10/11 (hvis sent 12) hvor der bliver gået tur nr 2 igen fri adgang til have, så omkring kl 15 halv 15:30 får vi en tur til og alt afhængig af hvad vi og hundende er i humør til så bliver der gået mellem 20 og 22 og igen mellem 23/ 01
    så sover vi (med tisse ture i haven hvis der er en der trænger) og står op igen kl 07 smiley
    hele dagen ud over har de adgang til have og så er der selvfølgelig også undtagelses dagen hvor vi måske går mindre og råhygger istedet og de få dage (mest weekend) hvor vi sover længe, men arbejder selvfølgelig heller ikke eller studere uden for hjemmet så har al tid i verden til at gå ture og pussenusse med hundende smiley
    vil også sige det er meget forskelligt hvor mange hunde der er med på gå turene! de signalere hvis de vil med og hvis ikke jamen så går vi bare med dem der gerne vil, meget smart system synes vi i hvert fald selv smiley

• #18   6. feb 2017 Vi tisser af ved 20-tiden og så er de ude igen kl 5. Det har aldrig været et problem. Skulle der være en som brokker sig, så kommer de da bare ud. Værre er det som end ikke!

• #19   6. feb 2017 Jeg lader den tisse af (bare lige ud og tisse hurtigt) lige inden sengetid, og så går vi en tur som det første, når jeg står op og har fået tøj på.

• #20   6. feb 2017 Jeg lufter sidste gang mellem 21 og 22, første gang morgen omkring kl 6

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #22   6. feb 2017 Til hverdag går vi aftentur mellem kl. 20 og 21, og Basso på 6 måneder kommer ud at tisse i haven, når jeg har været i bad, dvs. omkring kl. 6.30. Morgenturen går vi ved 7-tiden.

Når vi sover længe, går vi aftenturen en smule senere, og Basso kommer som regel i haven, lige inden vi går i seng.

Ingle får selvfølgelig også lov at komme i haven, men han gider ikke.

Stod det til hundene, sov vi til langt op ad formiddagen hver eneste dag, men den går jo ikke smiley

• #23   6. feb 2017 Hundene kommer ud et sted mellem kl. 21 - 23 i hverdagene, og igen et sted mellem kl. 06-07. Alt efter hvornår vi skal møde. smiley

• #24   6. feb 2017 Vores får sidste tissetur mellem 22 og 00 afhængigt af om vi har været til træning.
    Første tissetur får de omtrent 6.30
    Nogle gange hænder det at det først bliver ved 9-10 tiden. Ingen klager over det fra hundene.

• #26   6. feb 2017 Afhænger af hunden..
    Med den unge pt. Ude sidste gang mellem 21.30 og 22.30 og hun skal ud igen kl. 4.30
    De andre er ude og tisse sidste gang tilsvarende, og kommer så ud om morgenen ca. 7.00. Mynte og Asger evt. Senere hvis de ikke gider stå op.
    Vi har have til den slags.

• #27   6. feb 2017 Vi tisser godnat omkring kl.20, og så tisser vi godmorgen 5.30-6. Han vil ikke ud senere, så det er vi holdt op med at tilbyde ham. Dog kommer han ud, hvis han siger til. Har dog ikke oplevet det endnu.

• #29   6. feb 2017 Det er meget forskelligt, men hundene skal ikke holde sig længere end 7,5 timer - fordi vi aldrig kom længere i træningen efter vi fik Elvis. Men tror nu sagtens de kunne holde sig en time eller 2 mere.

• #31   6. feb 2017 Jeg SKAL have minimum 8 timers søvn, og helst 9 timer, og det må Topper sgu rette sig efter.
    Man skal tage hensyn til sin hund ja, men nogle gange kan det også blive for meget smiley
    Og den der 8 timers regel du har, op i røven med den om natten. Vi kan jo også holde os længere end 8 timer om natten, så det kan hunden selvfølgelig også.

Så få du din søvn, hilsen en der også bliver et monster hvis hun ikke får sin søvn. smiley

• #32   6. feb 2017 Om morgenen kommer han ud et sted mellem klokken 6.00 og 11.00, afhængig af om det er hverdag eller weekend. Og natturen er mellem klokken 22.00 og 03.00. smiley

• #33   6. feb 2017 Nattisning i haven kl ca 22-23 stykker. Morgentisning i haven 5.30. Morgentur på min 1 time ca 6.15. I week-enderne kravler vi som regel iseng igen efter morgentisning og sover 1-2 mere inden vi står op og går tur.
    ... og ja, jeg er A-mennesker og har aldrig nogensinde kunnet sover længere end til kl 7 eller deromkring smiley

• #34   6. feb 2017 På hverdage tisses der godnat kl. 22 (ca.) og morgen-tisseturen foregår omkring 6.30 smiley
    I weekenden er det lidt anderledes. Senere godnat-tissetur og senere morgen-tissetur smiley

• #37   6. feb 2017 Sidste tissetur er kl 21.30 smiley for der går jeg i seng og læser og Agnes står som regel ved trappen til soveværelset og vil op i seng derefter smiley
    Vi står op igen kl 6 smiley
    Engang imellem vågner hun om natten og vil ud -i går ville hun ud-troede hun skulle tisse-men da vi stod i haven,så stod vi ansigt til ansigt med en lille ræv smiley ( heldigvis er der hegn ud til markerne smiley )

• #38   6. feb 2017 I hverdagen kommer de ud ved en 20 tiden, og igen kl 6.
    I weekenden kommer de ud ved 21-22 tiden, og mellem 7-9 dagen efter.
    Dvs ca en 10-11 timer smiley
    Det har aldrig været noget problem - altså undtagen da de var hvalpe, men der kom de selvfølgelig også mere ud smiley

• #39   6. feb 2017 Dengang jeg boede alene med Saga, kunne der dog sagtens gå længere tid. Hun HADER morgen ture, og prøver gerne at gemme sig, for at slippe smiley :D
    Dengang havde jeg også tit meget tidlige vagter, fra kl 5 - 12, og hun nægtede altså at gå tur kl 4 om natten.
    Så der blev hun luftet kl 21, og igen kl 12.30 da jeg kom hjem - og der lå hun stadig oppe i sengen og snorkende smiley

Så lang tid tror jeg dog ikke Dumle ville kunne holde sig. Så det gælder jo om, at mærke efter, hvad der passer ens hund - men umiddelbart tror jeg altså sagtens, at din kan holde sig mere end 8 timer, den ligger jo selv og sover smiley

• #40   6. feb 2017 Vi har overhovedet ikke faste tider... og det er jeg glad for nu hvor jeg pludselig arbejder i treholdsskift.

Så han kommer ud som det passer til mine vagter de dage jeg er på arbejde..så han får en tur umiddelbart inden jeg skal køre og umiddelbart efter jeg kommer hjem.

Resten af turene tilpasses vagten og så har jeg en hund der er udmærket i stand til selv at sige til hvis man skal noget udenfor smiley

• #41   6. feb 2017 @23: Kommer han ikke ud og tisse senere ? 11½ time synes jeg er voldsomt længe at bede en hund om at holde sig. Det er faktisk ikke specielt sundt for dens nyre og blære at skulle holde sig så længepå daglig basis. Så håber at der er en tisning du har glemt i dit regnskab smiley

• #47   7. feb 2017 Nova kommer ud i haven og tisser af kl. 21
    I hverdagene er min mor oppe kl 5:30, Nova kommer ud umildbart efter og tisser. I weekender og på fridage kommer hun typisk ud ved 7 tiden.
    Nova sover meget let og vågner lige så snart den første begynder at rumstere om morgenen, og er hun bare klar til at begynde dagen

• #48   7. feb 2017 Mine hunde har ingen faste tider, da jeg har meget skiftende arbejdstider. Men faste rutiner her i huset er, at de kommer i haven et smut lige inden vi går i seng, og som det første når vi står op. Gåture indpasses alt efter mødetider og overgang mellem vagterne.

• #50   8. feb 2017 Tusinde tak for jeres svar. Fremover går vi kun én, men længere morgentur. smiley

• #51   9. feb 2017 Keiko er somregelt ude ved 22-23 tiden.
    og han står somregelt ikke op før 9-10 om morgenen - og der skal han overtales til at gå ud og tisse.

Kommentér på:
Hvornår tisser I godnat

Annonce