{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Fjernelse af milt
  • #1   8. dec 2022 hvis milt smiley

• #2   8. dec 2022 Hov jeg fik ikke lige med, at det er på en hund - en af mine hvalpe, hvis menneske ringede til mig. Hunden er ti år, har været syg, fået medicin og har det nu bedre. Men der er noget galt med milten - blodansamling eller lignende. Dyrlæge anbefaler operation, men Eddies familie er i tvivl, om det vil være bedst at give ham fred - med tanke på risikoen for at hive ham igennem en operation, der måske ikke gør ham rask.

• #3   8. dec 2022 Laika blev ikke opereret og fik 2 år mere. Men til gengæld var milten årsagen til at jeg måtte sige farvel til hende.

• #4   8. dec 2022 Havde hun kræft i milten, Janni?
    Jeg kan godt huske, at hun havde kræft, og du valgte ikke at operere, men jeg kan ikke huske, hvor den sad. Dvs jeg bliver i tvivl om, hvorvidt det var KONSTATERET, at hun havde kræft. Hun havde en knude, ikke?

• #5   8. dec 2022 Holder med Eddies familie .. det der med at begynde at snitte i en så gammel hund, bør man afholde sig fra.

• #6   8. dec 2022 Er Eddie ikke også den med E hofte? Så ville jeg nok også hellere sige tak for denne gang, Kammerat, ses over regnbuen

• #7   8. dec 2022 vis ikke hunden fejler andet, og dyrlægen har en god statistik, ja så fik min hund nu chancen

• #8   9. dec 2022 "Er Eddie ikke også den med E hofte?"

Nej. Det er Barko, der tog herfra for et par år siden. Eddie har A-hofter.

• #9   9. dec 2022 Perle sagde jeg farvel til pga en kræftknude i milten. Hun var 9 år gammel. Min dyrlæge sagde at man kunne fjerne milten - og dermed knuden - men hun ville egentlig ikke anbefale det. Perle havde nedsat nyrefunktion og spondylose så jeg ville heller ikke selv hive hende igennem en operation så det blev et farvel.
    Man kan godt klare sig uden milten, men man bliver mere udsat for infektioner (milten spiller bl.a. en rolle i forbeindelse med immunforsvaret og for rensning af blodet).

• #10   9. dec 2022 Mit råd til familien var at få en second oppinion - dvs ikke få undersøgt Eddie igen, men spørge en anden dyrlæge til erfaringer med operationen.
    Derudover skal de grundigt overveje deres forventninger til hans liv efter operationen - hvor lang tid vil de acceptere, at han måske ikke er på toppen? Hvad vil de gøre, hvis han skranter efter et par uger eller fire? Jeg mener - de skal være klar til at sige farvel til ham indenfor kort tid, selv om de vælger operation.
    Hvad jeg selv ville have gjort, aner jeg faktisk ikke.

• #11   9. dec 2022 Er Eddie ellers sund og rask og hvis dyrlægen mener prognosen er god ville min hund klart få fjernet milten :O)

• #12   9. dec 2022 I Perles tilfælde ville jeg afgjort heller ikke have gjort det, Mette.
    Dyrlægen ved ikke, om der er kræft i milten - og kan jo kun finde ud af det ved at åbne hunden.
    Kræft i milten skyldes vist ofte kræft andre steder - talte min datter om, da man havde hende mistænkt for at have kræft hér.

• #13   9. dec 2022 At få en second opinion er nok et ret godt råd smiley Jeg skal måske korrigere mht Perle. På scanningen kunne man se at der var en stor knude af en slags i milten. Vi gik ud fra at det var kræft fordi blodprøver også indikerede at der var kræft et eller andet sted i kroppen. Jeg valgte at det ikke skulle undersøges nærmere sammen med min dyrlæge, som kender mig og mit forhold til mine hunde godt.

Kommentér på:
Fjernelse af milt

Annonce