{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

Pelstab pga. binyrebarkhormon? {{forumTopicSubject}}

Har nogen af jer (haft) hunde der har fået binyrebarkhormon i en længere periode +4 måneder, som har oplevet pelstab pga. det?
Og er pelsen vokset ud igen?

Jeg snakker selvfølgelig også med dyrlægen om det næste gang vi er der smiley

Kommentarer på:  Pelstab pga. binyrebarkhormon?
  • #1   22. maj Min hund fik en stærk portion binyrebark... i nogle måneder.. og ja.. hans hår slap simpelthen fra huden i store totter smiley Desværre kan jeg ikke fortælle dig om det kom igen :,(

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 5 Svar: 58
    #2   22. maj Det er jeg ked af at høre smiley

Linus' pels ryger ikke i totter, men han er blevet noget tyndpelset i armhulerne og på knæhaserne.

• #3   22. maj Det kan meget vel være medicinen.. Der kommer nogle bivirkninger.. og hvad jeg erfarede-fik at vide.. så ville tingene blive normale igen, hvis/når man stoppede med det smiley

• #4   22. maj Ikke Coco, men jeg taber selv "pelsen" på hænderne, når jeg har eksem og bruger salve imod det smiley

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

#6   22. maj A-S - smiley
    Så din pels på hænderne vokser ud igen?

Katrine, han var så uheldig at få meningitis.

• #8   22. maj Nones havde næsten ikke noget tilbage på maven smiley det er dog vokset fint ud igen.

• #9   23. maj Det er helt normalt efter længere tids brug af binyrebarkhormon.

Anton var i fast behandling med det skidt i omkring 9 år (første år Medrol, som ikke er så slemt), de seneste 6-7 år med Prednisolon. Han tabte næsten al pelsen på maven og inderlårene. Det afhænger naturligvis af dosis.

Det burde vokse ud igen efter stop af behandlingen.

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

#10   23. maj LP og Skrigehunden, tak, det giver mig lidt ro i sindet smiley

Jeg ser frem til at hans vægt kan komme ned igen, og til at han slipper af med den oppustede mave - han ser jo helt bizar ud lige nu.

profilbillede
  • #11   23. maj Ja, de kan få den der typiske tøndeform, den havde Anton også. smiley

Se det som et nødvendigt onde, og at han heldigvis ikke skal have det resten af livet.

Det var svært for mig (mentalt) at gå fra Medrol til Prednisolon, fordi bivirkningerne er langt værre og jeg vidste, at det var for livet. Men udover lidt pelstab, tøndeform og en smule forhøjede levertal, som ikke var behandlingskrævende, var han ikke mærket af det - gudskelov. smiley

• #12   23. maj Yes smiley

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

#13   23. maj Jeg er lykkelig for at de på Nordre fandt ud af hvad han fejlede, og fik sat ind med behandling lynhurtigt. Det er heldigvis gået hurtigt i den rigtige retning med CRP'en.
    Så alt i alt godt, og bare endnu bedre hvis han helt bliver sig selv igen efter endt behandling smiley

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

#14   23. maj Jeg kan tydeligt mærke at vi er gået godt ned i dosis, sikke en lømmel han er blevet igen smiley smiley

• #15   23. maj Jeg kan huske jeg grædende ringede ud på dyrehospitalet. Nones lignede en der var på vej til at hænge sig i nærmeste træ. Han startede også med en voldsom dosis.

Håber i snart er ude af det! Og at du får en helt rask og glad hund igen

• #16   23. maj Første gang (og sidste) gang Coco fik alm binyrebarkhormon var jeg inde ved dyrlægen efter en dag pg sige at jeg var oprigtig bange for at hendes vom ville sprænge! smiley
    Never again! Var har fundet alternativer hver gang heldigvis smiley

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

#17   23. maj Vi lagde også ud med en ret høj dosis, og Linus virkede som Viktoria da hun var 14 år gammel. Han var slet ikke sig selv, men det er langsomt kommet som vi er gået ned i dosis.

Vi har ca. 3 uger tilbage på udtrapning og ret lav dosis smiley

A-S, jeg håber virkelig også at det her var sidste gang han skulle have sådan en behandling.
    Heldigvis er vi kommet til kontrol hver 4. uge og jeg er derfor blevet beroliget af vores dyrlæger. Men nej tak til sådan en omgang binyrebarkhormon igen.

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

#18   23. maj Det er frygteligt at se sin - ellers livlige og glade - hund være så dårlig smiley

LP, hvad fik Nones medicinen for?

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

#19   23. maj A-S, alternativer til binyrebarkhormon lyder fantastisk, må jeg spørge hvad det var?

• #20   23. maj Nones fik for en tarmsygdom i gren med IBD.

• #21   23. maj Ja, men det har ikke været medicin. Coco har gået rimelig fast ved en kiropraktor i mange år. Siden oktober -22 har hun så fået librella (medicin) som har været rigtig godt.

Men for Coco har det været ifm smertestillende, ikke for kløe.

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

#22   i går kl. 11:46 Det går simpelthen så godt med udtrapningen, Linus begynder at få sin pigmentering på maven tilbage, og hans blodårer på maven bliver mindre synlige for hver dag.
    Pelsen er også begyndt at vokse ud igen der hvor de tog blod sidste gang smiley

Jeg er ovenud lykkelig smiley

Og så lige et billede af lillemanden, bare fordi smiley

profilbillede
  • #23   i går kl. 18:47 Caos var på binyrebarkhormon i 82 dage incl nedtrapningsperioden, han var møg dårlig, kunne ikke holde sig, tissede alle vegne, fordi det bare løb ud, det var så synd og han skal aldrig igennem det igen. En måned efter endt kur, begyndte pelsen at falde af og det var halen jeg opdagede det på først, til sidst var han ligeså korthåret som da han var hvalp, pelsen kom igen ( heldigvis ) smiley men på 5 uger blev han gammel at se på, hvide øjenbryn og mere grå i ansigtet, tiltrods at han kun var 5 år dengang, nu er han 9 og ser alderssvarende ud, med sine øjenbryn osv

profilbillede
  • #24   i går kl. 18:51 Der er 5 uger imellem de to billeder,, Caos havde Eosinofil myositis, Heldigvis er det ikke kommet retur

profilbillede
Kommentér på:
Pelstab pga. binyrebarkhormon?

Annonce