{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Amerikansk bully {{forumTopicSubject}}

Mødte to som jeg snakkede med og jeg troede faktisk det var amstaff men da jeg spurgte sagde ejeren af det er amerikansk bully og lovlige med stamtavle.

Hvad er det for en race?
Nogle der kender den?

De virkede nu søde og var enormt velopdragne. Jeg blev bare nysgerrig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amerikansk bully
  • #1   13. mar 2023 Min nabo har en. De er blandet med staffordshire Bull terrier og Old english bulldog. De er kun godkendt i ABKC

  • #2   13. mar 2023 Aha. De to her var nogle søde hunde

    kender ikke racen overhovedet så ved ikke om de normalt er

    Den ene var lille og bred. Den anden ret flot - amstaff agtig så jeg troede det var ulovlige mix, ikke at jeg går op i det men jeg blev nysgerrig på at høre om racen



  • #3   13. mar 2023 Jeg har meldt mig ind i en gruppe for "racen" på Facebook. Nogle af hundene er ret fine, men mit indtryk er at det står ret skidt til med sundheden. Særligt lider de af allergi,sart mave, forunkulose,HD, AD og så er der vist også noget med luftveje og hjerte.
    En del bliver avlet så ekstremt at den når op på siden af den engelske bulldog ( det er bare nogle lidt andre ekstremer man går efter).


  • #4   13. mar 2023 Jeg synes mange af dem er ekstreme smiley

  • #5   13. mar 2023 Min kærestes forældre har en. Dejlig hund smiley

  • #6   13. mar 2023 Her er uddrag af et indlæg skrevet af en bruger i gruppen og det gør mig ærligt talt både trist og forarget. Dog vil jeg gerne lige disclaime og understrege at dette er brugerens egen mening og derfor ikke nødvendigvis den objektive sandhed.
    "....Prisen på hunden er ikke ensbetydende med at,  jo dyrere den er , jo mindre chance er der for at man for en race uden de almindelige problemer, sygdom og gennerelle udfordringer som bully's nu en gang har.

    Hvis man har læst og forstået og accepteret at man ikke kan være sikker på at få en hund som bliver 16 år aldrig skal til dyrlægen og bare er problemfri på alle områder, så er man da så langt.

    Det er vigtigt at man forstår slet som jeg skriver nu....   En Bully er ikke skabt til at tonse rundt og springe op og ned, hvad enten det er seng,sofa osv. De elsker lige som alle andre hunde at lege,løbe,hoppe og de er spring fyldt med energi og gåpåmod.
    Men det ændrer bare ikke på at faktum er at de på ingen måde er bygget til at være så aktive. Først når en Bully er udviklet og færdig med at vokse og her taler jeg om skellet og efterfølgende muskulært, først der er de klar til at være mere aktive uden at de ødelægger sig selv.

    Man kan sige sig selv at det er ikke uden omkostninger, hvis man gerne vil være en stor dreng på så kort tid som det tager for en Bully at blive færdig udvokset.
    En lille hund vejer 3 kg udvokset
    Min Bully er 15 måneder og er en stor Pocket og vejer knap 44 kg og han er på ingen måde færdigudviklet.
    Så hvis man bare kan tænke lidt, er der en stor sandsynlighed for at mange der har problemer med deres hunde og jeg siger ikke alle men mange af de bullyer der har problemer..... Er ejeren en stor del af projektet.

    Det er på ingen måde billigt at være Bully ejer og trods at hunden ser stor og stærk ud.

    Så er en bully lige så skrøbelig som en glads figur.

    Der er rigtig mange der anskaffer sig en bully uden at vide hvad de egentlig har købt og om de har gjort det rigtige valg, iforhold til hvilke udfordringer der kommer til at være, for det er næsten umuligt at sige sig fri for få en Bully uden der kommer et eller ande, før eller siden."


  • #7   13. mar 2023 Synes godt nok ikke, at en Bull ligner en AmStaff.


  • #9   14. mar 2023 Frygtelig usund race der er blevet skabt, meget meget trist for de hunde der bliver født.

  • #11   14. mar 2023 Synes de bully'er jeg har set gel været akurat lige så skamavlet ekstreme som fx engelsk bulldog. De har godt nok kunnet trække vejret, men til gengæld kunne de overhovedet ikke bevæge sig pga deres noget sære kropsbygning.

  • #12   14. mar 2023 Da jeg hørte mine svigerforældre havde en bully tænkte jeg også "åh nej".. Men syntes slet ikke han er så ekstrem som jeg havde frygtet!

    profilbillede
  • #13   14. mar 2023 De "Alm" bully er ikke så slemme. Det er værre med dem de kalder "pocket"

  • #14   16. mar 2023 dem jeg så så ikke sådan ud.

    den ene lignede en amstaff. bare lavere


  • #15   16. mar 2023 Det kan være at det har været Staffordshire Bull Terrier, hvor folk har kaldt dem Bully fordi de synes at det er sejt at have en Bully.
    Inden race forbundet kom var der også mange der kaldte AmStafferne for Pitt
    Bull, fordi de syntes at de så var mere seje.


  • #16   17. mar 2023 smiley

    profilbillede
  • #17   17. mar 2023 Ejere af schæferhunde bør lige feje for egen dør smiley

    profilbillede
  • #18   17. mar 2023 Jeg har forsøgt at få Ellie til at stille sig sådan, men hendes ben er slet ikke handicappede nok smiley

    Og så elsker jeg at det er hhv. ejer at bulldog og tidligere ejer af udstillingsmalle (som efter eget udsagt mere er en golden retriever af sind), der liker den skamavlede schæfer smiley smiley


  • #19   17. mar 2023 Det syge er vel egentlig, at den sunde bulldog, som jeg har ejet 2 stk af, blev gjort ulovlig, så man i stedet kunne døje med de skamavlede starutter, som sælges under mere eller mindre fantasifulde benævnelser.
    Giv os den amerikanske bulldog tilbage!


    profilbillede
  • #20   17. mar 2023 Men det tror jeg simpelthen ikke at udstillingsschæfere kan gøre for smiley

  • #21   17. mar 2023 Nej, du tror ikke . . . . . smiley

  • #22   17. mar 2023 Lad mig sige det sådan - folk der vælger en hund som udstillingsschæfer, har næppe en holdning til hunde med drift, herunder ambull smiley

  • #23   17. mar 2023 Apropos "sundhed" hos bulldogs.

    profilbillede
  • #24   17. mar 2023 Ejmenaltså... Det er så vildt. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. Bulldogklubben vil skide sundheden et stykke. De gør kun noget fordi de på det nærmeste bliver tvunget....

Kommentér på:
Amerikansk bully

Annonce