{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.715 visninger | Oprettet:

Indica J
Indica J
Online Tilmeldt:
26. jan
Emner: 3 Svar: 43

Snik snak 3 :) {{forumTopicSubject}}

Vi fortsætter her smiley

Linus er hos min mor, han har været der siden i går. Og selvom jeg savner Kaptajnen herhjemme nyder jeg skisme også at kunne få støvsuget og vasket gulv uden at skulle kæmpe med ham imens.
Så nu bliver lejligheden helt ren og lækker igen, og jeg kan så senere på ugen (endelig) få sat en reol op som rumdeler, og selvfølgelig få alle mine bøger frem - nu har vi også kun boet her i næsten 2 år smiley smiley

Det er da så vidst også ved at være på tide at komme rigtigt på plads smiley smiley

Og så får i da lige et billede af Kaptajnen og hans bedste veninde Betty Boo - vi ELSKER at der er flyttet endnu en Corgi til øen smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tænde en el talve før kl 20.30 500 kr.
  • Rengøring af butik 2.550 kr.
  • Montering af tv ophæng 500 kr.
  • Diverse opsætning 600 kr.
  • Tilstoppet håndvask 840 kr.
  • Opsætning og tilslutning af loftlampe. Lampen er af glas og derfor lidt tung. . 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak 3 :)
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 97 Emner: 27 Svar: 3.081
    #1   28. jan Vilma og jeg passer en Balder i dag. Han er Vilmas gode legekammerat, og det går så fint smiley
    Balder er lidt af en velcrohund - følger mig hvor jeg går, lægger sig for mine fødder når jeg sidder - og ville egentlig gerne have siddet ovenpå mig, da jeg lige lagde mig i sofaen og kiggede fjernsyn smiley

profilbillede
  • #2   28. jan Isabelle, jeg ELSKER dit elefant-billede smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#3   28. jan Også jeg, Anne smiley

• #4   29. jan Elsker at få tilsendt billeder og videoer når Sam er i sin hundedagpleje ??

profilbillede
  • #5   29. jan Han nød virkelig at det blev solskinsvejr i går ??

profilbillede
  • #6   29. jan ??

profilbillede
  • #7   29. jan Det går den rette vej med Sam's vægttab!

profilbillede
  • #8   29. jan Jeg var på tre timers kursus hos DKK i går "Intro til Movement Puzzle".
    Aj, det var godt nok en succes og en positiv oplevelse. Det skal jeg helt klart bruge som aktivering til hele flokken.
    I går var det Sheena, der var "på", og hun var en lille stjerne. Alle hunde fik tre pas, og de syv deltagende hunde var fordelt på fem forskellige racer - og det var så tydeligt at se, at alle hundene lærte forskelligt, og gjorde kæmpe fremskridt på vidt forskellige steder i indlæringskurven (og var udfordrede på andre).
    Sheena mente naturligvis selv, at hun var hallens dronning smiley

profilbillede
  • #9   29. jan Gid de hvalpefabrikker ville brænde op i helvede! smiley

https://ekstrabladet.dk/krimi/politi-i-grimt-hunde-fund-simpelthen-ikke-rimeligt/10512584

• #10   29. jan Og folk ville lade være med at købe!

• #11   29. jan Bare -mig ja hvis der ingen kunder er, så vil der ikke være noget at sælge.

• #12   29. jan 11 år i dag smiley

Dorit er officielt den ældste hund, jeg har haft. Bella blev aflivet 16 dage før hun ville være fyldt 11, og Malde blev aflivet 20 dage før han ville være fyldt 11 år.

Jeg har sunget fødselsdagssang for hende (mest fordi hun altid gør med, når jeg synger), og så har de fået “lagkage” til aftensmad. I morgen skal hun have første dosis cartrophen og librela. Hun har været på et nyt tilskud i et par uger, og jeg synes at jeg kan mærke en god virkning på hende smiley

Min allermest nuttede pølsehund smiley

profilbillede
  • Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    jan 2025

#13   29. jan Tillykke til skønne Dorit smiley

• #14   29. jan Tillykke pølse smiley

• #15   29. jan Færdig for i dag. Min dreng er syg og mormor har passet. Konrad eeeelsker mormor og det trætter så godt efter besøg smiley

• #16   29. jan Anne, tillykke til og med søde Dorit smiley
    Hvilket tilskud er hun begyndt på?

• #17   29. jan Tillykke Dorit smiley

• #18   30. jan Tillykke Dorit smiley

• #19   30. jan Tillykke Dorit smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#20   30. jan Tillykke med i går, søde Dorit smiley

• #21   30. jan Kæmpestort tillykke til Dorit med dagen igår smiley Der er nu altså noget specielt ved en elsket gammel hund, man har haft i mange år: Man kender bare hinanden på en helt særlig måde smiley smiley smiley

• #22   30. jan I det nyeste afsnit af “dyreinternatet” på tv2play er der en Hg-kendis med smiley

• #23   30. jan Tillykke til og med Doris. Der er bare noget specielt over ens gode gamle hund. smiley

Jeg håber, hun får lige så stor gavn og glæde af Librela som Sunshine har haft nu i snart 2 år.

• #24   30. jan Tillykke med og til Dorit .... vi ville gerne have fødselsdags sangen med lyd på ...

• #25   30. jan Dorit takker for alle tillykkerne smiley

Anne, tillykke til og med søde Dorit smiley
    Hvilket tilskud er hun begyndt på?

Det er dette, jeg har startet hende på: https://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/led_knogler/snacks/1900280?activeVariant=1900280.0

Hun får stadig Flexadin Advanced også, men jeg vil faktisk vove at påstå, at forandringen er lige så tydelig med det her nyt tilskud, som det var da hun kom på Flexadin.

Tillykke med og til Dorit .... vi ville gerne have fødselsdags sangen med lyd på ...

Hvis du forestiller dig at det er den med instrumenterne, og instrumentet er "vov" smiley

• #26   30. jan Jer der giver Librela, er det altid dyrlægen der stikker jeres hund? Eller har I hørt om muligheden for at købe det hjem og selv stikke?

• #27   30. jan MC mit indtryk er, at det kan / må man ikke.

Ok, jeg kender også en, der gør det, men det er via en dyrlæge i familien, der skaffer librelaen.

Det ville da være rart, hvis man måtte selv, så hvis du ved noget, så del gerne. Nu er Sunshine nok på det niveau, at der ikke er så mange stik tilbage, og selve stikket er ikke særlig dyrt. Jeg betaler jo ikke konsultation for det.
    Jeg kan se på sidste faktura, at jeg betaler 129 + moms for stikket, så det er ikke det, der skal holde nogen tilbage. Til gengæld er selve librelaen forholdsvis dyr til en stor hund.

• #28   30. jan MC, en sygeplejerske må også give det, det kan være en billigere løsning end at booke dyrlægen.

• #29   30. jan Lene, jeg skal give næsten 600 kr pr gang. Det synes jeg er dyrt.
    Jeg kender en der gør det selv, så jeg skal lige have hørt hvordan og hvorledes.
    Jeg var bare nysgerrig om andre selv gjorde det smiley

• #30   30. jan A-S, måske jeg skal høre min dyrlæge hvad prisen er, hvis sygeplejersken gør det.

• #31   30. jan Min dyrlæge fortalte i dag, at de tager konsultation første gang de giver librela og/eller cartrophen, og så koster det derefter 100 kr+selve medicinen.

Cartrophen har ingen kendte bivirkninger på hunde, men librela har vist sig på mennesker at kunne give ledproblemer ved langvarig brug. Så konsultationen bruges til at tjekke hundens status, og så tale eventuelle bekymringer igennem, herunder vurdering af fordele/ulemper, hvis det er en ung hund, der skal have librela.

Min dyrlæge har valgt den løsning med 100 kr, fordi de ser så god effekt af behandlingen, at de gerne vil at folk følger behandlingen, og dér har udgifterne jo betydning.

• #32   30. jan Anne, det giver jo mening smiley Min hund er dog 14,5 år, så jeg tænker ikke han når han oplever så mange led relaterede bivirkninger. Men det giver bare ikke mening, at min dyrlæge sagde til mig, at da det ikke er en konsultation, så kommer man blot ind til stikket, og der ikke for at snakke om hvordan hunden har det. Hvis der er noget man er bekymret for eller andet, så skulle man booke en rigtig konsultation. Og så synes jeg bare det bliver dyrt med 600 kr om måneden. Men måske er det meste bare medicin, som jo så skal betales uanset smiley
    Det er skam heller ikke prisen der er afgørende. Men jeg kan sagtens stikke selv, så hvis man måtte, så kunne jeg jo lige så godt spare de penge smiley

• #33   30. jan Jeg kan se at selve medicinen (librela) til Dorit (under 20 kg) koster 350 kr plus moms, og så kommer så 100 kr for selve indgivelsen. Så måske er 600 kr ikke så voldsomt dyrt, hvis det inkluderer medicinen.

• #34   30. jan Jeg giver ca. 765 inklusiv medicin og miljøafgift. Medicinen alene er 532 kr., så medicinen er klart den største del.
    Men det er en type medicin, hvor prisen i høj grad afspejler hundens størrelse.

• #35   30. jan Min dyrlæge spørger da til, hvordan det går med Sunshine, og måske snakker vi lige kort om det. Der har været en enkelt gang, hvor Sunshine havde fået noget sår, hun lige så på og vi snakkede behandling, men nej det er ikke en konsultation, hvor der skal laves andet. Det er simpelthen en opfølgning på første gang, hvor der var en konsultation.

• #36   30. jan Min dyrlæge var sød lige at kigge på Ellie. Hun er ikke kiropraktor og er ikke ortopæd, men hun kunne intet se eller mærke på Ellie, så hun mente nok at jeg lige så stille kunne skrue op for aktiviteten og friheden smiley Hun har fået sidste smertestillende i dag, så vi er sådan set også færdige med restriktioner. Men det var rart lige at få tjekket.

Så det fejrede vi med en tur på markerne, hvor hun både fik lov at løbe og grave mus smiley Vi sluttede af med et spor med så mange buer, at jeg selv blev rundtosset smiley Det er en meget, meget træt og glad lille schæferhund, der nu ligger og snorker i sofaen smiley

• #37   30. jan Den første gang med opfølgning havde de ikke 30mg ampul hjemme, så der fik Sunshine en 10mg og en 20 mg, og det løb op til knap 750 kr. bare for medicinen. Hele regningen var på næsten 1000 kr. Der var jeg godt nok lidt rystet med tanke på, at den skulle gøres hver 4. uge.
    Heldigvis er det jo så ikke lige så dyrt, når man får den rigtige størrelse ampul.

Under alle omstændigheder har det givet mig 2 år, som Sunshine nok ikke ville have haft uden librela.

• #38   30. jan Ja okay, måske er det ikke så dyrt som jeg først lige havde troet så. Det er til under 10 kg. Men den er stadig ikke gratis. Og ja, hvis det kan give flere gode år, så er det jo ingen pris! Han får previcox allerede, men det er ikke nok kan jeg se.

• #39   30. jan Perlepladen har været med på job hele dagen igen og er godt træt:)

profilbillede
  • #40   31. jan Lens er hendes øjenomgivelser ikke allerede blevet mindre røde? Synes hun ser så fin ud.

• #41   31. jan @Lens: Perle er altså en fint navn til hende smiley Jeg holdt meget af det navn til min gamle dobertøs; hun var min sorte perle smiley

• #42   31. jan MC, Sunshine får Loxicom også.
    Det havde hun fået i et stykke tid inden, men hun lavede et eller andet, jeg ved ikke hvad, med ryggen/lænden, der udløste en voldsom smerte, som vi ikke kunne smertestille ordentlig bare med Loxicom, derfor fik hun både Loxicom og Gabapentin oveni, og det gav bedring inden for timer.
    Gabapentinen stoppede jeg så med igen, men Loxicomen skulle jeg blive ved med, fordi det indeholder antiinflammatorisk, hvilket Librela ikke gør. Det er udelukkende smertestillende.
    Jeg har ikke prøvet Previcox, men mon ikke det samme gør sig gældende som ved Loxicom. Jeg har indtryk af, at det er et par af de produkter, man vælger imellem, alt efter hvad hunden trives på.

• #43   31. jan Jeg har ikke det mindste imod, at aflevere bilen på værkstedet for en kort bemærkning, når jeg så kan kombinere det med en god morgentur med hundene på den her skønne sti, der seriøst ligger lige overfor smiley

profilbillede
  • Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.497
    #44   31. jan Jeg er gået i gang med at rydde op i alt mit hundegejl, så det kan komme videre i systemet. Hold da op hvor har jeg meget smiley
    Jeg fandt det her Hurtta Ultimate Warmer fra da jeg havde Chihuahua - simpelthen det, efter min mening, bedste dækken Hurtta har lavet. Desværre er det for lille til selv min mindste Petit. Det udgik for flere år siden, og ingen butikker har dem i str. 30.
    Så hvis nogen har et eller to i str. 30 cm. brugt, køber jeg gerne smiley

profilbillede
  • #45   31. jan Vi har været ude at prøvekøre vores nye bil. Man er blevet helt voksen når man glædes over omlægning af boliglån og ny bil. smiley

• #46   31. jan Rikke, prøv at kontakte Lens angående det Hurta dækken du har fra din Chi. Hun har jo fået en Chi og leder efter et dækken til den.

• #47   31. jan fxck hvor er det belastende når man arver sine forældres fejlslagne opdragelse af en bror på snart 73 år ......

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#48   31. jan Husk, at man kan frasige sig arv og gæld, Hanne smiley

Efter at have frygtet kloklip på Vilma, der hader den slags af et ærligt hjerte, har Tessie og en varm anbefaling fra en tilfældig hundedame på stranden fjernet næsten al min frygt.
    Jamen altså nogle søde, kompetente kvinder, der er i vores (fra i dag) nye dyrlægeklinik smiley
    Vilma stod så fint og roligt og fik manicure.
    Bagefter gik vi i skoven og var glade smiley

profilbillede
  • #49   31. jan tak .. har lige sagt at opfører han sig ikke ok så skal han bare glemme mit nummer ... han er simpelthen så urimelig .... der kommer en fodterapeut hver 3. mdr denne har faste køre ud dage, det passer så ikke min bror som ALTID er hjemme, han spørger " hvorfor kan han ikke rette sig efter mig, hvorfor skal jeg rette mig efter ham " fordi han kommer 1 x hver 3. mdr og den dag falder sammen med den dag han hjælpes i bad af hjemmeplejen .. de har sagt det ikke generer dem ...
    jeg er så arrig ....

• #50   31. jan Rikke
    Du må gerne skrive PB om dækken hvis du vil sælge det smiley

• #51   31. jan Bare-mig åh ja vi fik ny bil i november efter at have ventet nogle måneder. Det er bare en vild fornemmelse at blive behandlet vildt godt, når man henter vidunderet. Gavekurv og ekstra måtter, p-skive osv. Selv om det er nogle måneder siden, så er den bare stadig brand new. Elsker det smiley

• #52   31. jan Bare lidt sjov ........ smiley smiley smiley

Hvad hedder en mand.... med en and under hver arm ????
    ..............................................

Svar....... Finn med to NN'er ...... smiley smiley smiley

• Indica J
    jan 2025

#53   31. jan Det er yderst sjældent at jeg køber nyt tøj, men i dag har jeg flottet mig.
    Jeg har både fået købt nye træningstights (TAK til Eyda for at åbne butik her i Aarhus smiley ), nye hverdagsbukser (igen TAK til Eyda smiley ) og nye sneaks smiley smiley

profilbillede
  • #54   31. jan Så blev Perle tjekket igennem ved dyrlægen og vaccineret:)

Alt er fint. Tænderne er fine - hun har et lille underbid men det er minimalt. Øjnene tror hun er foder så hun anbefaler at se hvad der sker der først og ellers er jeg anbefalet at dryppe øjnene med noget som kan hjælpe. Virker dette ikke vil hun begynde at overveje tårekanaler mm men umiddelbart ser øjnene sunde ud så hun tror det er foder og/eller tørre øjne

Ang led så var Perle så stiv af skræk at hun ikke kunne teste helt men hun mærkede ikke noget og vil teste senere når hunden er mere tryg. Hun så hende gå og løbe og siger at hun jo er ung og knæ mm kan vise sig senere men så tager vi den derfra

Og så skal vi børste tænder smiley

Hun har ikke taget nogen umiddelbar fysisk skade heller af at have haft hvalpe i en alder af 7 ish mdr... det forarger os men sket er sket og nu skal Perle videre og heldigvis har kroppen klaret det fint (men fuck jeg sad på mine hænder for ikke at sige noget under overtagelsen af hende for to uger siden - jeg skulle bare have hende over i mit navn!)

Det var en stor lettelse at få hende igennem dette for hun har jo ikke haft den bedste opvækst men jeg er lettet smiley

Hun fik skærm på og det var heldigt for hun havde sgu bidt dem ellers. Hun har fået mere selvværd og det fornægter sig ikke. Tænderne blev også tjekket med en lille pind i stedet for fingre smiley

Dyrlægen siger - vi kender racen smiley

Men jeg er glad og lettet over at jeg ikke helt har købt katten i sækken - det er held. Det erkender jeg men jeg tog chancen for hun skulle bare have et godt liv - kort eller langt.

Nu håber vi det bliver langt:)

Her gør vi af dyrlægen bagefter undersøgelsen :))) Jeg behøver ikke oversætter- man kan se på hende at hun er rasende gal over at hun skulle stikkes og tjekkes og siger sin mening her smiley Hun tror hun er en stor hund (joke - hun gør bare på job arrrgh - arbejder på en løsning )

(Indsæt smiley der river håret af :))

profilbillede
  • #56   31. jan Maller er nu engang fantastiske. smiley

https://www.facebook.com/share/r/18gRRWGp9n/

• #57   31. jan Apropos - har I set "Dogman" på Netflix? Den er virkelig ikke for sarte sjæle, men der er nogle helt fantastiske scener med maller smiley

• #58   31. jan Dorit er så pisse sød smiley

Jeg har haft en rundt tæppe under mit sofabord, men Dorit har haft lidt svært ved at hoppe op i sofaen selv, fordi tæppet ikke dækker lige hvor hun skal hoppe op. Så jeg har købt et nyt tæppe, så hele arealet under sofaen (U-sofa) er dækket.

Dorit ELSKER det nye tæppe, og hendes nye plads er blevet på hjørnet af tæppet ud mod rummet. Der kan hun ligge og have overblik, og samtidig ligge blødt og dejligt. Og så synes hun bare det er lækkert at møffe snuden rundt i tæppet smiley

Jeg elsker at jeg elsker hende mere og mere, jo ældre hun bliver smiley

• #59   31. jan Lene, jeg tænker Previcox kan noget af det samme. Han skal også fortsætte på det sammen med Librela. Men det er dejligt at høre så meget positivt om Librela. Jeg krydser virkelig fingre for han har et par år mere i sig!

• #60   1. feb Andre der døjer med at smide billeder op i tråde?

• #62   1. feb Louise det er det samme der sker her

• #63   1. feb Hov fik slettet mit opslag i stedet for at redigere.
    Staff ja møg irriterende.
    Mon det er fordi det er fra telefon og ikke pc? Det er faktisk årsagen til, at jeg stort set aldrig sætter billeder ind. Jeg kan simpelthen ikke. Nogle gange lykkes det efter at have trykket prøv igen et utal af gange.

• #64   1. feb Helt okay smiley

Det kan godt være det er derfor, men har undret mig længe.

• #65   1. feb Indimellem kan jeg, hvis jeg laver tekst og billede for sig

• #66   1. feb Jeg har ingen problemer fra min. Har i IPhone?

• #67   1. feb I dag går turen til bazaren og spise og Perle skal passes et par time af sin gode ven Trine smiley

Det er hårdt at have hund der ikke kan være alene endnu og jeg glæder mig afsindigt til nogle timer uden hund

Elsker hende men trænger til at lade op smiley
    De sidste to uger har stået på diarre, sammenføring med kat, renlighed, lære alt fra sele til gå tur og vuf vuf issue på job - og nu skal jeg have lidt Helle tid smiley

Men jeg savner hende allerede lidt ved tanken ....

profilbillede
  • #68   1. feb Skulle have haft gæster men både jeg og også gæster hænger i bremsen, så vi slapper af. Hvalpen er ikke med på den og trænger til at der skal ske noget. Så vi smutter i skoven senere og går en lang tur sammen med en hundeven smiley

• #69   1. feb Susanne nej jeg har en Xiaomi. Det var fuldstændig det samme med min gamle telefon, der var en Huawei.

• #70   1. feb Susanne, jeg har ikke iphone smiley

• #71   1. feb Nå ok, jeg har Samsung og oplever som sagt ingen problemer. smiley

• #72   1. feb Jeg har også Samsung, og det er op og ned om det virker.
    Somme tider virker det fint og andre gange skal jeg prøve mange gange før det lykkedes.

Min gammel telefo er en Sony, og det er det samme med den.

• #73   1. feb Øv, Ellie blev halt igen til træning i dag smiley Eller, ikke halt, men hun trak benet op under sig. Så jeg må vist hellere få ringet til dyrehospitalet og spørge om hendes kiropraktortid på tirsdag skal laves om til røntgen smiley

Formanden var så sød, for han ved godt at jeg er ret ængstelig, og sagde, at en fibersprængning jo tager et par uger, så det behøver ikke være noget slemt. Jeg håber han har ret smiley

• #74   1. feb Balder leger vagthund i dag. Han gad ikke spise sin mad i går, og så går kattene og fisker ud af skålen. Så i dag har han besluttet sig for at vogte over sin skål, så de dumme katte ikke spiser af den, selvom han ikke selv gider spise det. smiley

• #75   1. feb To venner i skoven på tur. smiley

Vi var ude i et par timer og fik leget med hunde venner og udforsket skoven

profilbillede
  • #77   1. feb Perle er hjemme igen - det gik godt men det var også svært for hende at være et fremmed sted selvom hun kender Trine så vi har aftalt at mødes og træne det mere inden næste gang smiley

• #78   1. feb Se lige mine smukke ænder. smiley

profilbillede
  • #79   1. feb Zenta, de er virkelig smukke smiley
    Har ikke set dem før.
    Hvad er det for nogen ?

• #81   1. feb De har en "fætter" på Bornholm der lever i fyrretræer istedet for egetræer

• #82   1. feb Anni, det er Cayuga ænder. smiley

• #83   1. feb Et mere. smiley

profilbillede
  • #84   1. feb Og sidste.

profilbillede
  • #85   1. feb Zenta, tak for svar.

• #86   2. feb Jeg tror, at det var sådan en and, der svømmede rundt her i Odense sidste eller forrige år.
    De er da vildt flotte.

• #87   2. feb Cujo 9 år

Tillykke min elskede ven. Min engel på jord. smiley

Billedet blev taget tidligt i morges, derfor har han morgenhår.

profilbillede
  • #88   2. feb Tillykke søde Cujo smiley

• #90   2. feb der stod sa i artiklen, eller den jeg læste hvis det ikke er den samme at han måske kan leve op til 10 år med sygdommen .. han er i dag 74 så ja det er jo ikke en alder hvor det er unaturligt ... men man må ønske ham et så smertefrit forløb som muligt ..

• #91   2. feb Anni, to andre fortsætter med at skrive på hans bøger, som jeg læste det. Har du læst alle?

• #92   2. feb Susanne, ja jeg har læst dem alle.

Hanne, det har jeg så ikke læst, men at han har været indlagt i et halvt år, og at der nok ikke går så frygtelig lang tid........
    Og mon ikke har har afsluttet afdeling Q bøgerne på grund af kræften

• #93   2. feb jeg ved godt det ikke er bare lige ... der er op- og nedture ... men hvorfor fanden ser "verden" sig ikke omkring ... står sammen og begynder at udvide handlen med hinanden udenom USA ... luk og sluk de virksomheder man har derovre ... og find andre samarbejdspartnere der ser verden som en dynamisk handelsplatform fremfor at underlægge sig en præsident der ser USA som verdens navle ... ja det har det været på mange måder siden 2. verdenskrig, men det skal det nok ikke være mere ... kunne det ske er jeg sikker på amerikanerne mister mest ...

• #94   2. feb Anni .. antallet af Afd Q bøger har været planlagt, meldt ud i flere år ..

fra artiklen om hans sygdom i BT:
    "Og selvom han kæmper med en uhelbredelig sygdom, som han kommer til at dø af, har han det godt – omstændighederne taget i betragtning, forsikrer han.

Forfatteren fortæller, at han – fordi han er over 70 år – ikke kan modtage ekstra kemoterapi. Alligevel håber han og lægerne på, at han kan leve med sygdommen imellem syv og ti år."

hele artiklen : https://www.bt.dk/danske-kendte/jussi-adler-olsen-har-faaet-kraeft-jeg-kommer-til-at-doe-af-den-her-sygdom

• #95   2. feb Vor herre bevares ... diktatoren vil bestemme hvor virksomheder reklamerer ...

https://www.bt.dk/udland/elon-musk-sagsoeger-lego

jo hurtigere verden finder en vej udenom det nye styre i USA jo bedre vil vi på lnag sigt være stillet ..

• #96   2. feb Anni ro på. Det er uden tvivl Myelomatose. Journalister skal altid lige give den en ekstra tand. Det skal da slet ikke forklejnes, men det er noget man som oftest kan leve med i mange år. Ligesom med kronisk leukæmi. Jussi er ikke ung, så det chancen for, at det er alderen der indhenter ham før canceren, er heldigvis ret stor.
    Han er en drøn dygtig forfatter, og håber han får mange år endnu.

• #97   2. feb :)))

profilbillede
  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

Følgere: 73 Svar: 287
    #98   2. feb Vi har været til ene undervisning i dag. Vi starter til hundetræning den 15 februar.
    Så keglen er træt af nu.

profilbillede
  • #99   2. feb ...jeg er simpelthen så indebrændt lige nu.

Jeg er i køen i Lidl og har lige sat min kurv på plads efter at have læsset mine varer, da en dame kører ind i min ankel på hendes el-scooter. Da jeg højt siger av, begynder hun på alle forsvarstalerne om at "jeg kunne jo ikke vide..." "det kan da ikke gøre så ondt"..."du ramte min bløde "cykelkurv" ...og "ej men du holdt dig jo ikke på din ankel"...

Ikke en gang fik jeg et undskyld eller et "er du ok?" .... og hun blev direkte hånlig da jeg bad om hendes nummer.

Jeg fik det og hun kørte væk -hurtigere end man skulle tro sådan en kunne køre....
    Og så kunne jeg halte ud til min bil så godt jeg ellers kunne... nappe nogle smertestillende og så ellers pænt vente til jeg kunne køre de 1½ time jeg havde hjem...

Den er ok, men hævet og gør ondt.. men jeg er noget mere berørt af ligegyldigheden

(og måske nogle smålige tanker om hævn der selvfølgelig aldrig bliver andet end tanker)

• #100   2. feb obster ... folk er sære nu om dage .. omsorg og empati er ligesom ikke dagens agenda ... groft generaliseret, men alligevel ..
    Mine børn har alle arbejdet siden de var 12-15 år, blandt andet i Bilka og Netto, min ældste spurgte forleden, hvad er der sket med det at være serviceminded, vi fik da altid af vide vi skulle være høflige og opsøgende hjælpsomme .. hun oplevede 2 gange forleden under indkøb "nå men så har vi det nok ikke" og en trækken på skulderen (ikke noget med jeg ser lige efter.. og " det ved jeg ikke du må spørge en anden " det var i en Kvickly ...
    Slet ikke det samme som du har været ude for ... men bare at mange oplever en generel ligegyldighed i mange situationer ... jeg kører nogen gange i bus med et mindre barnebarn, det er en stor overraskelse hvis der er fyldt op og en af de yngre ser op fra deres mobil og tilbyder mig plads, mens jeg står og prøver at balancere både mig selv og barnet ..

Nå jeg er også lidt arrig ... nu er jeg på 4. erfaring med ældre mennesker der ikke vil indse de ikke har overskuddet og kræfterne til hvalp og alligevel køber ( ikke alle har det sådan, men de 3 her har altså) og hundene bliver umulige, de siger også gerne "sådan har vores andre hunde aldrig været, heller ikke som hvalpe" yeah right ..
    Har været ved at få kroppen rykket af led af en 13 måneder cavalier i dag der bare trækker, trækker og trækker ...

• #101   2. feb læste Nicolai J får 3½ mill i løn ... når man tænker på de penge der er fodbold så er det jo helt latterligt ..

• #102   2. feb Jeg har set de sidste 20 minutter af kampen i dag, og det er første kamp siden ……. Vist nok siden damerne vandt OL for 100 år siden smiley

Det interesserer mig virkelig lidt, men jeg kan godt lide at se dem være så glade smiley Og at se alle publikummerne være så glade og feststemte smiley

• #103   2. feb Obster, jeg håber din fod er ok smiley

Der findes desværre rigtig mange fjolser, og de findes i alle aldre og samfundslag. Men jeg tror stadig på at der er en overvægt af søde, empatiske, hjælpsomme mennesker derude. De får måske bare tit for lidt opmærksomhed. Jeg håber at det er dem du får lov at møde den næste tid i stedet for smiley

• #104   2. feb Tak Anni og Anne
    Jeg håber også jeg får mødt nogle lidt sødere mennesker så jeg lige kan få vendt mine lidt for smålige tanker her. Men helt ærligt... at man ikke siger undskyld eller lignende er simpelthen...
    Og da hun finder ud af at jeg ikke var ramt af hendes bløde ting men derimod den nederste fordel på min ankel så var hun stadig.. affærdigende. Hun kørte jo ikke så hurtigt...ej dame men dig plus din maskine er jo ikke ligefrem fjerlette.. suk

Ej jeg skal ligge det fra mig.... smiley

Anni mine forældre mener heller ikke deres tidl hund var sådan men de klarer det nu helt fint. Selvom de godt kan mærke de er blevet ældre.

Håndbold/sport siger mig vidt ikke noget... smiley

• #105   2. feb Det kan godt være at Hanne er gammel, men Anni er hun altså ikke smiley

• #106   2. feb Det er da også en mega flabet holdning, den dame har smiley Men hun KAN jo have fejlet noget i hovedet. Og hun kan teknisk set også bare være en vranten kælling. Jeg kunne nok godt sætte navn på et par stykker, både herfra og irl, som kunne have sådan en opførsel smiley

Mod idioti kæmper selv guderne forgæves smiley

• #107   2. feb Anne, jeg interesserer mig generelt ikke for sport ... slet ikke fodbold, men jeg synes der er mere sportsmanns ship i håndbold og publikum der skaber stemning og ikke kaos .. og så sker der noget, der er fart og tempo .. og ja så har de godt nok været dygtige også set i lyset af at 2 ikoner jo stoppede efter OL ... og alligevel er det som om de bare er bedre end nogensinde .. og så lyder de ikke dumme, det synes jeg ofte fodboldspillere gør ..

Touren De F ser jeg for naturen og byerne langs routen ... så er der heller ikke mere jeg ser

• Indica J
    jan 2025

#108   2. feb Obster, jeg håber at foden kommer sig hurtigt smiley

• Indica J
    jan 2025

#109   2. feb Jeg har aldrig rigtig set sport, lige med undtagelse af for maaaange år siden når det svenske herrelandshold i fodbold spillede - men det var mest fordi jeg synes at et par afspillerne var lækre smiley smiley
    Jeg fatter f.eks. stadig ikke offsidereglen smiley

Men jeg begyndte at se lige styrkeløft da jeg selv begyndte at nørde med det, og så ser jeg lidt crossfit når der er sådan en konkurrence. Men hvis jeg ikke selv dyrkede det smiley (læs: jeg forsøger på at dyrke det), så tror jeg ikke at det var noget jeg gad se smiley

• #110   2. feb Ej Sorry -Hanne smiley

Og Anne jeg ved det godt, eller man går i forsvar fordi man egentlig føler skyld -og så stod jeg der og krævede hendes telefonnummer -til mit forsikringsselskab. (og det kan jeg også godt se er skræmmende) Men helt ærligt det gjorde virkelig nas der, og uanset ville jeg ikke lige stå der og betale hele gildet med transport, evt. tabt arbejdsfortjeneste osv. selv...men jeg kan nok også godt regne ud at rent statistisk er det ikke helt så sikkert hun sidder inde med større økonomiske ressourcer... '
    SÅ jeg forstår nok godt, jeg er bare sur og har ondt...jeg håber bare det værste er ovre når jeg skal på kursus midt på ugen, for der er noget gåäfstande og en del slæben. Men det skal nok gå smiley

• #111   2. feb Jeg kan slet ikke forstå at ham her snart er 1/2 år. Kliché at sige men hvor blev tiden af. Han er en bølle men hold nu op hvor er han også bare sød og godmodig smiley

profilbillede
  • #112   2. feb "Jeg kunne nok godt sætte navn på et par stykker, både herfra og irl, som kunne have sådan en opførsel"

LOL Anne!!!! smiley

• #113   2. feb
    Perle kan gå tur i mørke nu uden at være rystende nervøs. Hun kan snuse og gå som en normal lille hund og forskellen er faktisk et lille regnslag som sidder lidt tæt og jo nok giver en art tryghed som thunder shirt ish gør

Et Lille skridt fremad dagligt - det er godt nok

Hun sover meget - men hun arbejder jo også mentalt en masse med angst og det er udmattende

Så hun gør det godt

Har fået en TASKE I dag smiley
    Så kan hun sidde i den og få pauser og varme når vi går. Og se nogle af tingene lidt oppe fra. Hun har jo ikke en muskel i den bette krop og det skal trænes op

Fandt en til 100 kroner på Facebook:) tasken altså - ikke balle Muskler:)

Og så et se sølle ud fordi Imran spiser og jeg ikke får mad foto... det er ren emotionel blackmailing:)))

profilbillede
  • #114   3. feb Obster, den tyoe opførsel oplever jeg ofte, når jeg bliver løbet over ende, bare fordi jeg er i kørestol. Ingen siger undskyld. Som om man ikke har følelse i kroppen, når man sidder i sådan en. Jeg prøver selv omhyggeligt at holde afstand til andre og køre forsigtigt, da jeg ved, hvor hamrende ondt det gør, når man bliver kørt ind i. Min kørestol vejer tenmelig godt. Andre gange er folk sku selv skyld i det, hvis de bliver ramt, når de bakker ind i mig, når jeg forsigtigt er på vej forbi.

Jeg håber, at din ankel snart er ok.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#115   3. feb God bedring med anklen, Obster.

Damen på elscooteren brugte det (ikke) gode gamle "angreb er det bedste forsvar". Tåbeligt ikke bare at sige undskyld smiley
    Jeg tror, jeg har mødt hende som barn - dengang hun var dreng smiley Jeg stod i en kø, da en lille knægt skubbede sin mors indkøbsvogn ind i mig. Jeg kiggede lidt overrasket på ham - ikke vredt, bare overrasket. "Fede kælling," udbrød han smiley Moren sagde ikke en lyd.
    At jeg var fuldstændig normalvægtig er uden betydning smiley

• #116   3. feb Isabelle: Det kan du vende den mod Moren ved at svare, at du i det mindste ikke er en uopdragen "møg"-unge. Alt efter drengens alder.

• #117   3. feb Isabelle, holy moly jeg var blevet flov hvis det var mit barn! Det er underligt at man tillader at ens barn er sådan og ikke opdrager

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#118   3. feb Jeg ville godt nok være blevet dybt chokeret, hvis en af mine unger havde talt sådan til et andet menneske - og det var ikke en lille skideballe, ungen havde fået. Dog tænker jeg, at drengen må have været vant til sådan et sprog hjemmefra smiley

• #119   3. feb Isabelle lige præcis. Det kommer jo et sted fra, og det ses jo tydeligt, når moderen ikke irettesætter eller undskylder. Godt nok en kedelig adfærd.

• #120   3. feb Har lige opdaget at dyrlægen har skrevet i perles sundhedsbog under bemærkninger:

Lidt spicy

:))

Lidt?!

• #121   3. feb Se :))))

Det er humor

profilbillede
  • #122   3. feb Jeg har et ægte first world problem smiley

Jeg bestilte en prøvepakke med nogle brødblandinger for et par uger siden, og blev totalt hooked smiley Så jeg bestilte en ordentlig portion mel fredag, og lørdag fik jeg besked om at pakken var leveret nede på tanken.

Igår kørte jeg ned efter den, og den var pist væk. Jeg ringede i dag for at høre om den var dukket op, men det er den ikke smiley

Så jeg har meldt den savnet hos GLS, som selvfølgelig spurgte hvad der var i pakken. Og mit svar var "for 800 kr brødblandinger fra Samsø" smiley

Nu har jeg bestilt en ny portion brødblandinger, for jeg har ikke de store forhåbninger til at pakken dukker op. Og jeg er løbet tør for brød, og er en slags desperat smiley

• #123   3. feb Jeg har haft et lille problem med min Aloe Vera..

Hun lavede MANGE babyer, og lignede hun trives, men så overvandede jeg hende ??

Jeg hev hende op af potten og kylede hende ud..

Hun havde nogle små babyer hos sig, men dem blev "Killingen" ved med at hive op ??

Jeg havde så kun 1 baby tilbage der havde stået i en anden potte i mit køkken..

Min mor havde en rulle "hønsetråd" liggende, som hun kom med idag..

Jeg har så lavet et bur, og så håber jeg den sidste baby overlever og at "Killingen" ikke får fat i den

profilbillede
  • Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#124   3. feb Jeg er bare træt....og rasende!
    Manden sprang akillessenen for et par uger siden, så alt hænger på mig. Det kan og må man leve med, så længe det står på. Men det er ret udfordrende at få det hele til at hænge sammen.

Vores nybyggede udestue fra i sommers har simpelthen været én lang hovedpine! Vi betalte os fra opsætning, og brugte en certificeret håndværker der var listet på udestuefirmaets side. Den blev sat op, og så startede problemerne efter første regnvejr. Taget var pishamrende utæt i kanterne langs væggene. Håndværkerens eneste løsning, var at komme og proppe fuge på - lorteløsning, der selvfølgelig ikke virkede. Da han efter flere måneders forsøg ikke fik det tætnet, betalte vi selv for at et andet tømrerfirma fik lortet lavet ordentligt. Det er selvfølgelig fuldstændigt urimeligt at vi åd den regning selv, men jeg var heller ikke interesseret i at andet blev ødelagt pga. vandet.
    Så skulle man tro, at vi slap for yderligere, men så viste det sig i vinter at der også sivede vand ind i gulvhøjde - ind under gulvet. Det blev opdaget ved at der var gule plamager mellem gulvets små sprækker, og det var begyndt at komme ud af form. Står man og hopper lidt med strømper på, bliver de våde, så der er tydeligt trængt vand ind under store dele af gulvet. Der er isolering osv. nede under gulvet også. Det ender jo med en skimmelsvamp-bombe! I dag kom håndværkeren så for....jeg ved ikke hvilken gang - og han endte egentlig bare med at sige, det ikke var hans ansvar. What the fuck?? Der er sgu da ingen, der betaler for at få bygget en udestue, som ikke er tæt hverken oppe eller nede.
    Så vi kan jo nok regne ud, at vi bliver nødt til at starte en byggesag mod ham.
    Det hele er sgu lidt op ad bakke i øjeblikket.... smiley

• #125   3. feb Anne er der nogle favoritter, eller er deres blandinger bare generelt gode. Jeg er lidt træt af supermarkedernes lidt fedtede glutenfrie brød.

• #126   3. feb link til brødblandinger ...tak

øv Rikke det er da ikke iorden .. er han ikke medlem af en eller anden byggegaranti fond

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#127   3. feb Hanne - Jo, han er medlem af Dansk Håndværk Garanti.
    Så må vi jo se, hvor meget det er værd.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#128   3. feb Stakkels jer, Rikke. Hvor er det surt at betale en håndværker for så at stå med sådan et elendigt resultat smiley
    Jeg håber, I laver anmeldelse af hans arbejde på bl.a. Trustpilot.
    Husk at tage billeder af ALT.

• #129   3. feb Øv Rikke, hvor er det træls.
    Ikke kun at det ikke er tæt, men også at i nu skal slås med håndværkeren, og at det kan tage utrolig lang tid før der kommer en slutning på.

• #130   3. feb Rikke, hvis du mangler overskud til at formulere en sag, så send mig en pb. Jeg hygger mig af og til med sådan noget smiley Så længe sagen kører i byggenævnet, eller ender i retten med en sum på under 100.000 kr, må jeg hjælpe, og jeg eeeeelsker det smiley Det koster selvfølgelig gratis!

Sidste år var jeg med min bror i retten, og lige nu sidder jeg med en bilejer, som kæmper mod sin forsikring og et værksted. Når man sidder i kommunen, må man jo ikke folde sig helt ud, men dét må man gerne i ankenævnssager og småsager i retten smiley

• #131   3. feb Hanne og Louise - jeg er HELT syg med dem her: https://samsoebroed.dk/vare/hygge-bolle/

De lyse boller, ø-bollerne og kernestykker har jeg også testet, og de er virkelig gode smiley

Generelt er der en lækker sprød skorpe, lidt sej, så sådan hen ad ciabatta. Brødet er lækkert saftigt, og med en god struktur.

Jeg pisker dejen med elpisker, hælder så over i et fad og lader hæve. Derfra skærer jeg ud i det antal boller, der skal laves (imens dejen er i fadet) og løfter så over på bagepapir med en ske og en spatel. Dejen er super nem at håndtere, når den har hævet.

Jeg kunne leve bare af det her brød alene smiley

• #132   3. feb Susanne æv at du oplever den slags, det gør mig ondt og jeg bliver sgu forarget, det ligger mig selv så fjernt...

Isabelle... møgunge.. jeg havde nok svaret igen. Jeg er egentlig meget sød og rar normalt men ikke så pædagogisk, og her ville jeg nok alligevel tænke at ungen ville få en vigtig lektie der åbenbart ikke kom med hjemmefra

Rikke f*** det er en skodsituation smiley håber der kan gøres noget, om ikke andet hjælper dårlige anmeldelser nogle gange også på dårlig opførsel...

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#133   3. feb Tusind tak, Anne smiley

Håndværkeren mener at HAN allerede har strakt sig for os. Altså ved at komme og forsøge at lappe på alt det lort, han ikke har lavet ordentligt. Det er så ekstremt hvordan han får vendt tingene. Jeg havde virkelig svært ved ikke at gå agurk i dag, men vi har forsøgt at holde det sagligt og på et niveau, hvor vi kunne få løst tingene uden at lave en sag. Det er trods alt lettest for alle parter.

Vi opfordrede ham til at gå hjem og tænke sig om. Så vi må se, om han kommer på bedre tanker.

• #134   3. feb Anne tusinde tak. Det må helt klart prøves!

• #135   3. feb Susanne æv at du oplever den slags, det gør mig ondt og jeg bliver sgu forarget, det ligger mig selv så fjernt

Ret tit oplever jwg det samme som Susanne.
    Og når jeg er ud at handle, så er der tit nogen som lige skal mænge sig ind foran for at komme til køledisken eller hylderne.

Men der er nu også mange som er rigtig sød, som spørger om de skal tage noget til mig og om de skal lægge varerne på båndet for mig.

Obster, håber, at din ankel har det bedre i dag.

• #136   3. feb Louise, pad på, du bliver afhængig smiley

• #137   3. feb Anne Både min man og jeg spiser ikke gluten. Jeg kan se at det er helt fair priser, og ikke dyrere end de gængse glutenfri boller i supermarkederne. Jeg glæder mig meget til at prøve dem.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#138   4. feb Fedt....jeg har lige fundet ud af, at den kære håndværker såmænd har en lille bestyrelsespost i den garantiforening, og tilsyneladende er rimelig aktiv. Så kan man jo nok gætte, hvem de holder hånden over.

• #139   4. feb tja hvis det er sådan så kan man vel gå via forbrugerombudsmanden tilsidst... om ikke andet er han da inhabil i egne sager ..

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#140   4. feb Der er nogle håndværks og byggeri ankenævn, man kan klage til.
    Det er bare råddent, at man som kunde tror, man har sikret sig en smule ved at vælge en håndværker, der er medlem af noget garantiordning. Det er jo intet værd, når det er hans kaffevenner, der skal vurdere hans byggeri.

• Indica J
    jan 2025

#141   4. feb Jeg skal til en ny frisør i dag (jeg bruger normalt den frisør jeg har brugt i maaaange år, men af økonomiske årsager har jeg valgt en lokal frisør den her gang). Jeg har kvalme af nervøsitet over det, også selvom jeg ved at han er dygtig smiley
    Det er helt åndssvagt, og selvfølgelig kommer det hele til at gå. Men prøv lige at sig det til mine nerver og min kvalme smiley smiley

• Indica J
    jan 2025

#142   4. feb Rikke, der er en særlig plads i h****** til den slags inkompetente håndværkere smiley

Der var nogen i vores haveforening der fik hyret en lignenede idiot, det kostede dem en bondegård at få rettet op på hans fejl smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#143   4. feb Hvad er det værste, der kan ske, Indica?
    Ikke noget VIRKELIG slemt, vel? smiley

• #144   4. feb Jeg bliver tosset af biler... Føler bare jeg skal sætte mig ind bag rattet i en, så har jeg ødelagt den smiley

Min Aygo har fået lavet rigtig rigtig mange ting det sidste halvandet år. I øjeblikket sluger den strøm som bare satans, så hvis den står stille bare to dage, skal bilen oplades. Og så fik jeg uheldigvis købt dårlige brugte dæk, så jeg har brugt min vejhjælp ret meget her til vinter. Jeg skal til dækcenter i dag og få nye dæk på.. det krævede lige at den blev opladet og jeg fik puttet luft i det dæk der er utæt.

Og Joakims polo, den kan så ikke bremse længere... Den bipper, og har det der symbol for håndbremsen til at blinke smiley og det er selvfølgelig også sket mens jeg er kørt i den....

Nogen der har en rig onkel der vil forære mig en ny bil? Gerne en uden skavanker smiley

• #145   4. feb #144 Skal du ikke bare have et nyt batteri på den, i stedet for at lade hele tiden ??

• #146   4. feb Fubert, batteriet ér nyt. Det blev skiftet i efteråret netop pga dette. Batteriet fejler ikke noget. Det havde ellers været den nemmeste løsning haha smiley

• Indica J
    jan 2025

#147   4. feb Isabelle, jeg ved det smiley
    Men sidst jeg gik til en ny frisør endte det helt galt og jeg trimmede håret af samme aften - så fra smukt langt hår, til helt trimmet ned pga. frisørens ego smiley smiley

Men det gik sådan set ok, det blev ikke som det billede jeg viste ham, og han var på vej til at klippe for meget af længden og give mig en "frisk kort damefrisure", det var ikke lige det jeg kom for smiley smiley

Nu får det lige et par måneder til at vokse til, og så tager jeg til min vanlige frisør og får rettet op det til den tid smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#148   4. feb Jeg var lige forbi en hudlæge - en speedsnakkende type. Jeg skulle høre hans vurdering af nogle blodprøver, jeg har fået taget. Da jeg selv havde tjekket resultater af prøverne på sundhed.dk, havde jeg lige et par opfølgende spørgsmål ............... som han frisk og frejdigt speedsnakkede henover. På et tidspunkt spurgte jeg helt fredeligt: "Hørte du, hvad jeg spurgte om?"
    "Næh"
    Det lidt sjove var, at han så vildt forbavset ud over spørgsmålet - som havde jeg spurgt om han nogen sinde havde set en trepattet ko smiley

Mennesket ER en pudsig størrelse smiley

• #149   4. feb Ellie-Delli-springged har været ved kiro. Igen. Han så hende gå og løbe (og hoppe, selvfølgelig), og kunne ikke finde den mindste urenhed i hendes gang. Han konstaterede lidt tørt, at så meget som hun badutspringer, er der næppe noget der gør særlig ondt smiley

Han dimsede, trykkede, trak, flexede og strakte alle bøjelige dele. Ellie stod på 3 ben, på 2 ben, bakkede, snurrede rundt, bukkede og nejede, men intet kunne fremkalde halthed eller utakt.

Hun var alligevel stadig lidt øm i lysken, så for en sikkerheds skyld får hun smertestillende i 7 dage yderligere, men ingen restriktioner på aktivitet smiley

Så nu har jeg også fået sendt Ellies regninger ind til Agria. I går sendte jeg Dorits ind. Så på 2 dage har de fået regninger på 5.000 kr fra mig smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#150   4. feb Så har der været et ulykkeligt skyderi i Sverige igen igen - denne gang med mindst ti døde.
    Antallet af skuddræbte i Sverige stiger og stiger - og ligger blandt det højeste i Europa. Det er så uendelig trist. "Folkhemmet" med åbne arme overfor verdens forfulgte takkes med vold og drab smiley

• #151   4. feb Har lige fundet ud af via facebook at min fars "kæreste" (jeg ved ikke lige om de stadig kaldte sig det) er død smiley

Hun havde fået kræft og det gik bare stærkt smiley

• Indica J
    jan 2025

#152   4. feb Nå, det ser ud til at håret må af alligevel smiley smiley

• #153   4. feb Isabelle
    Er motivet ude?
    Ved vi det er knyttet til indvandring?

• #154   5. feb Indica, vil du hellere være skaldet end vente en måneds tid på at dit hår gror lidt ud, så din sædvanlige frisør kan klippe dig? (Som du skrev i dit forrige indlæg)
    Hvis du fjerner dit hår går der da endnu længere tid til du får muligheden for den oprindeligt ønskede frisure?

• #155   5. feb gad vide hvor mange palæstinensere der er i USA .... om det var Tr der sagde det, eller journalisten har haft lidt for travlt .... det skal man jo have for at følge med den strøm der kommer derfra ... gad vide om Tr aldrig sover ...

Sagde han eje Gaza? Virkelig?

DRs USA-korrespondent Philip Khokhar var til stede under pressemødet, hvor Donald Trump udtalte, at USA bør være amerikansk, og at palæstinenserne skal forlade området.

I en analyse i DR fortæller Khokhar, at journalisterne omkring ham ikke kunne tro, hvad de hørte og begyndte at grine, da Trump sagde det.

• #156   5. feb Kollega: "Hvad går du og sutter på?"

Mig: "Kongen af Danmark"

Kollega: "AHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"

Og så endda på dronningens fødselsdag smiley

• #157   5. feb #156 ... Anne ... Fniiiis smiley

profilbillede
  • #158   5. feb smiley

profilbillede
  • #159   5. feb Og 2 tosser. smiley

profilbillede
  • #160   5. feb Her trænes også til en ny omgang "Vild med dans" smiley

Whipperne er totalt forårskåde i dag, men termometret siger også 8 grader, det er helt vindstille og solen skinner smiley

profilbillede
  • #161   5. feb Skoleskyderen fra Sverige - har I set gerningsmanden?

Det er ren "usa tilstande"

Vi ser dem sjældent i Danmark og Norden generelt men de findes

Jeg glemmer aldrig filmen Bowling for Columbine

Kan anbefales- men det er hård kost

• #162   5. feb Mega luksus-problem. Men hvor er det træls når man har købt noget og så er det ikke det man havde forestillet sig. Købte et lækkert wetbed-tæppe i Maxi zoo. Troede det var formet som et kødben. Men det ser bare træls ud. Og har selvfølgelig hevet mærket af.

• #163   5. feb lækre hunde ...

hvor ser man skoleskyderen fra Sverige

• Indica J
    jan 2025

#165   5. feb A-S, som det er nu kan jeg slet ikke se mig igennem et par måneder med kasket eller hue på hele tiden. Jeg kan ikke engang holde mit eget spejlbillede ud uden hat på.
    Som skaldet kan ja da i det mindste se mig selv i øjnene og gå ud med rank ryg og et smil på læben.

• #166   5. feb Tjaaaa .... Når man ser hvad der sker rundt om i hele verdenen i dag ....... Så tror jeg nu godt jeg kunne leve med at mit hår stritter lidt. smiley

• Indica J
    jan 2025

#167   5. feb Du må synes lige hvad du vil Bitten. Mit hår er min sag, og jeg kan sagtens magte at være forfærdet over det der sker i verden samtidig med at jeg er frygtelig ked af at mit hår er grimt. Men sådan er der så meget smiley

• #168   5. feb Ved I hvad jeg er TRÆT af? Jeg skal lige have luft...

Fordi min hund er lille så er der nogle på mit arbejde som bare skal stikke fingrene hen selvom jeg siger nej og har forklaret at hun sidder i sit bur fordi det er safe space.

Hvorfor gør de det?
    Joh

Men jeg er ikke bange for hende

Nej! Jeg er da for fanden godt klar over at hun er 10 cm høj og ikke just synet farlig men det er sgu da for pokker lige meget! Respekter dog hunden selvom den er lille, respekter mig som ejer og respekter at jeg gør alt for at undgå at hun bider - for hvorfor i alverden skal nogen hund uanset størrelse presses derud når den har et tydeligt sprog der siger gå væk?!?

I dag kom en kollega ind på vores rum for at hente noget - det er hun ligeglad med nu- og jeg har faktisk ryggen delvis til, for jeg forventer egentlig ikke at man synes det er så n skide god ide at stikke ansigtet helt ned til en hund man ved er angst og som ligger i et bur... men det gør hun - selvom Perle gør to gange da hun kommer ind, og selvom hun kan se jeg stopper det roligt og hunden ligger sig stift ned og knurrer lidt... Det sagde bare klap klap i luften og hun fik et kæmpe chok for 'den bider jo!'

Ja. Så lad den dog være!

Jamen jeg er jo ikke bange for hende

Nej. Men så bliv bidt i ansigtet så kan det være du bliver bange

Jeg er simpelthen SÅ træt af det og jeg kan se at jeg er nødt til at samle dem og forklare at jeg bare gerne vil have at de lader hende være helt

Også selvom de ikke er bange for hende
    For det er faktisk slet ikke pointen

Arrrghhh
    Skulle lige have luft

Jeg tænker mange med små hunde oplever den slags men for mig er det nyt og jeg er ærligt talt lidt rystet over at man ikke respekterer et dyr bare fordi det er lille

Men det er sgu nok derfor chihuahua har et dårligt ry. For racen som sådan er godt nok venlig...

Nå. Alt ok! Skulle bare lige have det ud. Jeg har lært lektien og skærmer hende fremover i erkendelse af at folk ikke er bange for min hund og derfor ikke tænker på hvad det kan betyde hvis hun får lært at bide i stedet for at knurre...

Ellers går det godt smiley Vi hygger når vi kun er os smiley

profilbillede
  • #169   5. feb Ps hun kan næsten være alene hjemme og så er jeg fri for det rod!

Arrrghh

• #170   5. feb Retter lige en stavefejl / slåfejl i #166 ..... inden Isabelle ser det .... smiley smiley smiley
    Der skal selvfølgelig stå verden .... og IKKE verdenen .... smiley

• #171   5. feb Den her fik mig altså :))))

profilbillede
  • #172   6. feb Lens:
    "Jeg er ikke bange for hende" - "nej, men hun er vildt bange for dig, så lad hende være!"

Jeg har tit brugt det til børn, når de har kommenteret på at min fars hund gør og ligner en, som vil slå dem ihjel. "Hun er faktisk bare rigtig bange for jer". Det er tydligt stof til eftertanke for dem, hvilket jeg tænker er sundt.

Det afvæbner dem også og det tror jeg du kan have gavn af smiley

• #173   6. feb Indica: helt ok og du skal gøre som du vil:) Jeg tror bare min tanke var at den længde du ikke kan lide nu, jo kommer igen, hvis du barberer håret af, og det virkede lidt modsigende i min verden..

• #174   6. feb Tak A-S jeg synes den er god for den optrapper ikke en konflikt

Vi hygger i bur nu

profilbillede
  • #175   6. feb Jeg har købt en lad-cykel! Jeg er SÅ glad! Jeg kører ikke rigtig bil og jeg glæder mig til at min hverdag bliver nemmere smiley glæder mig til at kunne suse afsted.

• #176   6. feb Jeg er nødt til at vise de her små sassy ører :))

profilbillede
  • Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

#177   6. feb Dagens optur!
    Manden var til første besøg hos fysioterapeuten, det er lige tidligt nok i forløbet, men det lader til, at hans akillessene er begyndt at gro sammen. Jeg var liiiiidt bekymret for om enderne kunne nå hinanden, for ellers skulle han opereres, og det ville være ekstremt dårlig timing, eftersom jeg skal på ferie med en veninde om 25 dage. Thomas skal være hjemme for at passe hundene. Nu kan jeg tage af sted med lidt mere ro i sindet.....selvom jeg hader at være væk fra hundene smiley Ja, jeg er sådan én, der ringer hjem 1-2 gange dagligt bare for at høre, om hundene har det godt smiley Sidst jeg var ude at rejse med en anden veninde, huskede hun mig på, at jeg også skulle spørge om Thomas havde det godt - hun er ikke hundemenneske smiley
    Jeg har heldigvis flere behandlermaskiner, så helingen bliver speedet godt op.

• #178   6. feb God bedring med ham Rikke. smiley

• #179   6. feb Hun er helt PÅ nu med træning smiley

Hun kan touch, stå, sit, lidt dæk (ikke flow på) og stå på bagben smiley

Og når jeg siger fri så spæner hun rundt og bjæffer og er helt se mig se mig

smiley

Det er skisme dejligt at se hende glad

profilbillede
  • #180   7. feb Min søde lille duddeluttefut er begyndt på librela og cartrophen, og er sådan livet op smiley

Igår skulle jeg til træning i PH, og vi gik som altid en tur i skoven inden. Dorit ræsede afsted som en lille, tyk raket, og havde det fantastisk. Imens vi trænere lå hun og puttede i bilen, og da vi så fik en kop kaffe bagefter, var hun ude for at nusse. Og underholde smiley

Hun gik på runde og lavede sin bedste tigge-tricks, og da hun fandt manden med de bedste pølser i lommen, skulle hun lige vise at hun også kan en rigtig standhals med hop på forbenene smiley Hun fik også vist sit glansnummer - gå sidelæns til højre, til venstre og så bakke rundt om fører; det hele imens hendes lille hale logrer, så den er lige ved at falde af smiley

• #181   7. feb På besøg hos en veninde og for første gang kom Perle ud af sin kasse selv og valgte at løbe rundt og lege og undersøge alt - og hilse på deres kat (som var bag en rude :)). Begge mine veninder opsøgte hun og de måtte røre ved hende

Sikke et tigerspring smiley

• Indica J
    jan 2025

#182   7. feb Jeg kom endelig afsted til træning i dag (efter en alt for lang pause), det er så fedt at jeg stadig kan løfte det samme som inden pausen, men benene er godt nok tunge smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#183   7. feb Først gik vi, mine hundevenner og jeg, en times tid med hundene - hver for sig. Så mødtes vi med kaffe/te, hjemmebagt krydderkage, hyggesnak og hundeleg. Skidekoldt var det, men selskabet godt og solen brød frem