{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
327 visninger | Oprettet:

Spor “hold” {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går et lille spor en gang om ugen efter min rally træning da jeg ved at der er nogle arealer der at gå på lige ved træningspladsen.

Men jeg vil gerne gå spor lidt mere seriøst med Holger. Og især også hvis vi endelig får plads på et C hold. Holger elsker det jo også. Hvordan finder i steder at gå på uden for træningen? Jeg bor ved Rudersdal. Det kunne også være hyggeligt en gang om ugen/hver anden uge at mødes og gå spor - men er der nogle grupper på FB eller herinde man kan melde sig til og mødes op med?

smiley

Kommentarer på:  Spor “hold”
  • #1   8. sep Man finder sporarealer ved at banke på landmandens dør og spørge om lov.
    Får man lov, så finder man på et eller andet man kan give landmanden til jul, evt en købmandskurv med noget lækkert.

Hvis du gerne vil gå med andre, så spørg de andre i klubben, om de vil gå med, eller spørg om der er nogen som gider rage dig med. Du kunne evt melde dig ind i de to "sporhunde " grupper der er på facebook og spørge der, om der er nogen som gider gå med dig.

• #2   8. sep Enten må du som Anni siger, selv finde arealer eller også kan du være heldig at klubben har nogle aftaler om arealer som medlemmerne må bruge.
    Derudover er der kurser du kan melde dig på, men der er ikke overvældende mange. Hold evt. øje med hundekursus gruppen på fb.

• #3   8. sep Og så må du lige gøre op med, hvilken slags spor du vil gå.
    Hvis vi ved det, så er det nemmere at hjælpe dig.

• #4   8. sep Mon ikke det er DcH, når der skrives om et “C-hold” smiley

Jeg ville spørge i de forskellige DcH-gripper og i sporhundegrupperne på fb. Og så er der tit kurser, hvor underviseren har kendskab til de forskellige former for spor, og kan hjælpe godt igang, uanset om det er PH, DcH, IGP eller andet.

Og det er virkelig godt givet ud at komme godt igang, og så have et par stykker på sidelinjen, som man søge hjælpe og sparring hos hen af vejen.

• #5   8. sep Jeg har kun kendskab til PH spor (med den gamle vuffi), men jo, det er nettop DcH jeg træner i nu. Desværre har vi været skrevet på venteliste til c hold siden hvalpeholdet i maj. Så nu går jeg selv igang. Vi lærte lidt om DcH spor på hvalpeholdet, men det var ikke noget specielt eller uddybende. Og vores rally instruktør kender ikke så meget til DcH programmet. Jeg ligger lige nu kun korte ligetil spor for nettop ikke at skulle rette op på for meget når vi rigtig går i gang.

Som Anne skriver, betyder sparring bare utrolig meget (ihvertfald for mig - og det er også lidt hyggeliger), især når man er lidt ny i det. Jeg må høre ad i klubben på lørdag om nogle gider slæbe mig med næste gang.

• #6   8. sep Det er jo ret anderledes end PH-spor, så du får helt sikkert brug for sparring. DcH-spor er nærmere IGP-spor, men ikke med krav om samme detaljegrad, stabilt tempo og 100% dybe søg.

Har klubben ikke en fb-gruppe, hvor du kan spørge om et par af de erfarne vil give dig nogle fifs og hjælpe dig igang?

• #7   8. sep "Det er jo ret anderledes end PH-spor" Ja nettop. Begyndelsen synes jeg er meget ens. Men som sagt, går jeg også bare enkle spor hvor jeg har fokus på netop et stabilt tempo og et dybt søg og at han synes det er sjovt. Men det skader vel aldrig.

Jeg må prøve at se om der er en FB gruppe!

Kommentér på:
Spor “hold”

x