{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Erfaringer med foderplaner {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg jo haft mine udfordringer med Otis' mad, og deraf googlet en del. Ofte dukker der artikler, blogindlæg osv. op fra Hundefodernørden, og andre lidt mindre kendte personer/virksomheder smiley

Det får mig selvfølgelig til at tænke på, om det er pengene værd...

Har du nogensinde fået lagt en foderplan til din hund? smiley Har det været pengene værd?
Hvis ikke du har, junne du finde på at betale for en foderplan? Hvis ja, skulle det så kun være til hund med udfordringer som intolerance?

Tak for dit input smiley

Kommentarer på:  Erfaringer med foderplaner
  • #1   18. maj Bestemt ikke;) jeg kan finde meget andet jeg hellere vil bruge penge på smiley
    Sund fornuft er gratis:)

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 5 Emner: 25 Svar: 389
    #2   18. maj Man kommer langt med foredrag fra Hundefodernørden, så man kan blive klædt på til, at lægge en foderplan selv smiley Vil man udelukkende gøre brug af tørfoder, så er pengene spildt, men hvis man foder med kombi af tørfoder + enten tilberedt eller råt, eller udelukkende tilberedt eller råt, så er det brugbart.

Jeg har aldrig betalt for en foderplan, men hvis jeg fik en hund med f.eks. nyresygdom, så ville jeg uden tvivl benytte mig af hundefodernørden og betale prisen fremfor, at fodre med "special tørfoder" fra dyrlægen smiley

intolerance/allergi vil jeg ikke have brug for hjælp til, så længe jeg kan få mine hunde alternativt testet/behandlet. Ved nyresygdom ville jeg også vide hvad jeg skulle fodre med, men er ikke sikker på, at jeg selv ville kunne sammensætte det helt rigtigt.

• #3   18. maj Nej, jeg ville aldrig bruge en formue på en foderplan, med mindre jeg stod med en meget syg hund. Det har jeg i øvrigt gjort, men dengang var vejledningen gratis, og foderplanen var ret simpel smiley

Jeg ville heller ikke bruge penge på alternative tests. Jeg har set det hokus-pokus på mennesker, og det rammer HELT ved siden af. De penge er bedre givet ud til en velgørende organisation.

Når Otis’ udfordring er at han simpelthen ikke har lyst til at spise særlig meget, ville jeg bare give varieret kost (forskelligt tørfoder med højt kalorieindhold) og supplere med vådt, råt og proteinrige godbidder. En foderplan kan ikke løse at han er kræsen smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#4   18. maj Det var ellers noget af en påstand uden, at sætte navn men skrive det i flertal smiley :

Jeg ville heller ikke bruge penge på alternative tests. Jeg har set det hokus-pokus på mennesker, og det rammer HELT ved siden af. De penge er bedre givet ud til en velgørende organisation.

Min søster der har flere sygdomsdiagnoser gør brug af samme test som vores hunde og her fortæller sygehusets læger at blodprøver og scanninger bliver bedre og lægerne fjerner flere og flere piller fra hende smiley Min søster bruger en dansker (Indtil videre kun fundet en behandler og hundenes er fra Tyskland)

• #5   18. maj Med en sund og rask hund der lever et almindeligt liv som familiehund ville jeg ikke bruge så mange penge på en foderplan - hvorfor skulle man det?

Stod jeg med en hund med diverse sygdomme, hvor foder kan gøre en væsentlig forskel, ville jeg overveje det.

• #6   18. maj Tro kan flytte bjerge smiley ganske store bjerge af og til

• #7   18. maj CM, dejligt at det virker for din søster. Derfra og så til at teste sunde og raske mennesker og hunde, og få lagt diæter og foderplaner, er der milevidt.

Fair nok at du tror. Men du må leve med at vi er andre der ikke tror smiley Men det er dejligt at andre kan leve af at trække penge ud af folk for sådan noget - det bliver bare ikke fra mig smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#8   18. maj Du overså en MEGET vigtig pointe, jeg anbefalede det slet ikke smiley

Jeg brugte det som argument på, hvorfor køb af foderplan ikke var nødvendigt for mig ! Med mindre jeg fik en hund, der f.eks. blev nyresyg.

Jeg har ikke behov for, at andre tror på det ! Jeg ved at det virker. Har erfaring fra andre hunde, der bestemt ikke kan betragtes som raske hunde.

• #9   18. maj Anne, tak smiley Variation og antallet af måltider, oftest mindre end to, virker på Otis, så det var nu mere en generel nysgerrighed på, om det er noget "man" gør derude smiley

Personligt tror jeg at jeg kunne jeg finde på det HVIS han gik hen og fik et specielt behov, men ellers ikke smiley

• #10   18. maj Nej.
    Man kommer langt med almindelig sund fornuft.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 313
    #11   18. maj Hvis det viser sig at min allergihund ikke længere tåler insektfoderet og evt samtidigt får problemer med bugspytkirtlen, så er jeg ret sikker på jeg skal have noget hjælp til at sammensætte en menu til hende, hvor hun ikke bliver afpillet ogikke får vitaminmangel.
    Men jeg håber ikke det kommer dertil, da jeg er meget påpasselig mht fedt især.

Den anden der har sart bugspytkirtel er ikke et problem, da hun fint tåler ris og andet fyld som korn osv.

• #12   19. maj Jeg tænker at det er individuelt om man mener det er pengene værd - hvis hunden ikke har problemer af nogen art med det den spiser i dag, så er værdien ikke så stor, som hvis planen løser et problem.

Jeg har betalt for en foderplan til Freddy og jeg synes i høj grad det var pengene værd.
    Freddy havde dårlig mave i ca 1/2 år og blev undersøgt for alt. Han levede af zoolac og dyrlægens skånekost og det kunne lige holde hans afføring på et tåleligt niveau, men hvis han fik en lille bid af noget andet væltede det hele.
    Jeg prøvede først selv at skifte til et råt/hjemmelavet foder men det blev det meget værre af.

Efter to dage på den plan jeg fik lavet var afføringen normal igen. Så jeg synes det var pengene værd.

• #13   19. maj Altså om det virker kommer jo an på hvem man er..

Jeg har ikke følt et behov for en til de hunde jeg har haft, men der er nok nogen der har været i så meget vilrede at det har været godt for dem smiley

Da jeg havde hest var jeg i vildrede, jeg fik så en veninde (som er uddannet til at lave foderplan i forbindelse med hendes uddannelse) til at lave en til mig gratis, som jeg fulgte (ikke med hø, det fik hesten bare alt det den kunne æde)

• #14   19. maj Jeg ville ikke betale for det. Jeg ville foretrækker at læse op på emnet selv; der findes massere af information på nettet - også lødig faglitteratur som ikke er folks egne hjemmestrikkede teorier. Jeg kan sagtens forestille mig at hundefodernørden godt ved hvad hun snakker om - jeg har jo selv en noget ældre udgave af den uddannelse hun har smiley Men helt seriøst så synes jeg at hun er for dyr.
    Jeg har haft en hund med en nyredefekt. Jeg endte med at fodre ham med specialfoder fra dyrlægen. Jeg undersøgte stople op og stolpe ned om det dog ikke var muligt at lave et foder til ham selv. Men det strandede på at jeg på ingen måde selv kunne behandle det animalske protein på en måde, så den problematiske aminosyre ikke udskildtes i hans urin. RC havde (som det eneste af foderfirmaerne) en fodervariant til lige præcis hans defekt. Det holdt problemet helt i skak. Før RC sendte den variant på markedet var eneste behandling en operation, hvor man giver hanhunden en ny urinrørsåbning og et urinrør med en større diameter (hvilket også kræver an kastration) og fodre på en måde så man holder urinen basisk (rimelig svært med en carnivor). Og så eller krydser fingre for at der ikke dannes sten større end diamateren på det nye urinrør.

Kommentér på:
Erfaringer med foderplaner

Annonce