15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
? om hælspore og fodtøj ? om hælspore og fodtøj
Jeg er desværre blevet ramt af en dum dum hælespore på min ene hæl. Min læge anbefalede mig, at gik til en speciel skomager og fik indlæg beregnet til det.
Ringede til skomageren og de havde 2 slags. Nogle i gele, men hvis de er magen til dem som jeg har haft købt på apoteket, så duer de ikke så godt.
Ellers kunne han lave nogle specielt til mig efter afstøbing, men de koster et sted mellem 1000 til 1200 kr. Og det synes jeg er en hamper pris.
En fortalte mig så i dag, at jeg måske bare kunne købe et par rigtig gode løbesko. De fleste løbesko er der vel en god affjedring i hæl-sålen og en sko er noget mere anvendeligt end en sål ? !
Nogen som har nogen erfaring på det område og kan fortælle om det er godt eller skidt ???

nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.551
Har døjet en del med hælspore. Jeg har prøvet mange slags sko og indlæg... også special-lavede indlæg, som kostede 1175,-.
Jeg synes at de indlæg man kan købe hos matas eller på apoteket er lige så gode.... og en del billigere (o:
De gange jeg har haft hælspore er det ikke gået hverken hurtige eller langsommere af at jeg har brugt de forskellige sko/indlæg... Forskellen har været at det har været lidt mere "behageligt" at gå rundt. Og jeg har følt at indlægget fra apoteket har været lige så godt at bruge som specialindlægget.
Jeg prøver mig frem m.h.t. sko, men synes ikke at løbesko med god affjedring gør nogen forskel...
Har heldigvis ikke haft hælspore siden engang i foråret... det gør rigtigt ondt og er utroligt ubeghageligt.... God bedring til dig!
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
jeg er blevet anbefalet nolge hælindlæg i skind fra Matas. de virker rigtig godt.
aflaster meget, men som Lise siger, helbreder de ikke.
De er en ekstra hæl med et hul i midten og hedder bare Hælindlæg til hæspore.
og så er træsko gode for mig at gå i
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Behøver jeg at nævne, at jeg er glad for jeg prøvede Matas' først? :-))
feb 2006
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.203
søg på nettet
okt 2004
Det var hvad jeg også fik besked på og jeg fandt - som de andre også skriver om - en langt billigere god løsning ;o)
feb 2006
nov 2008
men ja øv de er dyre
sep 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 130
Jeg har selv haft hælsporer to gange i lang tid.
Hvis jeg får det igen vil jeg have en blokade i hælen. Det virker ikke på alle men det er værd at prøve.
Desuden er det vigtigt at tage smertestillende hvis man mærker lidt til hællsporen, det kan forhindre at den bryder rigtig ud.
nov 2008
feb 2006
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Jeg har købt dem fra Matas hvor der er hul i midten, men jeg syntes at jeg fik mere ondt i min fodsål pga. hullet - måske jeg ikke har givet den en chance nok.
Så har jeg prøvet nogle gele-indlæg fra apoteket. De var som sådan OK, men jeg har svært ved at få dem til at sidde på plads i mine sko. Kunne ikke klister dem fast med dobbelt-klæbene tape i mine træsko -øv. Og i mine gummisko, lagde de sig skævt når jeg gik, dvs. de kom til at trykke på nogle forkerte steder og så gjorde det ondt.
Uhhh synes det er lidt umuligt. For vi har ikke penge til dyre indlæg.
At få en indsprøjtning vil for mig være fuldstændig udelukket. Det kan kun gøre afsindigt ondt og så står jeg altså af.
Jeg foreslog min læge, om man ikke kunne udstyre mig med et sæt krykker i en måned eller to og så med beskeden om, IKKE at bruge foden overhovedet. For tænkte at total hvile måske kunne kurrere det. Men det troede han ikke lige på.
okt 2004
Du tager fx. det smalle malertape eller almindelig klistertape og laver en "rulle" hvor det der klistre er yderst. Du fæstner begge ender ind over hinanden så du ligesom har et lille rør/hul og så sætter du den ene side fast på skoindlægget og lægger indlægget ned i din sko så det sidder korrekt og så vil den "anden side" af din rør/rulle, tape sig fast i bunden af din sko.
Er en rulle/rør ikke nok, så sæt evt. to stks forskudt af hinanden så indlægget ikke flytter sig.
Det lød måske lidt vrøvlet, men det er svært at forklare men enkelt at gøre og så virker det, så skoindlægget bliver siddende hvor det skal ;o)
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Jeg har prøvet med dobbeltklæbene tape uden effekt.
? om hælspore og fodtøj