{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

6 måneder gammel hvalp pimper {{forumTopicSubject}}

Vores store tæve på 1 1/2 år. Og hun gør intet ved det, står bare og glor.

mit spørgsmål er så, skal vi stoppe ham i det, hun ligner ikke en der bryder sig om det, (ville jeg dælme heller ikke) Men hvad er bedst? At de klare det selv, at vi går ind som flokleder og siger at det vil vi ikke have med et bestemt nej.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  6 måneder gammel hvalp pimper
  • #1   22. jan 2008 Troede lige din hvalp var blevet alkoholiker...LOL

  • #2   22. jan 2008 Pimper=drikker:-)

  • #3   22. jan 2008 pimper er når man drikker øl... jeg tror der menes at den humper altså hopper på og laver parrings bevægelser , som hunde også gør for at vise hvem der vil bestemme.

  • #4   22. jan 2008 haha nej Humper. Parre. knipp.... you know, laver det frække.

  • #5   22. jan 2008 Jeg ville stoppe det. der er ingen grund til at lade den stresse op på den måde. prøv at aflede hende med noget sjovere

  • #6   22. jan 2008 det har altid heddet at pimpe hjemme hos os, nå men hvad... altså det der..

  • #7   22. jan 2008 helle ja jeg troede også den måske snuppede øl rester smiley

  • #8   22. jan 2008 det er skam en lille han..

  • #10   22. jan 2008 også hvad vi har gjordt hidtil, men var ikke sikker på at det var det rigtige at gøre. Han er jo i lømmel alderen.

  • #11   22. jan 2008 Daisie L

    også lidt det vi gerne vil have hende til..

    tror ikke det er dominas for lige bagefter sider han og slikker hende helt inde i munden.


  • #12   22. jan 2008 Vulldog 4-ever ja det er dælme til at få grå hår af, men for dælen en masse smil man får samtidig

  • #13   22. jan 2008 hov bulldog


  • #15   22. jan 2008 Daisie L.

    også lidt det jeg tænkte.

    men det bare så pisse grimt at se på.. han ligner jeg ved ikke hvad når han står der.


  • #16   22. jan 2008 når de slikker i munden har jeg hørt det er for at vise at den de slikker bestemmer.altså underdanighed. så det kan være hun har vist hun bestemmer ved at sige fra. har hun knurret af ham når han humper. ?

  • #17   22. jan 2008 aldrig.. Hun knurre kun af ham hvis han forsøger at tage hendes nye ben ellers kan han gøre alt ved hende og der kommer ikke en lyd intet.. ikke så meget som et blik..

  • #19   22. jan 2008 ja ku vi også prøve. har jo virket med så meget andet.

  • #21   22. jan 2008 vil hun ikke have løber sidelæns og brummer måske lidt.. men Hun forsøger så også at humpe ham.. det er med eddi at den er gal, eddi må alt, og det har han faktisk måtte ved alle de hunde han har mødt næsten. Så du kan nok se at det er en lille basse der er stor i slaget.

  • #22   22. jan 2008 Vores på samme alder har i den gara også travlt med at "pimpe" vors tæve sige fra nå det ikke passer hende, gør hun det finder ham en pude at "pimpe", vi blander os ikke, se det som en narturlig del at udviklingen og tævens opdragelse af hvalpen - min tæve gjorde nu det sammen i sin tid ;o)

  • #23   22. jan 2008 Skal lige siges at han har aldrig forsøgt sig med og. en enkelt gang som 9 ugeres på en af vores venner..

    Forresten han gjorde det også rigtig meget ved sine kuldsøskende og bed dem kraftigt i nakken. Gør han også ved buffy, men siger så nærmest undskyld bagefter, ved som sagt at slikke hende ustyrligt i munden/mundvigene


  • #24   22. jan 2008 Nu med

    okay det har eddi kun gjordt nogle få gange og det har været med hans legetøj.


  • #25   22. jan 2008 Hvis tæven selv siger fra er det selfølgelig fint, men hvis ikke så er det floklederen der har ansvaret for hvor grænserne går.

  • #26   22. jan 2008 Ja, det kan godt være at jeg er meget streng, men jeg ville altså ikke finde mig i det. Hverken med tæven eller med puder, legetøj eller noget som helst andet. Jeg ville stoppe det lige med det samme:-) Men jeg er, som skrevet, sikkert også streng og hæmmer mine hundes udvikling ved at bede dem stoppe:-)))

  • #29   22. jan 2008 hmm dybt forvirende. Kan godt se det fornuftige i begge... hmm må se tiden an og tage det som det kommer.. nøjes han med at parre hende så ladder jeg hende selv, men begynde han at rykke og flå i hende så stopper jeg ham...

    hvordan lyder det..?


  • #31   22. jan 2008 ja det jo også der mine tanker var..

    Men havde også bare lidt den ide at hun finder sig i det for at gøre os andre glade, endtil en skønne dag eddi ligger i to stumper..


  • #32   22. jan 2008 men ja må kige prøve at se om hun ikke selv gider lette den tunge mås og få gjordt noget ved tingene

  • #33   22. jan 2008 Daisie:

    Ja, men jeg har oplevet hunde, som jumpede på alt og alle. OGSÅ i en høj alder, de var nemlig aldrig blevet stoppet. Og fanden ta´mig om jeg vil gå rundt med en 35 kilos labrador hængende om benet hele dagen:-) Der ER visse ting, som dyr gør i naturen, men som JEG, som menneske, ikke vil finde mig i.


  • #36   22. jan 2008 Daisie:

    Måske og måske ikke......JEG ville ikke løbe chancen:-)


  • #37   22. jan 2008 Det gør hun sku hvis en lille terriere bare så meget som viser en smule hjørnetand. er de flinke ved hende er hun det os ved dem.. hmm noget mærkeligt noget, men hun har jo også haft en træls fortid. vi er som sagt nr 7 der har hende.

  • #40   22. jan 2008 Ja, jeg er enig med Mette H, lige præcis dén adfærd vil jeg simpelthen ikke se på - men har heldigvis heller ikke haft det problem med nogen af mine...

    Daisie L skriver:
    "jeg ville vente til tæven selv satte ham på plads"
    - Jeg vil så bare sige at der desværre ikke er nogen garanti for at hun nogensinde siger fra... Min den gamle Cody kan simpelthen ikke finde ud af at sige fra lige meget hvad "de små" har gjort ved ham, om det er at flå ham i kraven, møve sig hen til hans madskål når han spiser, går rundt oven på ham eller forsøger at stjæle hans kødben, you name it, han sige eller gør bare ingen ting, da Chivas var hvalp gik jeg også og ventede på at Cody skulle sige fra på et tidspunkt men det sket aldrig og det er det samme med Gaia...


  • #41   22. jan 2008 men ja kan hun stoppe ham i at tage hendes ben kan hun vel også stoppe ham i det andet.

    desuden er hun kold overfor når han bliver gal, hun ynder nemlig også at stjæle hans. så ja. tror jeg lader dem klare det selv. så længe det foregår mens jeg snakker med dem eller forventer noget af dem.


  • #44   22. jan 2008 Anne T.

    Enig..jeg har heller aldrig haft den adfærd i længere tid, men Lotus har forsøgt 2 gange på Blackie og han siger heller ikke fra. Men efter jeg har stoppet hende de 2 gange, da hun var meget mindre, sker det ikke mere. Han er gammel og skal sq ikke finde sig i en lile "møgtøs" som hende, bare fordi han er for rar til at sætte hende på plads:-)


  • #45   22. jan 2008 ja driver nu bare mig til vanvid en gang imellem. især når den bette skælder den store ud.. hehe man kan ligefrem se hvor meget hun griner af ham. men når han humper ser hun nu ikk særlig stolt ud.

  • #46   22. jan 2008 Mette H

    Eddi har gjordt lige så længe han har kunne gå. og er blevet stoppet et utal af gange. Har ikke virket pt og derfor var jeg i tvivl om det var det rigtige at gøre.

    Selv katten får en tur når hun er i løb, ellers kan han ikke få hende til at stå stille til det.( De leger normalt sammen)


  • #48   22. jan 2008 Daisie L -
    Det kunne måske være et tegn på manglende psyke hos tæven, eller som Betina selv er inde på; et spørgesmål om at hun ganske enkelt ikke "tør" at sige ordentlig fra overfor den lille så længe ejeren er der, for jeg tvivler altså helt alvorligt på at tæven selv syntes at det er særligt fedt at blive humpet på....

    Ved Cody tror jeg helt klart at hans manglende even til at sige fra overfor de små er en kombination af at han dels ikke har verdens stærkeste psyke og dels ikke er klar over om det nu også er okay hvis han siger fra - netop fordi han psykisk ikker er alt for stærk...


  • #50   22. jan 2008 Mette H -
    Flica der er en temmelig dominerende dame hvad angår andre hunde har også ind imellem forsøgt at humpe både mine egen og andre hvis de har leget og hun er blevet for overkørt, men det har været sjældent og hun har hver gang fået besked på at dét er ikke i orden og hun gør det faktisk aldrig mere...


  • #51   23. jan 2008 takker alle sammen. Og jeg tror faktisk i alle har rat.
    Syntes selv det er lidt en spøgs situration, Den ene tør ikke sige fra den anden fuldstændig kneppegal. Tror i første omgang jeg vil ringe til en adfærds dims og hør denne ad.

    Måske jeg netop skal prøve at gå ud af rummet så den store ligesom har frihed til at gøre noget. hvis det virkelig er derfor hun intet gør.

    Men ja vil ringe til en her når de åbner, tror det er bedst i buffys tilfælde.


Kommentér på:
6 måneder gammel hvalp pimper

Annonce