{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Hundefløjte {{forumTopicSubject}}

Jeg er ude i at skulle købe en hundefløjte til brug ved indkald. Det tænkte jeg var en let sag.

Var så tydeligvis ikke klar over, at hundefløjtemarkedet tilsyneladende er meget stort, med fløjter af den ene, anden, tredje og fjerde slags, i forskellige frekvenser, forskellige materialer, med og uden snor og jeg skal komme efter dig. Den havde jeg ikke lige set komme smiley

Så, hvis man bare skal have en god, solid (betalelig) fløjte til indkaldstræning, hvad er så værd at gå efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefløjte
  • #2   21. feb 2021 Jeg har har et par stykker lavet af ben/horn. De var ret billige. Skulle man tabe dem, så gør de ikke skade i naturen.
    Jeg har ikke problem med at de to fløjter jeg har, har forskellig lyd.
    Dem jeg har er kun med en tone, gider ikke dem der også kan "trille"

    Det her er den ene jeg har, den anden har jeg købt på en udstilling til en halvtredser og den er også lavet af enten horn eller ben.

    https://www.417.dk/shop/herbertz-hundefloejte-28337p.html?CookieConsentChanged=1


  • #3   21. feb 2021 Krumme, jeg synes at Acme hundefløjterne er gyselig, og hellere ikke ret billige. Men jeg er så hellere ikke til plastik, smiley
    Man kan endda få fløjter af ben eller horn som er billigere.

    Har du prøvet de lydløse ? Virker de lige så godt som en med lyd ?


  • #5   21. feb 2021 Vi bruger også acme her, 211 ½ smiley

  • #7   21. feb 2021 Også acme her. Mest fordi de var billige. Jeg vil have en fløjte jeg også selv kan høre. Her bruges den så om markør (som klikkeren) ikke til indkald. Men tror nu også til indkald jeg ville foretrække også selv at kunne høre den.

  • #9   21. feb 2021 Jeg har en ganske almindelig acme fløjte (210,5) fra dummyshoppen.
    https://dummyshoppen.dk/shop/36-floejter/187-en-tone-2105-/
    Tonen er ikke for lav eller høj, den er ukompliceret og skal bare bruges til indkald. Jeg er tilfreds smiley


  • #11   21. feb 2021 Jeg sværger også til Acme. Benfløjterne dør altid i frostvejr, fordi kondensen får den til at fryse til. Ikke at jeg selv bruger dem, men et par stykker jeg træner med gør.

    Jeg har en Acme til hver jakke og vest, så jeg altid har en med.


  • #12   21. feb 2021 Hvad er forskellen på de der toner? Er det noget, der har helt vild betydning eller er det bare for at man kan få samme lyd igen, hvis man mister en?

  • #13   21. feb 2021 Acme her også 211 1/2.

  • #14   21. feb 2021 Mener du kan høre tonerne inde på Youtube smiley Det er jo bare forskellige toner - Umi tager sig vist ikke så meget af om det er den ene eller anden. Engang forvekslede hun et specielt fuglefløjt med min fløjte og kom glad hen til mig... måske er hun bare ikke så klog...

    Men nogen kan godt lide, at man ved præcis hvilken tone man har, og kan få den samme igen. For mig og mit enkle indkald betyder det ikke så meget andet end at jeg skal kunne holde ud at høre fløjten


  • #15   21. feb 2021 Jeg sværger også til Acme.

    12# det er fordi at fx til jagt sikrede jeg, at jeg ikke havde samme tone som de andre - for der havde Ziva endnu ikke lært et fløjte indkald.
    Det gør faktisk, at vi kan kalde individuelt.

    Lydløse fløjter er smarte, men mit problem er jeg fløjter vanvittigt højt, når jeg ikke selv kan høre det. Jeg skal i forvejen huske at blæse forsigtigt i dem - der er riiiigeligt lyd til at Ziva kan høre det. Det er ikke lydniveauet, der er problemet, hvis ikke hun kommer smiley

    Jeg har skrigende orange, for så kan jeg finde den. Virker i alt slags vejr, Ziva er ikke fristet til at æde den som jeg ville frygte med dem af ben.


Kommentér på:
Hundefløjte

Annonce