1.676 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Martin J
Martin J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Race bestemmelse? Race bestemmelse?

Hej.

Vi er igang med at anskaffe os hund igen, dog ikke hvalp denne gang.
Og vi er så faldet over denne her på lidt over et år.
Det skulle være en blanding imellem en old english bulldog & boxer.
jeg er ikke vild go race kender, men jeg synes godt den kunne ligne en amstaff istedet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Race bestemmelse?
  • #1   10. aug 2018 Det er DIT ansvar at kunne bevise, hvilken race du er i besiddelse af........ Kan du det med en hund?? Du kan ikke bruge sælgers udsagn til noget som helst..... Så kan du bevise at det er en OEB/boxer (en sindsyg blanding i øvrigt).

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    aug 2018

#2   10. aug 2018 Det var jo ikke det jeg spurgte om vel!

• #4   10. aug 2018 Hvad er så spørgsmålet?

• #5   10. aug 2018 Nej, men det er det svar, du vil få herinde...... Så køb den og håb at ingen får et horn i siden på dig, for så mister du din hund.

• #7   10. aug 2018 Ja, den kunne sagtens ligne en ulovlig race. Og så er resten som Mette skriver. Bedste råd er at finde en anden hund - det er sgu for risikabelt med sådan en som den på billedet.

• #8   10. aug 2018 Har du set en ægte AST Mia?

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    aug 2018

#10   10. aug 2018 Mine forældre har en ældre men ægte amstaff.
    den ligner den her meget synes jeg, dog lidt mere muskuløs.

Men jeg er ikke den store race kender, derfor jeg spørg hvad andre synes den ligner.

• #11   10. aug 2018 Jeg synes den ligner den blanding du nævner, men det er sådan set fløjtende ligegyldigt, for hvis bare én person ikke mener den gør, så får du problemer. DU skal nemlig kunne bevise hundens racer, og det kan du ikke uden stambog. Så lad være, for hundens skyld.

• #13   10. aug 2018 Nu er der rigtig mange gode grunde til at købe hund med stamtavle, men især hvis man er til hunde af den type, er tavlen uundværlig.
    Det er ikke sikker at den hund er ulovlig, men det kan du ikke bevise.

• #14   10. aug 2018 Det kan sagtens være en blanding som du beskriver
    Problemet er at OEB ikke er 1 race, men en betegnelse af krydsninger af forskellige bulldog racer inkl. APBT og AB der er ulovlige i Danmark

• #16   10. aug 2018 Hvis jeg skriver, at jeg sidder og kigger på annoncer, og spørger på hg , hvad racen ligner, vil jeg så også få "så lad dog være at købe mistænkelige hunde"-bebrejdelser?
    Hvem siger, TS har intentioner om at købe hunden?

Nå, jamen vi skal da for fremtiden huske først at spørge om TS overvejer at købe hunden, inden vi svarer på at hunden ligner en ulovlig race smiley

Du tænker ikke at “vi leder efter en voksen hund og er faldet over denne” tyder på at TS er interesseret i at købe hunden? Og at det er derfor han spørger, ikke fordi han pludselig har fået en nyfunden interesse i hunderacer.

• #18   10. aug 2018 Isabelle, man må KUN læse det der STÅR, og svare på det EKSAKTE der bliver spurgt om. Al tolkning er over grænsen smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #21   11. aug 2018 synes den ligner det mig den siges at være

• #22   11. aug 2018 Jeg tænker han er en lækker bamse der godt kunne være den blanding. Hvad har nuværende ejer af bevis på ophav,?

• #23   11. aug 2018 Enig med flere af de andre. Han kunne godt være det der bliver oplyst. Problemet er at han også godt kunne ligne noget andet og her er problemet for dig, for skulle der blive noget omkring hunden så er det dig der har bevisbyrden. Følger der noget med hunden der dokumterer dens ophav kan du jo roligt købe den, gør der ikke ville jeg personligt ikke risikerer det. Især for hundens skyld, skulle der blive noget og politiet bliver indblandet vil hunden blive hentet og sat på internat indtil sagen bliver afgjort 100 år senere, og det har ingen hund fortjent.

• #25   11. aug 2018 Jeg synes den ligner det, der skrives den er.

Der er så meget boxer-udtryk i fjæset smiley

Men men - hvis en kan få tanken amstaff, så kan flere. Jeg ville scrolle videre..

• #26   11. aug 2018 Jeg kan godt se boxeren i dens ansigt, men jeg kunne ikke sige, om det var en boxer blandet med noget ulovligt eller ej.

• #27   11. aug 2018 Isabelle, svaret må vel så bare være “ja”, altså til at TS synes den kunne ligne en amstaff i stedet smiley Det synes han jo, så uanset hvad andre synes, så må svaret være det smiley

• #29   11. aug 2018 som de andre ville jeg også råde til at lade være.. så længe hundeloven er gældende, skal du jo som ejer kunne bevise at det er en blanding og af hvilke hunde. hvis du ikke kan det, risikerer du i værste tilfælde at få aflivet en god hund alt for tidligt.

Det er super ærgerligt at skulle sortere søde og gode hunde fra, fordi de ligner noget ulovligt.
    Jeg ville ikke selv tage satset. Det gør jo ondt at miste sin bedste ven og endnu mere, hvis det ikke var dens tid endnu smiley

• Charlotte K
    Charlotte K Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 1 Svar: 26
    #30   11. aug 2018 Jo det det ligner meget noget amstaf

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    aug 2018

#32   11. aug 2018 Jeg takker for de mange hurtige svar.

Jeg har efterføgende talt med ejerene, og det kunne tilsyneladende bekræftes at der ikke er noget amstaff i den.
    Det skulle også fremgå af dens hunde pas, hvad dens forældre er af race, da de var af ægte race.

• #33   11. aug 2018 Kun DNA prøver der kan sammenholdes med forældrenes godkendte stamtavler er nok til at bevise ophav overfor myndighederne.

• #34   11. aug 2018 den kunne godt være den angivne blanding, men der kunne også vlre blandet noget ulovligt i

• #35   11. aug 2018 I øvrigt kan en OEB også være ulovlig, i og med at der er blandet en del amerikansk bulldog i.

Kommentér på:
Race bestemmelse?

Annonce