{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
346 visninger | Oprettet:

Radar
Radar
Følgere: 10 Emner: 27 Svar: 2.631

Anbefal en bog {{forumTopicSubject}}

Jeg har læsestof nok til et par uger endnu, men der kan jo gå lang tid før bibliotekerne åbner igen smiley Så jeg kommer nok til at købe nogle romaner, men hvilke?

Krimier gider jeg ikke betale for.
Fantasy, letbenet romantik og forceret humor gider jeg ikke læse.

Kommentarer på:  Anbefal en bog
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 14 Svar: 2.261
    #1   23. mar Har du læst Christian Jacqs bøger om Ramses II?

• #2   23. mar Alle helgeners fest
    Flodguden
    Hvor flodkrebsene synge
    Inden vi blev jeres
    Haabet
    Peters kærlighed
    Faith
    En lykkelig slutning
    De bortførte piger
    Knogler
    Mig før dig

• #3   23. mar Man kan vel stadig låne på e reolen tror jeg smiley

• #4   23. mar Den sidste bog jeg har læst, som ikke går ind under nogen af de kategorier, var The Silent Patient

• #5   23. mar Lidt forskellige forslag:

Albert Camus: Pesten (meget relevant og utrolig velskrevet)

Christos Tsiolkas: Lussingen
    Trent Dalton: Dreng sluger universet
    Elif Shafak: Arkitektens lærling

Haruki Murakami:
    - Mordet på kommandanten
    - Trækopfuglens krønike
    - Kafka på stranden
    - 1Q84
    - Den farveløse Tsukuru Tazakis pilgrimsår

• #6   23. mar En af mine store favoritter i øjeblikket er serien "De Syv Søstre" af Lucinda Riley. Jeg kan slet ikke vente på, at den sidste udkommer smiley

https://www.saxo.com/dk/page/lucinda-riley-raekkefolge

• #7   23. mar Lillemand, jeg har også gået og tænkt på Albert Camus' Pesten hele ugen. Absolut værd at få genlæst!

Min absolutte favorit er Vi, De Druknede af Carsten Jensen. Den kan godt holde et par uger smiley Fantastisk bog!

• #8   23. mar Jeg tror i øvrigt, jeg har samme smag som dig Radar. Jeg bliver virkelig irriteret, når jeg læser dårligt skrevet bøger. Om det så er historien, der er kliché eller sproget, det er ligemeget, jeg vil ikke bruge min tid på det.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#9   23. mar Fedt! Rigtigt gode bud - måske pletskud - til min smag i # 5. smiley

Sofia - hvis du har samme smag som mig, så må du da lige nævne nogle forfattere og titler smiley
    'Pesten' af Camus må jeg naturligvis have læst på et tidspunkt. Tilfældigvis har jeg 'Som pesten' af H.V.Holst til at ligge i min biblioteksbogbunke nu.

(E-reol har jeg aldrig brugt, men løber jeg tør for RIGTIGE bøger, så må nød jo lære nøgen kvinde at spinde).

Kom gerne med flere ideer - andre kan måske også trænge til inspiration smiley

• #10   23. mar Salman Rushdie: Haroun and the Sea of Stories - (evt. også Luka and the Fire of Life), to børnebøger, men man behøver ikke være barn for at læse dem, de er absolut smukke

Amitav Ghosh: Calcutta Chromosome - en fiktiv fortælling baseret på historien om kortlægningen af malaria, enormt velskrevet; man føler sig nærmest febril mens man læser den

Madeline Miller: Circe - fortællingen af troldkvindens historie fra græsk mytologi

Pat Barker: The Silence of the Girls - en genfortælling af Iliaden men fra kvindernes synspunkt

Stephen Fry: Mythos - ja ja, jeg ER på lidt af et grækerkick for tiden

Gillian Bradshaw: Island of Ghosts; the Beacon of Alexandria

Mika Waltari: Sinuhe Ægypteren

Jonathan Franzen: Purity

Olga Tokarczuk: Drive your Plow over the Bones of the Dead; Flights

James Michener: The Source

W.G. Sebald: Austerlitz

Philip Roth: The Plot against America (så kan du også se den nye serie på basis af bogen efterfølgende)

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#11   23. mar # 10 Det var dog en forfærdelig masse engelsksproget - og gammelt og græsk smiley , det kommer jeg aldrig igennem! (jo måske Calcutta-kromosomet)

Historiske romaner skal helst ikke være mere historiske, end at handlingen foregår i 1900-tallet - (jo højere tal, desto bedre smiley ).

• #13   23. mar Hvad med Clifton-sagaen af Jeffrey Archer?? Den er supergod - og starter vist omkring 1925, hvis jeg ikke husker helt forkert smiley

• #14   23. mar Jamen "Vi, de druknede" Carsten Jensen er klart anbefalelsesværdig.
    Lykke-per af Henrik Pontoppidan (Jeg er svært glad for Pontoppidan.)
    Lejlighedssange af Stine Pilgaard. Ny og ung. Absolut værd at læse (kan også læses som e-bog, da den ikke er så lang)

• #15   23. mar Altså, Salman Rushdies bøger fås i dansk oversættelse, jeg kender bare ikke titlerne fordi jeg læser dem på engelsk. Eller, jo, Harun og Eventyrhavet, og Luka og Livets Ild.

Og selv hvis du ikke kan tåle old og græsk, så gør dig en tjeneste og læs Madeline Miller, den hedder Kirke på dansk. Den er ikke oldgræsk eller old, bare spændende.

• #16   23. mar Uh, er det Circe du snakker om Batdog? Jeg har ville læse den i så lang tid! Men den har bare ikke været til nogen fornuftig pris hverken fysisk eller til Kindle smiley

• #17   23. mar Ej, jeg trækker min kommentar tilbage igen - den var pinlig. Havde kun læst dit sidste svar smiley smiley

• #18   23. mar Det er nemlig Circe, den er fantastisk! Varm anbefaling! Jeg har også læst hendes Song of Achilles, og den er fin, meget Mary Renault-agtig, hvilket ikke er en slem sammenligning, Renault var en mester udi i sit fag. Men Circe er så nytænkende, anderledes. Jeg kender en hel del til antikken og det græske gudeunivers, men jeg var så underholdt, at det var fløjtende ligegyldigt.

• #19   23. mar Song of Achilles fangede ikke lige min interesse da jeg skimmede beskrivelsen, men Circe har fået SÅ gode reviews på Goodreads, at jeg føler jeg har haft den på min jeg-må-have liste i evigheder! smiley Så det er virkelig fedt at høre

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 256 Svar: 8.732
    #20   23. mar Den der lever stille - af Leonora Christina Skov.

• #21   24. mar de her er simpelthen noget af det bedste jeg har læst, og da de er ca på 1000 sider hver, så er der til nogen tid :

https://www.bog-ide.dk/serie/century-trilogien/117867

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#22   24. mar Nu har jeg i første omgang bestilt 3 romaner (fra et antikvariat).
    'Lussingen' af Christos Tsiolkas, som jeg i forvejen havde på min læseliste.
    'Jord' af David Vann, som jeg husker som så fantastisk, at jeg i forvejen havde bestemt mig at købe den.
    Og (måske et flop) 'Evighedsbørnene', men om ikke andet, så er omslaget da pænt :D.

Slægtsromaner og lignende med et handlingsforløb, der foregår over halve og hele århundreder, er nok ikke lige mig. Jeg forestiller mig, at der må mangle kant og poesi, men jeg kan jo lade det komme an på en prøve, når bibliotekerne engang åbner igen, så man kan læse gratis smiley

Og tak for alle forslag smiley Kom gerne med flere forslag til mig og andre ... der ikke læser fantasy eller for kulørt romantik og hurtigt bliver træt af 'En mand, der hedder Ove'.

• #23   24. mar poesi mangler nok i trilogien .. kant og spænding mangler bestemt ikke og så er de historiske begivenheder jo faktuelle så de er meget oplysende synes jeg ...

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#24   24. mar Den smule historie jeg har kendskab til, er faktisk udelukkende det, jeg har fået forærende fra skønlitteratur. (Har det bare med at glemme det lige så hurtigt, som bogen igen er lukket smiley ). ...

• #25   24. mar Jeg kan også varmt anbefale ‘De syv søstre’ . Der er mange gode timers læsning i de bøger smiley
    ‘Hvor flodkrebsene synger’ er også rigtig god smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

Kommentér på:
Anbefal en bog

x