{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hund skudt af politiet
  • #1   8. mar 2023 Det er jo super uheldigt, når en reaktiv hund stikker af, og så flintrer rundt ved en børnehave. Jeg synes politiet lyder til at have handlet helt korrekt, og hunden blev hurtigt og effektivt aflivet.

  • #2   8. mar 2023 Tænker det var ledigt for hunden, at den blev skudt.
    Alternativet havde vel været anbringelse på et internat med henblik på aflivning.


  • #3   8. mar 2023 Nå, indlæg 2 ender vel i sprogtråden:

    Det var selvfølgelig ikke "ledigt", men "heldigt"
    smiley


  • #4   8. mar 2023 Ja uheldig kombination.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #5   8. mar 2023 Jeg forstår det ikke. Hvorfor skulle man vælge at aflive hunden hvis den var blevet fanget?.

    Det eneste de have gjort var at løbe hjemme fra.


  • #6   8. mar 2023 Den der blev skudt var ikke fanget;)

  • #7   8. mar 2023 Max h
    Hannen fik de fanget, tæve opførte sig aggressivt overfor politiet, derfor skød de den


  • #8   8. mar 2023 Max, det er en fordel at læse artiklen. Hunden er i “angreb”, og politiet vurderer, at det sikreste er at skyde den.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #9   8. mar 2023 Måske det er en fordel at læse hvad jeg skriver. Hvis man have fanget den.

    Hvorfor skulle den så ende på internat med henblik på aflivning?. Det eneste de have gjort var at løbe hjemmefra. Uheld sker.


  • #10   9. mar 2023 Hvordan forestiller du dig at de skulle fange en rottweiler, der kommer med tænderne først?

    Den der Disney-holdning til dyr, er skræmmende smiley Og ja, “uheld sker”. Men har man en stor og aggressiv hund, er det ejers forbandede pligt at sørge for, at uheld ikke sker. Og når det så alligevel gør, så risikerer man at hunden bliver skudt.


  • #11   9. mar 2023 Og det tyder jo også på, at ejeren selv har haft forståelse for politiets handling. Så det er muligvis heller ikke kommet bag på ham, at den har opført sig aggressivt. Super uheldigt og trist selvfølgelig at den er sluppet ud.
    Hvis den var lige til at fange og levere hjem, så ville de nok have gjort det, eftersom de gjorde det med hannen.


  • #12   9. mar 2023 En hund der angriber politiet, den bliver skudt. Længere er den jo egentlig ikke.
    Ejeren har samtidig fuld forståelse for at politiet handlede som de gjorde, så det er nok ikke første gang den har opført sig på den måde.
    Hanhunden opførte sig pænt og kom derfor hjem til ejer igen.


  • #14   9. mar 2023 Tror Max referer til lise-lottes #2 indlæg om at den,hvis den blev fanget, ellers var dømt til aflivning og anbringelse på internat. Men man fangede den jo netop ikke. Men havde man fanget den, hvad skulle så være grunden til anbringelse og aflivning..?
    Eneste rigtige gerning var at skyde den, når den kommer med tænderne først. Betjenten har ovenikøbet afgivet et 3. Skud for at sikre den var død.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #15   9. mar 2023 Anne med tykke. Du må læse igen. Du skriver om noget jeg slet ikke har forholdt mig til.

    Jeg undre mig over,at man kan mene, det var det bedste for hunden at blive skudt 3gange.

    At den alligevel ville være dømt til aflivning. For hvad?. En stresset hund som bliver opsøgt af fremmede. Det er der nok en del hunde som vil reagere på.

    Den der Disney holdning til dyr er skræmmende.


  • #16   9. mar 2023 Max hvis ikke den havde været agressiv og truende var den ikke blevet skudt, men kommer den med tænderne først så er det det der sker.
    Synd at den er blevet presset og har reageret sådan så det var nødvendigt at skyde.
    Ellers havde den jo været i live nu, og hjemme hos ejer, der havde fået en klækkelig bøde, for ikke at have styr på sin hund. Men aflivet var den ikke blevet, hvis ikke den havde bidt, eller ageret truende overfor en betjent med skydevåben.


  • #17   9. mar 2023 Max, det er jo kun Lise-Lotte selv, der kan svare på, hvorfor hun tænker den ville havne på et internat.

    Og selvfølgelig er det bedst at blive skudt 3 gange, hvis de første 2 skud ikke er dræbende smiley

    Hvad mener du der skulle være sket i stedet? Hvordan skulle politiet have handlet, for at du synes det var godt nok?


  • #18   9. mar 2023 Det giver en bøde på 2000 kr. for strejfende hund, det synes jeg ærlig talt ikke er i nærheden af "klækkelig bøde".
    At hunden blev skudt, er helt som det må være.


  • #19   9. mar 2023 #14

    Tak for det indlæg smiley

    Jeg bemærker iøvrigt også, at Max på INTET tidspunkt kommenterer på hvad skulle have gjort .. blot på hvorfor hunden ville være havnet på et internat, hvis den var blevet fanget.

    Så måske er det ikke kun artiklen, det er en fordel at læse smiley


  • #20   9. mar 2023 Så må jeg vist hellere komme på banen igen.

    Jeg er da ret sikker på, at hvis den hund, der blev skudt, var blevet indfanget, så var den endt på et internat.
    En rotte, med bisserne fremme, og med truende adfærd, må vel være kandidat til en dødsdom.



  • #21   9. mar 2023 Jeg erkender blankt, at jeg læste Max's indlæg #5 som, at han mente at hunden var blevet indfanget og derefter skudt.

    Jeg tror nu ikke at sådan en hund ville blive sendt på internat. Ejer ville få en bøde (som ejer jo har fået uanset), og så ville man vente os se om der skulle ske noget en anden gang. Hunde må jo egentlig gerne være aggressive, men så skal de bare ikke rende rundt uden for egn matrikel smiley


  • #22   9. mar 2023 Så længe kræet ikke bider nogen er der jo ikke grundlag for at beslaglægge den. Der skal enten skambid eller mistanke om forbudt race til. Og der var jo ikke nogle af delene.

Kommentér på:
Hund skudt af politiet

Annonce