{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

ressourceforsvar tom madskål {{forumTopicSubject}}

Hej. Zaki (münsterländer) på 6 år, har altid haft lidt af ressourceforsvar omkring sin mad overfor Kato (Kato har været meget pågående og vi har fjernet ham og sørger for de spiser i hver sin ende og det fungerer).
Men nu har jeg en dreng på 4 måneder og her for et nogle dage siden, sidder jeg på en stol med ham i armen. Hundene har spist op og min mand står i midten af køkkenet. Zaki kommer stille og roligt hen til os, og snuser til vores dreng, men lige pludselig kommer tungen og så LIGE bagefter snapper han ud efter ham. Vi taler seriøst få sekunder. Jeg er meget obs på ham i forvejen, da han er usikker på børn generelt. Jeg er god til at aflæse ham, men lige her føler jeg at jeg måske har mistet nogle signaler? Synes han eskalerede ret hurtigt. Ingen lyd eller stivhed, bare tunge (dæmpet signal) efterfulgt af snap.
Det skal lige siges, efter det, gik han over og nedstirrede Kato. Er det "normalt" at vogte en tom skål/mad plads?
Jeg fjerner madskålen, men han fortsætter med at vogte madplads efter han har spist.
Jeg må indrømme at jeg var ret nervøs inden baby kom (kun med Zaki), og endnu mere efter den situation...

Kommentarer på:  ressourceforsvar tom madskål
  • #1   7. dec 2022 Få fat i en dygtig adfærds dims, der kan komme hjem til jer, når der er børn indblandet skal man ikke prøve sig frem.

• #2   7. dec 2022 Ud fra få ting du skriver her ville jeg personligt ikke have sådan en hund med et barn.

Man kan træne alt muligt men hvad hvis det ikke virker?

Du er utryg.
    Og hunden er usikker på barnet skriver du? Er det så en god konstellation?

Barnet bliver ikke roligere. Selv med en tryg hund oplever jeg at man skal holde helt vildt meget øje

jeg havde set mig om efter en varig løsning i form af et børnefri hjem. Personligt siger jeg nej til den slags konsultationer fordi jeg ikke kan give garanti nok.

Håber du finder en løsning til gavn for jer alle.

• #3   7. dec 2022 Havde jeg en baby og en hund der gjorde sådan og havde den historik, så havde jeg nok heller ikke turde tage chancen.

Det er jo på et splitsekund at det kan ende grueligt galt og det tror aldrig at man vil tilgive sig selv for hvis det gjorde.

• #4   7. dec 2022 Vi vil i hvertfald tænke over det med adfærdsbehandler også. Zaki er multi allergiker og så har han ibd, samt albue dysplasi. Så vi er usikre på om der er nogen der vil have en hund, der er en så stor omkostning... Min mand snakker om en muligvis aflivning pga det samlede billede. Jeg selv er godt nok i tvivl. Han er en skøn hund, men samtidig går det bare ikke når vi har en baby... For nej kunne aldrig tilgive mig selv, hvis det en dag går helt galt.

• #5   7. dec 2022 Det lyder som en kompliceret sag. Hunden har ikke kun ressourceforsvar. Den er også grundlæggende usikker omkring børn og syg med flere sygdomme.
    Jeg har selv haft spædbørn sammen med en hundeflok to gange. Jeg kunne aldrig nogensinde have ro i maven, hvis jeg havde en hund der snappede ud efter mennesker. Børnene kommer altså først, og hvis hunden reagerer negativt på en baby, kommer der først til at blive alvorlige problemer når en tumling begynder at krybe rundt og gribe ud.

Jeg har én gang, haft en hund der snappede efter mig, og hun viste sig at være syg i nervesystemet. Blev aflivet ca. 14 mdr gammel.
    Pointen: smerter udløser ændret adfærd.
    Tænk det ind i det samlede billede.
    Pøj pøj med det hele.

• #6   7. dec 2022 Det er en meget trist situation I står i, men med den sygdomshistorie hunden også har, så er jeg desværre enig med din mand om, at det er bedst at give hunden fred.

• #7   8. dec 2022 Enig med Malene og About

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 12 Svar: 352
    #8   8. dec 2022 Det er godt nok synd for jer. smiley
    Er nok som udgangspunkt også enig i at Zaki skal have fred.
    Jeres hjem passer ikke til ham længere, og når han er så syg, som han er så er der ikke mange andre muligheder.
    I øvrigt kan hans sygdomme jo påvirke ham med smerter, og den chance ville jeg ikke tage med et lille barn i huset

• #9   8. dec 2022 Kan godt se hvad i siger smiley
    Han er desværre super glad og inde i en symptomfri periode, så ville ønske det 'bare' var pga smerter... Han var til dyrlæge i sidste måned og blive tjekket op, da han var inde i en dum periode med ibd'en.
    Vi har taget valget at give ham fred. Det er bare så hårdt et valg smiley Men kan godt se at vores dreng og Zaki bare ikke er en god kombination...

• #10   8. dec 2022 Det er hårdt at tage sådan en beslutning.
    Men i har givet ham et godt liv i den tid i har haft ham.
    Jeg synes, at I gør det rigtige, og respekt fo at i har taget den beslutning.

• #11   8. dec 2022 Føler virkelig med jer, det er ikke en nem beslutning smiley

Kommentér på:
ressourceforsvar tom madskål

Annonce