422 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med foderplaner {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg jo haft mine udfordringer med Otis' mad, og deraf googlet en del. Ofte dukker der artikler, blogindlæg osv. op fra Hundefodernørden, og andre lidt mindre kendte personer/virksomheder
Det får mig selvfølgelig til at tænke på, om det er pengene værd...
Har du nogensinde fået lagt en foderplan til din hund? Har det været pengene værd?
Hvis ikke du har, junne du finde på at betale for en foderplan? Hvis ja, skulle det så kun være til hund med udfordringer som intolerance?
Tak for dit input
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 1.871
Sund fornuft er gratis:)
sep 2020
Følgere: 5 Emner: 25 Svar: 389
Jeg har aldrig betalt for en foderplan, men hvis jeg fik en hund med f.eks. nyresygdom, så ville jeg uden tvivl benytte mig af hundefodernørden og betale prisen fremfor, at fodre med "special tørfoder" fra dyrlægen
intolerance/allergi vil jeg ikke have brug for hjælp til, så længe jeg kan få mine hunde alternativt testet/behandlet. Ved nyresygdom ville jeg også vide hvad jeg skulle fodre med, men er ikke sikker på, at jeg selv ville kunne sammensætte det helt rigtigt.
sep 2017
Følgere: 473 Emner: 189 Svar: 9.043
Jeg ville heller ikke bruge penge på alternative tests. Jeg har set det hokus-pokus på mennesker, og det rammer HELT ved siden af. De penge er bedre givet ud til en velgørende organisation.
Når Otis’ udfordring er at han simpelthen ikke har lyst til at spise særlig meget, ville jeg bare give varieret kost (forskelligt tørfoder med højt kalorieindhold) og supplere med vådt, råt og proteinrige godbidder. En foderplan kan ikke løse at han er kræsen
sep 2020
Jeg ville heller ikke bruge penge på alternative tests. Jeg har set det hokus-pokus på mennesker, og det rammer HELT ved siden af. De penge er bedre givet ud til en velgørende organisation.
Min søster der har flere sygdomsdiagnoser gør brug af samme test som vores hunde og her fortæller sygehusets læger at blodprøver og scanninger bliver bedre og lægerne fjerner flere og flere piller fra hende
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 406 Svar: 31.545
Stod jeg med en hund med diverse sygdomme, hvor foder kan gøre en væsentlig forskel, ville jeg overveje det.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 1.871
sep 2017
Følgere: 473 Emner: 189 Svar: 9.043
Fair nok at du tror. Men du må leve med at vi er andre der ikke tror
sep 2020
Jeg brugte det som argument på, hvorfor køb af foderplan ikke var nødvendigt for mig ! Med mindre jeg fik en hund, der f.eks. blev nyresyg.
Jeg har ikke behov for, at andre tror på det ! Jeg ved at det virker. Har erfaring fra andre hunde, der bestemt ikke kan betragtes som raske hunde.
feb 2016
Følger: 18 Følgere: 72 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 395
Personligt tror jeg at jeg kunne jeg finde på det HVIS han gik hen og fik et specielt behov, men ellers ikke
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 1449 Hunde: 8 Emner: 27 Svar: 31.142
Man kommer langt med almindelig sund fornuft.
okt 2022
Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 313
Men jeg håber ikke det kommer dertil, da jeg er meget påpasselig mht fedt især.
Den anden der har sart bugspytkirtel er ikke et problem, da hun fint tåler ris og andet fyld som korn osv.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.492
Jeg har betalt for en foderplan til Freddy og jeg synes i høj grad det var pengene værd.
Freddy havde dårlig mave i ca 1/2 år og blev undersøgt for alt. Han levede af zoolac og dyrlægens skånekost og det kunne lige holde hans afføring på et tåleligt niveau, men hvis han fik en lille bid af noget andet væltede det hele.
Jeg prøvede først selv at skifte til et råt/hjemmelavet foder men det blev det meget værre af.
Efter to dage på den plan jeg fik lavet var afføringen normal igen. Så jeg synes det var pengene værd.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1267 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 193 Svar: 13.690
Jeg har ikke følt et behov for en til de hunde jeg har haft, men der er nok nogen der har været i så meget vilrede at det har været godt for dem
Da jeg havde hest var jeg i vildrede, jeg fik så en veninde (som er uddannet til at lave foderplan i forbindelse med hendes uddannelse) til at lave en til mig gratis, som jeg fulgte (ikke med hø, det fik hesten bare alt det den kunne æde)
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 7.101
Jeg har haft en hund med en nyredefekt. Jeg endte med at fodre ham med specialfoder fra dyrlægen. Jeg undersøgte stople op og stolpe ned om det dog ikke var muligt at lave et foder til ham selv. Men det strandede på at jeg på ingen måde selv kunne behandle det animalske protein på en måde, så den problematiske aminosyre ikke udskildtes i hans urin. RC havde (som det eneste af foderfirmaerne) en fodervariant til lige præcis hans defekt. Det holdt problemet helt i skak. Før RC sendte den variant på markedet var eneste behandling en operation, hvor man giver hanhunden en ny urinrørsåbning og et urinrør med en større diameter (hvilket også kræver an kastration) og fodre på en måde så man holder urinen basisk (rimelig svært med en carnivor). Og så eller krydser fingre for at der ikke dannes sten større end diamateren på det nye urinrør.
Erfaringer med foderplaner