{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.903 visninger | Oprettet:

Hund gravid ved uheld. Faderen vil nu have én af hundene {{forumTopicSubject}}

Hej. Er der nogen af jer der ved om der er en regel/lov for, at hanhunden skal have en af de hunde der bliver født.
Kort fortalt: min hund var på besøg ved hannen. Det skal lige siges, at de har kendt hinanden i 3 års tid og at de er gode venner. De har tit været sammen hvor min hund(pigen) har været i løbetid, hvor der ikke har været sket noget, da hun har sagt fra hver gang, at han har forsøgt. Men så her i sommes var de sammen igen oppe ved hannen, og der endte de uheldigvis sammen. Vi var ikke sikre på, at hun var blevet gravid, men det fandt vi så ud af efter en måneds tid, at det var hun. Når men hun fødte 6 hvalpe, 3 hanner og 3 hunner. De(ejerene til hannen) meldte klart ud fra starten, at de ikke skulle have nogen. Men så her til slut hvor de alle er ved at forlade reden mener de(ejerene til hannen) at de bør have en, de har jo "lagt" hund til osv. Men mit spørsmål er så, er der overhovedet en direkte regel om sådan noget, når det på INGEN måde var planlagt. Håber I vil svare, vi er ret forvirrede smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund gravid ved uheld. Faderen vil nu have én af hundene
  • #3   15. nov 2013 Nej sådan en lov findes ikke -pris for parring aftales mellem parterne, dog er det ret almindeligt at bruge an hvalp/hvalps pris.

    Men jeg synes dai bør betale hanhundeejer, for i har da lige fået scoret jer en gratis parring ellers -det der kaldes IKKE for et uheld. Man kan da ikke planlægge ret meget bedre end i har gjort: tæve er højløbsk, i fragter den til hanhund. Hvis den komme rdrægtig hjem er det altså ikke et uheld.

    Så vil i ikke af med en hvalp til hanhundeejeren, så synes jeg da i skal aflevere et beløb svarende til prisen for en hvalp til dem som betaling for parring. Og så i øvrigt fremover holde jerestæve fra hanhunde når den er i løbetid


  • #7   15. nov 2013 Først og fremmest: Smæk i din mås, for at sætte de 2 sammen, det kan selv en burhøne regne ud vil give hvalpe smiley

    Så til dit sprøgsmål: Var jeg dig ville jeg give dem den hvalp, så er det ude af verden smiley Eller som der biver sagt, give dem et pengebeløb. Godt nok er der ingen regler om det, meeen jeg mener nu at du burde gøre det.


  • #8   15. nov 2013 Hvis ikke alle hvalpe er afsat, så giv dem da den hvalp, så er det ude af verden. Hvis det er nogen i kender, ved i vel også at den vil få det godt.. smiley

  • #9   15. nov 2013 Som de andre siger, lyder det der altså slet slet ikke som et "uheld". Hvis man vil være sikre på ikke at få hvalpe, skal man da holde sin tæve langt væk fra alle de interreserede intakte hanhunde, der nu måtte være i omegnen, også selvom de så har kendt hinanden i lang tid. Hvis der kommer en højløbsk tæve gående, tager instinkerne altså over hos enhver hanhund smiley ... self var der jo så også dumt af hanhundejerern ikke at sige fra... men altså man plejer jo at give et beløb tilsvarende en hvalps pris til parringen, så hvis alle hvalpe har fået et godt hjem, kan du vel give dem en sum penge istedet

  • #10   15. nov 2013 Der er ingen regl. Men bruger du din fornuft og samvittighed så giver du en hvalp til hanhundejeren

  • #12   16. nov 2013 Hvor dum er du lige? Man har ikke han og tæve gående sammen under løbetid! Slut prut!
    Hvis I tjener penge på hvalpene, skal i også betale for parringen. Det er god stil.
    Og se så at få steriliseret den tæve, så hun kan gå med den han hele året.


  • #13   16. nov 2013 amen for fanden.......

    profilbillede
  • #14   16. nov 2013 Fornuft er måske det forkerte ord at bruge eftersom der ingen fornuft har været med denne parring.
    Betaler man ikke normalt altid noget for en parring?
    Hvis man bevidst lader sin løbske tæve være sammen med en hanhund burde det give sig selv at det nok ender ud med hvalpe


  • #15   16. nov 2013 helt sikkert han skal have en hvalp eller prisen for en, det må da være rimeligt, du har jo været hos hanhunden vidende om at din tæve var løbsk

  • #17   6. dec 2013 Hej. trist med hundene, men det kunne man jo havde sagt sig selv smiley
    hvis man tager efter loven
    § 8. Besidderen af en hund er forpligtet til at erstatte den skade, hunden forvolder.
    Stk. 2. Det påhviler besidderen af en hund at holde den ansvarsforsikret. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning

    Vi var til hunde træning forleden dag og der fortalte de at hvis man har en hunhund med stambog og man ikke ønsker uægte hvalpe men så alligevel kommer naboens gadekryds forbi og gør min hund gravid skal han erstatte de udgifter jeg vil få i forbindelse med hvalpene, da en evt abort kan gøre sådan at min hund ikke vil kunne få hvalpe igen også er det bedst at lage gravelitetin gennem føre.
    I forudsætning af min hund er forsvarligt hegnet ind i sin have eller i snor

    Det er lidt det samme i vores verden har naboens knægt gjort min datter gravid skal der falde børne penge af til barnet.

    Men når i selv har været "skyld" i parringen så kan man ikke få noget erstattet.
    Men ja hvis det er en hvalp der skal til for at der bliver frem i nabolaget så gør da det også har man bare fået en dyr lærestreg til huske bogen

    håber i alle finder ud af det
    god jul


  • #18   6. dec 2013 For det første bliver en hund ikke gravid men Drægtig.
    For det andet er der så at sige ingen bivirkninger ved de moderne abortsprøjter.

    Den træner har da vidst ikke megen forstand på tæver / avl / abort. Eller på loven for den sags skyld.


  • #19   7. dec 2013 Den hundetræner skal da vist bare holde sig til at træne hund, for det andet har han da ikke styr på ...

  • #20   7. dec 2013 gravid/ Drægtig ordet betyder vel det samme ?
    og der kan vel være lige så lidt eller mange bivirkninger hos hunde som med mennesker der får abort?!

    Jeg synes ikke man skal hakke ned på hvordan man siger tingene når det sådan set betyder det samme.
    Men hvis i selv mener i har mere styr på sagerne
    så fortæld da om det i stedet for smiley


  • #21   7. dec 2013 Den hundetræner er da helt ude i hampen..

  • #22   7. dec 2013 smiley

  • #23   7. dec 2013 Camilla -nej det må der ikke nødvendigvis, for det er ikke samme procedure ved mennesker som ved hunde.

    Og det er jo faktisk ikke det samme der bliver sagt: For det første er de helt ligegyldigt om tæven har stambog eller ej.
    For det andet kan man som hanhundeejer ikke drages til ansvar for evt fordyrene valg tæveejer træffer. Så vælger tæveeejer at beholde hvalpene og får en god stak udgifter på den konto, så er det som hanhundeejer ikke mit problem. Jeg skal kun betale for at udbedre den skade min hanhund har gjort.



  • #24   7. dec 2013 Hunde træneren er da ikke ude i hampen Sarah...
    Så er det jo mig som har misforstået hvad hun sagde
    Alle træner / opdrager / fodre deres hund forskelligt det er jo bare om hvordan man vælger at se på sagerne.


Kommentér på:
Hund gravid ved uheld. Faderen vil nu have én af hundene

Annonce