1.463 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

Hvad pokker gør man - nabohund?! Hvad pokker gør man - nabohund?!

Sagen er den, at vi er flyttet på landet.
Til et lille nedlagt landbrug - og vi ELSKER det smiley

MEN !! Vi har den her kære genbo, og her kommer vores problem.
Genbo konen er rigtig rar, det samme er manden - han er bare rigtig meget firkantet!

De har så en hund - en stor han hund, ved navn Nico.
Nico er vældig rar, han kan bare ikke li' mine piger og de kan ikke li' ham!
Genboen har intet hegn oppe på grunden, og hunden bliver blot lukket ud, så lufter han så sig selv, som han synes og der hvor han synes.

Dette er så ovre ved os! - hver dag og tit flere gange om dagen.

Det ender jo så i nogle vilde "skænderier" hundene i mellem. Jeg har en søn på 6 år, som er rædselslagen for den her hund.

Første gang den kom, gik jeg pænt over til dem med ham.
Sagde at vi ikke ønskede deres hund ovre ved os, og gik så igen.
Anden gang skete det samme!
Manden synes jeg er snævertsynet!! da de tidligere ejere af gården ikke brokkede sig, desuden mener han ikke at jeg skal be' ham om at hegne haven i, eller ha' hunden bundet.

Jeg har forsøgt ALT for at holde hunden ude af grunden.
Nu har jeg så sagt og bestemt, at fremover kan de hente den på politi stationen - og de virker fuldstændig ligeglade?!
-Men det nu engang sådan det bliver.

Nu er mit spørgsmål - hvad pokker havde I gjort i sådan en situation?
Er der noget man overhovedet kan gøre?

Jeg er efterhånden frustreret og gal!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad pokker gør man - nabohund?!
  • #1   15. apr 2013 Det samme som dig.

• #2   15. apr 2013 Jeg synes du har gjort det rigtige.. Men nu ved jeg ikke hvor stor en grund i har, men er det muligt for jer at hegne det ind så hunden ikke kan komme ind? Ellers er der vel ikke så meget andet at gøre end aflevere den hos politiet, hvis han ikke vil lytte..

Hunden skal jo ikke rende i jeres have osv, det ville jeg selv blive sur over. Har førhen haft besøg af en hund som pludselig stod og gloede ind af vinduet, det bryder jeg mig ikke om.. Synes det jævnt ubehageligt at folk ikke har styr på deres hunde.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #3   15. apr 2013 "Hunde skal føres i snor" gælder vel også på landet, på gårde og lignende?

• #4   15. apr 2013 Du kan nok ikke gøre andet end at indlevere den på politistationen med forklaring på hvad der er sket desværre, måske hjælper det når naboerne må ryste op med bøde når de henter unden:( men naboskabets bliver nok ikke helt godt;(

• #5   15. apr 2013 Jeg synes du gør det rigtige. Du har forsøgt at aflevere, og snakke med ejeren gentagne gange. Din genbo bliver nok ikke glad for hente hunden på stationen, men når han ikke vil lytte må det jo blive sådan.

• #6   15. apr 2013 Følg lovgivningen på området og få den afleveret på internat- afhentning på deres regning..
    Dette vil med garanti ødelægge jeres naboskab, så løsningen er ikke så fantastisk på den front..

Alternativt kan du jo konsekvent hegne et område uden om jeres hundehegn og sætte strøm på- så holder vovse sig vel væk??

• #7   15. apr 2013 Vores have er hegnet ind - men han hopper bare over lågen.
    Derudover render han på resten af grunden - stresser mine hunde med det.
    Og han jagter rundt med hestene.

Det er rigtig ubehageligt - står døren åben. Så tager han sig gerne den frihed at smutte ind - hvor han så over strinter hele mit hjem.

• #8   15. apr 2013 OB's hunde skal ikke " føres i snor" de skal være under kontrol;) de må selvfølgelig ikke befinde sig på anden Mands grund men de skal ikke nødvendigvis føres i snor;)

• #10   15. apr 2013 Jeg er kommet dertil, hvor naboskabet kommer i sidste række.
    Det er super ærgerligt, men det kan vist ikke være anderledes her.

• #11   15. apr 2013 Synes du gør det rigtige. Nogle gange skal folk lære det på den hårde måde, før de forstår at de altså skal holde deres dyr inde på grund. Han har pligt og ret til at holde sin hund på sin matrikel.

• #13   15. apr 2013 Isabelle: Haven er hegnet helt ind - hunden springer bare over.
    Vælger den at rende på resten af grunden - ja, så jagter han katten og hestene.
    Og mine hunde stresser meget af at han er på grunden.

Manden mener, at hans hund har ret til at befinde sig hvor den vil, vi er jo på landet!
    Og så tror han at jeg lyver mht min søn. Han kan ikke være bange for deres hund, når han ikke er bange for vores egne?

• #15   15. apr 2013 Maj-Britt.
    Jo, vi er faktisk ved at male rundt omkring, så det var da ikke nogen dum idé smiley

• #16   15. apr 2013 Jager den dine heste???? Nøj, jeg var flippet skråt sidelæns.. Ved din genbo at han er ansvarlig for at dække de skader som hestene kan påføre sig pga den hund??

Aflever kræet på internat! Husk at pille halsbåndet af inden du afleverer smiley

• #17   15. apr 2013 Bare fordi man er på landet betyder det da ikke at man ikke skal have kontrol over sin hund! Mage til stivnakket mennesker, altså. Den kan jo blive kørt ned af en bil hvis uheldet er ude! Hvorfor har man sådan en mentalitet ude på landet?

• #18   15. apr 2013 Jeg havde kontaktet politiet, og bedt dem om at snakke med naboen.

• #20   15. apr 2013 Anne P " sådan en mentalitet" har man IKKE ude på landet;) sådan er der nogle idioter der er, både på landet og i byen!

• #21   15. apr 2013 Turbovovserne:
    Ja, det gør den.
    Og min stakkels lille kat, som forvejen absolut ikke bryder sig om hunde smiley

• #23   15. apr 2013 Anne P:
    Han er faktisk by-menneske helt ud i finger spidserne.
    Arbejder i byen og er flyttet fra byen, for at bo på landet.

Jeg tænker, at han fik for mange uvenner inde i byen, så han blev nødt til at bo på landet smiley

• #24   15. apr 2013 Uha jeg var blevet meget vred hvis det var mig...
    Jeg kan faktisk ikke helt vurdere hvad jeg havde gjort...
    Måske den med at aflevere skidtet på et internat uden halsbånd, men jeg havde så måske kørt til et internat meget LANGT væk, så de skulle bruge penge og tid på at få den hjem igen.
    Når det så har gentaget sig en 10 gange, mon så ikke de bliver trætte nok af det, til at begynde at fatte budskabet??

• #25   15. apr 2013 Du kan også bede ham komme og samle op efter sin hund.. For der må da unægteligt falde nogle store kager fra den. Alternativt kan de afleveres i en spand på hans trappesten med "tak for lån".. smiley

• #26   15. apr 2013 Mette: Det har jeg faktisk nævnt for ham. Det er fanme træls, med lort op på siderne af skoen, pga en andens hund.
    Især når ens egne hunde ikke aflevere sådan nogle store nogen!

• #27   15. apr 2013 Ring og tag en snak med politiet...
    Spørg dem om det er muligt at DE ringer og fortæller manden hvordan reglerne er...
    Jeg gjorde det på den måde med en lab som kom her hver dag, trods den boede 2 km væk..
    Politimandens opsang gav pote for os og de fik styr på deres hund smiley

• #28   15. apr 2013 Så havde jeg nok sendt dem tilbage i hovedet på ham! For ja det er da klamt!! Jeg har en stor hund og ved hvor store lorte der kommer ud af sådan en. Gad da ikke havde en anden hunds kæmpe-kager liggende rundt omkring..

• #29   15. apr 2013 Jeg havde engang et lignende problem. Her var hunden (en foxterrier) hvidplettet.
    Jeg købte noget blå narvsværte og malede hunden blå når den kom herover til mig. De forsøgte at vaske hunden hvilket gjorde den meget lysende lyseblå.
    Hunden blev hurtigt holdt hjemme og de skilte sig af med den (hvilket var det bedste der kunne ske for de passede den ikke).
    Når nu din hund er sort kan du eventuelt bruge en stærk (eventuelt parfume) duft men tjek lige først at den ikke er skadelig for hunden (som regel er de jo testet på dyr så burde ikke være skadelig smiley )

• #30   15. apr 2013 Det kunne faktisk være lidt sjovt med en stærk eller klar lugt, men tænker det skal være noget der tydeligt kommer ovre fra dig, f.eks noget den kunne have rullet sig i.. Prøv at gnide den ind i hestemøg. Eller kattetis.

• #32   15. apr 2013 Sikke dog en træls situation. Synes du har ageret ret forstående og høfligt. At manden så afviser dig og problemerne med hunden er derimod uforståeligt men også uacceptabelt.

Jeg ville også begynde at aflevere den på politistationen. Måske efter nogle "kreative påfund" som nogle af de andre har foreslået som et forsøg på at gøre jeres budskab endnu tydeligere..
    Jeg var blevet møghamrende tosset hvis naboen ikke havde fået styr på sin hund. Især når hestene bliver jagtet, hundene stresset og hjemmet overpisset..

• #33   15. apr 2013 hestemøg var en god ide smiley

• #35   15. apr 2013 Som regel elsker hunde meget klamme stærke lugte....måned-gammel-mågelig-lugt er en hitter herhjemme!
    Hjortetakolie på en klud gnedet udvendigt på hundens ryg tror jeg ville virke udmærket. Jeg ville ikke smøre det direkte på huden.

• #36   15. apr 2013 Ellers ved du jo hvad du skal bruge hundens egne ekskrementer til ;).....fnisss....nej det skrev jeg ikke...

• #37   15. apr 2013 Eller et eller andet ådsel. Kan du finde en rævelort, plejer det osse at være et rulle-hit.

• #41   15. apr 2013 monica - du har ikke adgang til bleer, vel?

sådan noget babybæ er jo noget trist noget at rulle sig i *fløjte*

• #42   15. apr 2013 Vi bor også på landet og jeg ville nok gøre det samme. Vi har også haft en løs hund til at rende rundt hvor ejerne var ligeglade, på trods af at flere naboer (alle hundejere) gentagne gange havde bedt dem om at holde den på egen grund.

Heldigvis behøvede vi ikke gøre noget for en anden nabo fik pludselig nok da den igen stod og tissede op af hans rhododendronbed. Han ringede til ejerne og sagde at de havde 5 minutter til at hente den, ellers blev den skudt. Så kunne de pludselig godt hente den og holde den inde.

Naturligvis kan der ske en smutter og det tages som regel med en god portion humor, hvor man ringer til ejeren og spørger om vedkommende savner en hund, men der er jo forskel på om det er en smutter eller om hunden løber løs fordi ejeren er ligeglad.

Lige pt. har jeg dog set en løs schæfer herude to gange, men har endnu ikke haft held til at fange den - og ja, det er møg irriterende. Den skider og tisser i vores have (hvor Lia ikke har lov til at gøre det), jeg er ikke tryg ved at lukke hønsene ud, plus jeg ikke ved hvordan den er med udekattene. Dertil kommer at Lia er territorial og flegner skråt når hun ser den. Den løber så heldigvis væk, når hun hidser sig op, men det betyder stadigvæk at jeg hele tiden skal have et halv øje på vores omgivelser når vi er ude.

Så nej, det er ikke i orden med en løs hund, heller ikke selvom man bor på landet.

• #43   15. apr 2013 Det med at filme og vise ham, det gider jeg slet ikke begynde på - det er alligevel spild af tid.
    Han er bedøvende ligeglad. Dem der boede der før, havde vist samme problem. Og de kunne heller ikke få noget ind i hovedet på ham.

Jeg kunne godt finde noget "lækkert" og smører ham i - på landet er der masser af den slags smiley

Hunden er kortpelset, det er noget labrador lignende noget?

Genboen plejede (ved gammel ejer) at parkerer deres biler i gårdspladsen når der er sne, da de har problemer med at det lukker til ved dem.
    -Jeg har jo så nævnt for dem, at det jo ikke kan fortsætte hvis ikke de begynder at holde hunden hjemme.
    Mandens eneste kommentar var: "så længe bilerne står så de ikke generer jer, så kan du ikke sige at vi ikke må stille dem her"
    Med andre ord, hvad der er vores er åbenbart osse hans!

• #44   15. apr 2013 eeej men hold nu op for en genbo altså....

• #46   15. apr 2013 hold da kæft en nar.. her kunne jeg godt finde på at investere i en låge til gårdspladsen.. med lås på...

Og jo - gu kan du sige noget til parkeringen, det er jo på DIN grund.

• #47   15. apr 2013 Er det ulovligt at have stødhegn om sin have? Jeg tænker "bare" på sådan noget som hestefolden også er hegnet med...

• #48   15. apr 2013 nej, det er ikke ulovligt.. det er kun hvis det er det som ligger på jorden (eller er gravet ned) og hvor det er halsbåndet der giver stød.

• #49   15. apr 2013 Jamen så kunne det måske være en løsning at forhøje havens hegn med hegnstråd og sætte stød til.

• #50   15. apr 2013 Jeg mener ikke man skal ud i en hel masse udgifter blot fordi naboens hund ikke bliver holdt hjemme....synes du i første omgang skal prøve med noget ildelugtende....og smør den systematisk HVER gang den viser sig....så bliver de hurtigt trætte af at vaske hund hele tiden!!!

• #51   15. apr 2013 ... og hvis man er heldig, så opdager de det ikke før vapsen har været i sofaen... muhahahahahahahahahaha

Jeg tror osse at jeg først ville forsøge mig med at give naboen 'besvær'.

• #52   15. apr 2013 Det kunne være en løsning omkring haven.
    Men det hjælper jo ikke på resten af grunden ..

• #54   15. apr 2013 Nu vi er ved smøre-hunden-ind ting, så er der jo gylle sæson......

• #55   15. apr 2013 Du kan f.eks. samle lortene op i poser og bind dem fast i halsbåndet - så kan hunden bærer efterladenskaberne med hjem igen...

• #56   15. apr 2013 og måske kan man være heldig at finde upchuck fra en fulderik...

ååååh der er så mange måde at blive kreativ på, heheh

• #58   15. apr 2013 Jeg mener smørsyre er ætsende....

• #60   15. apr 2013 Ja...ok....men kommer man ikke til selv at lugte af pissoiret på Gråbrødre torv en varm sommerdag når man mikser sin cocktail :)....he he....

• #61   27. apr 2013 ærligt så syntes jeg ikke det skal gå ud over hunden at ejeren er en idiot ?!

Men du kunne hegne haven ind så dine hunde med sikkerhed har et sted hvor de kan få ro for den store hund, og så køb en vandpistol til din søn, så han eller du kan skyde vand på hunden når det kommer over på grunden, det er sjovt for din søn, og pisse træls for hunden, men det skader den ikke på nogen måde.. smiley

• #62   27. apr 2013 Min have er hegnet helt ind - problemet er at nabohunden hopper over hegnet.
    Hvis ikke han er i haven, så render han rundt på marken og jagter mine heste eller osse jagter han rundt med vores staldkat.

Tro mig, den med vand er prøvet smiley - hunden kommer alligevel.

• #63   27. apr 2013 Dumme hund, ja så havde jeg nu nok afleveret hunden på internat vær gang den kom over på min grund, så ejerne skulle hente og betale for at få hunden igen, for den er jo i bund og grund stukket af smiley

• #64   17. jun 2013 monica - må vi få en opdatering??? smiley

• #65   18. jun 2013 Line:

Det må I helt sikkert (:

Hunden er blev afleveret ved politiet, som dog faktisk ikke var særlig vilde med at ta' imod den.
    Derefter har den været i gårdspladsen nogle gange - når vi har opdaget det har vi kastet lidt ral fra gårdspladsen efter den, så nu virker det til at den ikke synes det er så spændende at komme her mere, sten i numsen er ikke sjovt smiley

Ejerne har vist ikke lært det store - men hvis hunden så bare bliver væk, så går det nok.
    Så lige nu er det lidt i bero (: - heldigvis!

Kommentér på:
Hvad pokker gør man - nabohund?!

Annonce