{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Arvæv hos mennesker? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her der har fået "knust" arvæv hos en fysioterapeut eller sportsmassør, som har oplevet at det hjalp på dagligt ubehag, smerter og/eller hævelse?

Har i prøvet andre metoder til at helbrede en gammel ledbåndsskade?

Jeg er ved at være lettere desperat.

Kommentarer på:  Arvæv hos mennesker?
  • #1   16. maj Jeg har fået behandlet min albue med laser, det var efter et brud med skader på ledbånd mm. Men det var i forbindelse med ophelingen/genoptræningen, bl.a. for at forhindre at arvævet skulle blive en hindring for ophelingen.
    Ikke helt det samme, men måske laser kunne blødgøre dit arvæv og med forøget blodgennemstrømning så kunne arvævet måske nedbrydes lidt.

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 5 Svar: 58
    #2   17. maj Tak for svar Kirsten smiley

Det lyder til at jeg skal have fat i en fysioterapeut der tilbyder laserbehandling, det er da et forsøg værd.

• #3   17. maj Laser og Deep Oscillation bruger jeg selv til arvæv.
    Gammelt arvæv er bare sværere at gøre noget ved i forhold til, hvis man tager det i opløbet. Hvis du vil forsøge laser, vil jeg anbefale en med Gigalaser. Det er der efterhånden en del klinikker, der har fået rundt omkring i landet.

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

#4   17. maj Tak for svar Rikke smiley

Jeg vil kigge efter en klinik med en Gigalaser.
    Jeg tænker også - måske - at kombinere det med akupunkturbehandling, og selvfølgelig de øvelser lægen har ordineret smiley

• #5   18. maj Jeg er i tvivl hvor meget der er arvæv, men Jeg har en gammel ledbåndsskade i knæet jeg ind i mellem provokerer med løb.
    Sidste år hørte jeg første gang om fysioterapi med laserbehandling - frygteligt pjat tænkte jeg.
    Endnu mere pjat efter første gang, hvordan laseren havde slået ind i knæet og provokeret hvor det i forvejen gjort ondt.

Tre måneder senere var jeg i løbesko igen.
    Hvis jeg ellers er fornuftig, er jeg smertefri i dag.

Men det er dyrt og min sundhedsforsikring dækker ikke, for den er ikke anerkendt som en behandling i dk.

• #6   19. maj Hvor gammelt er dit ar? hvad er det kommet af? og hvor sidder det?
    Jeg har ergoterapeut genoptræner hænder på spec. niveau, så ved en del om ar og cikatricer smiley

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

#7   22. maj Jeg fik snakket med en læge vi har i den udvidede familie, vedkomne bekræftede mig i at laserbehandling, øvelser og evt. akupunktur burde være en god kombination at forsøge mig med, så det må jeg igang med smiley

Og så får jeg mig lige en tid hos fysioterapeuten hos vores lokale træningscenter.

Ziva, det lyder som min skade i anklen.

Michelle, det er indre arvæv der er tale om, efter en voldsom forstuvning (eller noget lignende - jeg ved faktisk ikke helt hvornår det er sket, eller hvad der er sket).

Kommentér på:
Arvæv hos mennesker?

Annonce