{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

tørfoder med højt kød indhold (50%<) {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg søger et tørfoder som minder meget om Orijen Regional Red i sammensætning (kødtyper og procent) men til et meget venligere budget. De primære kødsorter skal være okse, svin og/eller lam. Helst ingen kylling (ikke primært) eller fisk.

Jeg kigger på Acana Classic Red, som er halv pris, men det har lige 50% kød. Men jeg vil gerne lidt tættere på de 85% kød som Orijen Regional Red har.

Har i nogle gode bud?

På forhånd tak. smiley

Kommentarer på:  tørfoder med højt kød indhold (50%<)
  • #1   21. maj Orijen og Acana er klart de mest prisvenlige i den kategori. Du kan få andre af god kvalitet, men får så 30-40% kartoffel i.

Porcani har 20% i de her dage. Få købt et par sække. Hvis din hund fungerer på det, så brug det.

Jeg supplerer med Carnilove og Belcando Mastercraft. Der er vist også noget med at Alpha Spririt har et udmærket tørfoder.

• #2   21. maj Essential Foods vil passe dine behov

• #3   21. maj Synes ikke det er dyrt, når man kigger på kg prisen. Og det er da mega billigt, hvis der er 20% på det smiley
    Tror ikke du finder noget tilsvarende der er billigere.

A- Tak for info smiley Skal vist lige have bestilt en sæk så smiley

• #4   21. maj A - tak jeg kigger på Porcani.

Kennel Hijacks - tak jeg må se hvad de har / edit: fik kigget dem igennem, og Estate Living varianten kunne godt være noget jeg skulle prøve.

KJ - Orijen er dyrt Hvis du spørger mig, har endnu ikke stødt på et så dyrt tørfoder. 799kr for 11.4kkg. Hvor Acana (som ikke er dyrt nej) koster 479kr for 11.4kg.

• #5   21. maj Kvalitet er dyrt generelt og kvalitetskød (og dermed foder med meget af det) er bestemt heller ikke billigt...

Men altså det kommer jo selvfølgelig også an på mængden hunden spiser..

Jeg gir selv Ca 800kr for 12kg for Milles foder med hjort - det holder Ca 3mdr plus det løse.. Det sys jeg nu ikk er galt.. Hun fik før ziwi peak med hjort - det kostede 1500kr i foder pr måned!

• #6   21. maj Platinum har højt kødindhold. Jeg kender ikke fodersammensætning og pris i forhold til de andre

• #8   21. maj Det er rigtigt Pernille, men vi skal bruge næsten en pose herhjemme på en måned (10kg). Grunden til jeg synes det er dyrt er fordi jeg råfodre lige nu og bruger 850kr om måneden. Så jeg synes det er dyrt at købe for 800kr tørfoder om måneden, når jeg kan få råfoder for 50kr mere. Her over sommeren vil jeg gerne på tørfoder fordi vi skal ud og campe, vandre, han skal passes en uge og vi skal frem og tilbage til København - og råfodring er for besværligt da. Og hvis vi oveni købet kunne spare 300-500kr på mad i de 2-3 måneder kan de penge jo gå til hundetræning osv. smiley

• #9   21. maj Men altså hvorfor skulle det være billigere at bruge tørkost end barf? Altså selvfølgelig så længe det er kvalitetskød og ingredienser der bruges.. Hvis det er ordentlig kvalitet så ser jeg da ingen grund til at det skulle være billigere smiley Det handler vist mere om dine egne holdninger til barf VS tørkost tænker jeg umiddelbart smiley Men altså selvfølgelig vil man da gerne ha samme kvalitet foder for billigere penge hvis det er muligt, det forstår jeg da godt.. Men ja, godt tørkost ER bare dyrt..

Må jeg spørge hvorfor du vil undgå kylling men feks gerne vil fodre med okse? smiley

• #10   21. maj Du har helt ret Pernille. Det kan jeg ikke modsige. Jeg håber da også i fremtiden råt bliver billigere jo mere populært det bliver. Men jeg undgår kylling fordi han har tendens til blød mave med fjerkræ (Kylling, kalkun, and) i store mængder (hvis de er primære kilder). Jeg har ikke fået ham testet for allergi. Men har klarer sig udmærket på okse, gris, og lam - derfor varierer jeg de tre kødsorter. Har ikke prøvet vildt endnu.

Jeg må indrømme at jeg nogen dage har fortrudt en stor hund. De er bare dyrere på alle punkter. smiley

• #11   21. maj Okay, var nemlig fordi jeg tænkte om det var mht allergi eller risiko for at udvikle allergi - nogen siger at hvis de får kæmpe mængder af samme proteinkilde er der større risiko for at udvikle allergi for det og der er jo kylling i ALT idag (ja jeg har seriøst tjekket fordi jeg har en allergihund der IKKE tåler kylling).. Men i den forbindelse er okse ofte også en stor synder (Altså mht allergi) smiley Men hvis det virker for ham så er det jo kun godt smiley

Hehe ja det koster en del med en stor hund på mange fronter! Er også tit glad for Mille ikk er større! (hun skal ha sprøjter pr vægt for allergi hver måned så det ville være en del dyrere hvis hun var stor, plus foder og alt andet)

Platinum er iøvrigt noget de fleste hunde ELSKER! Det dufter også virkelig af meget også er det semi moist hvilket de fleste hunde godt kan li - jeg brugte det både som foder og godbidder i en overgang og Mille og min mors hund Molly var meget vilde med det smiley

Håber du finder en god løsning for jer ihvertfald smiley

• #12   21. maj Acana, Essentials og Platinum er godt foder, men det indeholder mindre kød end Orijen. Jeg mener, at Eden indeholder omkring 80% kød, så vil du have højere kødindhold, kan du prøve at kigge på det smiley

• #13   21. maj Dog det foder jeg prøvede fra Eden før Mille fik allergi havde sindsygt små foder piller! Nærmest på størrelse til en Chi! Og Mille gad på ingen måde æde det og med foder er hun ikke kræsen - kun barf hun ikke gider æde med mindre det bliver tilberedt..

• #14   22. maj Jeg har lige bestilt Belcando Mastercraft smiley Ikke billigt, men jeg håber at rødderne bliver vilde med det.

• #15   22. maj Mette ellers ved du hvor resterne kan afleveres smiley

• #16   22. maj Pernille, så har du bestilt små foderpiller fra Eden, og ja, de er små. De andre har samme størrelse som Orijen.

Men Eden er ikke billigere end Orijen.

Platinum er ok, men der er bare virkelig meget ris i. Og jeg er stadig ikke kommet mig over dengang jeg fandt plastikstykker i dem, og de bad mig sende foderpillerne til et eller andet sted i Tyskland, og jeg hørte aldrig ét ord fra dem smiley Det giver mig en rigtig, rigtig skidt fornemmelse af den producent.

• #17   22. maj #16

Øv for en oplevelse. Jeg kan godt forstå, det har givet dig en skidt fornemmelse. Men det er nu ikke alle Platinum varianter, der indeholder ris smiley

• #18   23. maj A, det kan jeg så ikke huske.. Kan bare huske jeg var enormt overrasket over hvor utroligt små de var.. Har aldrig før set dem SÅ små! Men ja, det var så alligevel heller ikk noget hverken hun eller min mors gad æde, så det var ret ligegyldigt når det kom til stykket smiley Blev også lidt skuffet da jeg forventede semi moist i konsistens og duft ala platinum.. Det duftede ikke af ret meget sys jeg også var det klart mere tørt end platinum.. Ihvertfald den pose jeg fik som minimum! Blev ærligt talt noget skuffet..

• #19   23. maj Pernille F - Er du sikker på at du overhovedet valgte semi-moist varianten?
    Jeg har flere gange købt både Platinum og Eden og jeg synes Eden er langt mere moist (f.eks. også hvis man glemmer at lukke posen tæt, ups smiley ) Duft manglede bestemt heller ikke.

Jeg foretrækker Eden - men Tucker fungerer heller ikke på Platinum som foder (giver blød mave), men begge varianter bruger jeg primært som godbid.

• #20   23. maj Erika ja er 100% sikker på at jeg valgte semi moist! Og ja, jeg er også helt sikker på at den pose jeg fik duftede/lugtede Meget mindre kraftigt end platinum! smiley Har så faktisk heller aldrig oplevet et foder der dufter så meget som platinum - men har også kun prøvet eden og platinum som er semi moist..

Kommentér på:
tørfoder med højt kød indhold (50%<)

x