Hønsefødder, gulerødder og halsen af en svane {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at skifte en enkelt af Otis måltider ud med råt, ikke fast, bare i ny og næ...
Nogle siger jeg skal starte med kyllingehalse, nogle siger det er vigtigt at huske grøntsagsblandingen og nogle råder til at give kyllingefødder
I går stak jeg ham en kyllingefod fra Hundeparadiset og efter 35 minutters komplet panik fra hans side, forbarmede jeg mig og skar den i 1,5 x 1,5 cm stykker - så strøg den ned... og så gik jeg i panik
Tanker som : der var jo knogle i den! Vil de ridse hans mave og tarm? Var neglene på den fod bløde nok? (Og ja, jeg kan høre Anni sige: stop med de bekymringer ), men ringede til dyrlægen som frarådede ALT form for råfodring og i hvert fald helt og særdeles rå kylling pga. knoglernes farlighed.
Jeg blev helt seriøst rådet til at fodre ham asparges og vat.
Altså, nu er det 24 timer siden han åd den, han har fin afføring og er bestemt ikke død...
Men, er der noget om det? Bør jeg holde mig fra rå kylling(fødder) fremover?
aug 2008
Følger: 34 Følgere: 1430 Hunde: 8 Emner: 27 Svar: 31.266
sep 2017
Følgere: 464 Emner: 183 Svar: 8.631
Din dyrlæge er en anelse hysterisk
Det nemmeste er nok at købe en færdig blanding, fx Mush eller Vom. Men det er noget mos, og jeg synes det er lidt klamt. Men der er mange forskellige mærker med løsfrossent kød i varierende størrelse.
Original Barf (mærket, altså) er mest smulder. De har fuldfoderblandinger. Kragborg har lidt af hvert, både grovhakket og finhakket, og har blandinger med ben, brusk og indmad. De har også rent kød. Naturfoder har som Kragborg forskellige, og har også nogle varianter med gode, store stykker.
Der er sikkert mange, mange flere, og råt er en videnskab. Mine får pt hel, hakket kylling (grovhakket med ben) og lammemix (med brusk og kallun) om morgenen. De får typisk blomkålsris eller lidt andet grønt i morgenmaden. 1-2 gange om ugen får de vådt i stedet. Og så får Ellie primært tørt til aften, og den tykke for råt de fleste dage og tørt 1-2 gange om ugen. Begge får ben et par gange om ugen, og helst fra andre dyr, end dem de får som morgenmad
Jeg elsker at se mine hunde være SÅ begejstrede for deres mad
nov 2012
Følger: 98 Følgere: 213 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 8.333
Mine får en blanding af tørfoder og mush, og det fungere de begge to rigtig godt på
Jeg kender flere der gør det på den måde, og er glade for det.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 22 Hunde: 8 Emner: 26 Svar: 3.265
https://www.hundeparadiset.dk/barf-skåret-i-blokke
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 29 Svar: 1.781
Vil hunden ikke straks spise et råt kyllingelår, så prøv at overhælde det med kogende vand, så vil de fleste hunde hellere en gerne have det;)
aug 2008
Følger: 17 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 1.016
Aslan har kørt fuld råt i 2 år og Luna lige siden jeg fik hende som hvalp
jan 2017
Følger: 37 Følgere: 114 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 204 Svar: 1.915
aug 2008
Følger: 17 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 1.016
dec 2014
Følger: 8 Følgere: 362 Hunde: 5 Emner: 572 Svar: 27.121
sep 2017
Følgere: 464 Emner: 183 Svar: 8.631
jan 2019