595 visninger
|
Oprettet:
Arvæv hos mennesker? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen her der har fået "knust" arvæv hos en fysioterapeut eller sportsmassør, som har oplevet at det hjalp på dagligt ubehag, smerter og/eller hævelse?
Har i prøvet andre metoder til at helbrede en gammel ledbåndsskade?
Jeg er ved at være lettere desperat.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 26 Svar: 3.251
Ikke helt det samme, men måske laser kunne blødgøre dit arvæv og med forøget blodgennemstrømning så kunne arvævet måske nedbrydes lidt.
apr 2023
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 5 Svar: 58
Det lyder til at jeg skal have fat i en fysioterapeut der tilbyder laserbehandling, det er da et forsøg værd.
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 1.458
Gammelt arvæv er bare sværere at gøre noget ved i forhold til, hvis man tager det i opløbet. Hvis du vil forsøge laser, vil jeg anbefale en med Gigalaser. Det er der efterhånden en del klinikker, der har fået rundt omkring i landet.
apr 2023
Jeg vil kigge efter en klinik med en Gigalaser.
Jeg tænker også - måske - at kombinere det med akupunkturbehandling, og selvfølgelig de øvelser lægen har ordineret
jun 2017
Følger: 44 Følgere: 240 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 3.218
Sidste år hørte jeg første gang om fysioterapi med laserbehandling - frygteligt pjat tænkte jeg.
Endnu mere pjat efter første gang, hvordan laseren havde slået ind i knæet og provokeret hvor det i forvejen gjort ondt.
Tre måneder senere var jeg i løbesko igen.
Hvis jeg ellers er fornuftig, er jeg smertefri i dag.
Men det er dyrt og min sundhedsforsikring dækker ikke, for den er ikke anerkendt som en behandling i dk.
okt 2011
Følger: 22 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 41
Jeg har ergoterapeut genoptræner hænder på spec. niveau, så ved en del om ar og cikatricer
apr 2023
Og så får jeg mig lige en tid hos fysioterapeuten hos vores lokale træningscenter.
Ziva, det lyder som min skade i anklen.
Michelle, det er indre arvæv der er tale om, efter en voldsom forstuvning (eller noget lignende - jeg ved faktisk ikke helt hvornår det er sket, eller hvad der er sket).
Arvæv hos mennesker?