{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Så skal der fjernes vildtklør
  • #1   18. aug Det er ulovligt at fjerne dem.

• #2   18. aug Nej, det er det ikke. Når der er en grund.

• #3   18. aug Jamen du skriver jo ikke, at er er en grund.................

• #4   18. aug Næh men skulle vi ikke som udgangspunkt gå ud fra, når folk skriver noget herinde, at de holder sig indenfor loven.

• #5   18. aug Jeg smagte på vindruerne i superbrugsen, før jeg købte dem.
    #imbadandiknowit

• #6   18. aug Er det ulovligt hvis man tager fra den pakke man køber?

• #7   18. aug En af mine faste pensionshunde, fik dem fjernet efter de var røget mange gange, Ofte bliver de så skadede at der intet skal til, før de brækker, og så er det mest humane at få dem fjernet, og det er fuldstændigt lovligt efter en dyrlægevurdering.

Som jeg husker det, det er ved at være mange år siden, og han er 12 år nu, så bøvlede han lidt med det efter operationen, men det er jo risikoen ved alle operationer.

• #8   18. aug Linda
    Det var løsvægtsdruer - er det et ord? smiley

• #9   18. aug Det er det nu. Men fy da!

• #10   18. aug Rikke- husker du om det var infektion han bøvlede med eller?

• #11   18. aug Jeg spørger hende lige.

• #12   18. aug Det gik fint på det ene ben. Det andet ben sprang såret op uprovokeret. Det er super tynd hud der, så der skal nok ikke så meget til. Han blev syet igen med sting, der skulle fjernes, og der gik ikke infektion i det.
    Selvom det sprang op og han var lidt irriteret noget tid efter, fortryder de absolut ikke. Det var det rigtige i hans situation, for det gør også ondt at få dem revet af hele tiden.

• #13   18. aug Jeg er også sikker på det er det rigtige her. De knækker konstant, selvom jeg binder dem ind hver gang vi skal noget hvor jeg tænker de kan sidde fast, så lykkes det ham alligevel at flå dem i stykker på andre tidspunkter. Heldigvis dækker forsikringen, for jeg er noget overrasket over prisen på næsten 5000kr.

• #14   18. aug Engang i Rema 1000, der så jeg en gammel dame der var ved at fylde vej selv kartofler i en plastik pose. I ved, de der tynde poser der er ved grøntsagerne.
    Hun gjorde meget ud af at sortere i dem med fingrene og hun lægger så posen på vægten, sikkert for lige at se vægten. Imens posen er på vægten, snupper hun en håndfuld kartofler mere, holder dem i hånden, inde i posen og trykker så på udskriv mærkat, og derefter slipper hun kartoflerne i posen ... Vi fik øjenkontakt og jeg fik blikket der tydeligt viste en der var taget med fingrene i kagedåsen men som samtidig forsøgte at virke cool .. De der par kr, det må have været det hele værd for den gamle hønisse. smiley

Men bortset fra det, så har jeg kun hørt at værende ukompliceret at få dem fjernet. Det er jo noget helt andet end en tå, som min Laika fik fjernet.

• #15   18. aug Det var i 2016 Conrad fik fjernet sine, og ejeren betalte 3000 kr. - omsyningen fik de faktisk gratis.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    aug 2023

Følgere: 15 Svar: 305
    #16   18. aug Jeg snupper altid en ærtebælg, inden jeg køber sådan en bakke med ærter. Ofte smager disse nemlig af melet ingenting, og det gider jeg ikke betale for.
    Jeg har overvejet at tage den tomme ærtebælg med til kassen og spørge, hvad den koster (med indhold) smiley

Undskyld for OT.

• #17   18. aug Isabelle- måske hvis du begynder at spise ærterne, ikke bælgen?? Bare et forslag…

• #18   18. aug En lille hund som bor tæt på os har fået fjernet to, der har ikke været komplikationer smiley

• #19   18. aug Min brors hund fik dem fjernet uden komplikationer. Han havde dobbelt vildtkløer. Han hang altid fast i alting og ødelagde dem.

• #20   19. aug Husk at få styr på dokumentationen efter indgrebet, idet det er mod reglerne at fjerne vildtklør for deltagelse i en hel del ting. En dyrlægeerklæring kan beskrive nødvendigheden og dermed legalisere indgrebet.
    Negle er udfordrende ift heling, men vildkløerne er ikke de værste. Jeg har set en del skader, og de heler bedre end de negle, der placeres vægt på. Men de kræver stadig en periode i ro og ekstra opmærksomhed i en periode efterfølgende.

• #21   19. aug Jeg tror ikke der er fokus på klør i konkurrencer- i hvert fald ikke i dch. Men selvfølgelig er der styr på dokumentationen. Dyrlægen har skrevet i journalen, at han anbefaler at fjerne dem- og forsikringen dækker da det er efter anbefaling af dyrlægen smiley

• #22   19. aug Jeg ved ikke om der er fokus på det andre steder, men min afdøde Ghini, som var født i 2010 i Sverige, altså efter man i DK havde forbudt fjernelse af vildtkløer, havde fået begge umiddelbart efter fødslen.

Jeg havde en dyrlægeerklæring fra opdrætters dyrlæge, at de var fjernet for at undgå skader. Hun var min søns udstillingsmakker og udstillet mere end 60 gange, der er aldrig en eneste dommer, som har kommenteret, at de manglede eller har bedt om en dyrlægeerklæring.

Hun var for øvrigt fuldt lige så stærk motorisk, som mine andre whippets og jeg har aldrig oplevet, at hun savnede dem.

Kommentér på:
Så skal der fjernes vildtklør

Annonce