{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HIPE
  • #1   7. jan 2023 Jeg kender jo Nina, og hun er pisse fantastisk smiley Ud over at hun kan noget helt særligt med hunde og træning, er hun helt igennem et dejligt menneske smiley

    Men at betale SÅ mange penge for en uddannelse smiley Hun skriver jo selv at det er en investering. Jeg ville nok ikke investere SÅ mange penge i noget, uden at have en solid indkomst på området, både før og efter. Der skal immervæk en god slat penge i kassen, før 45.000 kr (plus transport, plus forplejning) er tjent hjem smiley

    Men skulle jeg betale så mange penge for en uddannelse, ville Nina være mit førstevalg smiley


  • #2   7. jan 2023 Kigger man på, hvem underviserne (foruden nina) er, burde det jo være fornuftigt nok.
    Ift prisen afhænger det vel af, hvad man vil med det og hvor mange penge man har. Havde jeg røven fuld af penge, kunne det da være interessant nok at smide nogen efter sådan en uddannelse blot for selv at blive dygtigere. Men når nu man ikke har det, så tænker jeg man nok får mest ud af det, hvis man allerede har et ret solidt fundament (og en fornuftig hund til formålet) og en god idé om, hvordan man vil bruge det i sin forretning bagefter.
    - sammenlignet med andre uddannelser er det dog ikke vanvittigt dyrt. Se hvad f.eks. Rie Ravn hiver hjem på hendes uddannelser (og ved godt hvem af de to jeg helst ville uddannes ved)


  • #3   8. jan 2023 Nu koster samtlige uddannelser 40.000+, så det er ikke et prisspørgsmål smiley Desuden kan man vælge at tage den som observatør til en noget billigere sjat penge, hvilket jeg nok ville gøre.

    Men er man interesseret i en instruktøruddannelse, er der vist (desværre) ikke så mange muligheder for at gøre det billigere.


  • #4   8. jan 2023 Jeg anede ikke at alle uddannelser var så dyre. Men jeg holder så stadig fast i, at jeg aldrig ville bruge så mange penge, uden i forvejen at vide mig sikker på at tjene pengene hjem igen.

    Og mht at tage en uddannelse som observatør - hver sin smag. Med ud fra egne erfaringer, giver det 100 gange mere, at stå med en hund. Skulle jeg ud og betale penge for træning, ville jeg da også vælge en træner, som kan noget med hund. Det kan være så nemt at stå og kigge på andre og sige “du skal gøre sådan, belønne dér, korrigere dér”, men hvis ikke instruktørerne har forståelsen for, hvor pisse svært det netop kan være at “gøre sådan, belønne dér og korrigere dér”, falder læringen væk. Det vigtige er ikke at vide hvordan det egentlig bør gøres, men at vide hvordan man skal gøre, når det ikke er standard, når hunden ikke reagere som man troede eller når lortet bare ikke virker.


  • #5   8. jan 2023 Helt rimeligt og forståeligt, Anne smiley
    Jeg søgte blot erfaringer med HIPE.


  • #6   8. jan 2023 Anne - jeg så et opslag på FB for nogen tid siden med træneruddannelse (og ikke nære så "kendte" trænere), 53.000.
    Canis er også deromkring.
    Lur mig om ikke hund & træning er i det niveau også.

    Altså jeg gik heller ikke i gang, med mindre jeg vidste, at jeg havde kunder til biksen, når jeg var færdig. Men vil man have sådan en uddannelse, så er det vidst bare prisen.


  • #7   9. jan 2023 Ja, de ligger desværre alle i det leje.

    Og tro mig, jeg synes heller ikke, det er nogen billig pris at betale smiley Skal så sandelig heller ikke ud og have nogen uddannelse nu.


  • #8   9. jan 2023 Hvis det er noget der ligger ude i fremtiden, så ville jeg gribe det anderledes an. Melde mig ind i en forening eller klub, som kunne finde på at tilbyde en træneruddannelse, fx DKK eller DcH. Lægge et par år i klubben, få en god basisuddannelse og få en god erfaring med mange forskellige hunde og hundeførere. Hvis du så stadig har passionen, og kan finde pengene til at starte op selv (med en ekstra uddannelse), så er det jo bare at slå sig løs. Totalt set vil det nok koste 5-7 år. Først et år eller to som betalende medlem, så en uddannelse på et par år og så mindst 3 år som aktiv instruktør, før uddannelsen er “tjent hjem” til klubben.

    Som med alt andet med dyr, er den praktiske erfaring vigtig. Hvis du ikke har forståelse for arbejdet med hunde (og mange forskellige slags), og ikke er vant til at arbejde med forskellige mennesker (og til tider folk, som trykker på alle de forkerte knapper, og man i bund og grund bare har lyst til at sparke), tror jeg det vil være svært at lykkes.

    Med mindre du selvfølgelig har røven fuld af penge, og bare vil tage uddannelser for din egen fornøjelses skyld smiley


Kommentér på:
HIPE

Annonce