{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Mikes mor
Mikes mor
Emner: 1 Svar: 18

Privat pasning af hund {{forumTopicSubject}}

Da jeg står i den situation at jeg skal ha nyt knæ og alene med hundene prøver jeg at forberede mig alt det jeg kan smiley

Der er rigtig mange ting at ta højde for når man bor alene og er alene om alting smiley

Jeg har været ude at besøge en hunde pension i dag og skal besøge en anden i næste uge.
Der var ikke noget galt med hunde pensionen, men følte ikke helt jeg kunne se mine hunde sådan et sted på den lange bane.
Tænker sådan lidt det må være sidste udvej smiley

Men er der nogen herinde som kender til nogle grupper på Facebook hvor folk tilbyder privat pasning ( mod betaling selvfølgelig ) af ens hund.

Jeg er ikke på Facebook men kunne komme det smiley

Det kunne også være der var nogen herinde der kunne være interesseret i at passe en dobermann tæve i 1-2 uger smiley
Eller måske en dobermann han smiley
at få dem begge 2 passet er nok kun en mulighed i hunde pension ;)-

Ja jeg ved ikke helt lige hvordan jeg skal gribe det an.

Eller måske kender nogen som passer hunde for andre privat.

Det må gerne være i jylland.

Kommentarer på:  Privat pasning af hund
  • #1   16. nov Kig evt på gudog (tidligere Dogley). Jeg kender flere der er glade for at benytte ydelsen.
    Jeg kender desværre ingen fb-grupper for private hundepassere.

• #2   16. nov er det ikke muligt at have dem hjemme, hvis du så kunne finde en der kom og gav dem den motion de skal have og evt hjalp med noget praktisk ..

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#3   16. nov Jeg har oprettet mig på gudog.
    Tak smiley

• #4   16. nov Jeg kender en fb gruppe, men det er i den modsatte side af Jylland. Hvis ved Esbjerg.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#5   16. nov Hanne

Nu har jeg aldrig fået nyt knæ før så ved ikke hvordan og hvorledes man har det.
    Om det kan blive for voldsomt med 2 store hunde omkring sig i starten.

Men må nok indrømme det kan blive alternativet at de er hjemme kontra hundepension. Det har jeg det meget svært ved kan jeg mærke.

Så kunne man måske få en lufter ud som du skriver.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#7   16. nov De sider skal på tavlen tak Hanne smiley

Vi har lånt en stor tavle med hjem fra job.

Så afholder dagligt tavlemøder smiley griner højt smiley

profilbillede
  • #8   16. nov Jeg ville virkelig seriøst overveje, om ikke du kan beholde dem hjemme. Jeg kender efterhånden en hel del hundeejere, der er blevet knæopereret, som har haft hundene hjemme, mens de er kommet sig.

En lille idé, du måske kan bruge:
    For efterhånden en del år siden, skulle vi ud at rejse, og min svigermor ville gerne flytte ind og bo ved hundene, men hun var dårligt gående, og kunne under ingen omstændigheder lufte dem, andet end i haven.
    Men der blev lavet "skoleskema" for dem, og så kom de forskellige hundevenner ellers og aktiverede dem.
    De var i hundesvømmehal, til træning, i skoven, på stranden, trænede tricks i haven, lavede søgeøvelser osv.
    Det fungerede sååååå fint.
    Der blev ikke "drevet rovdrift" på nogen, og alle kunne helt frivilligt byde ind med den dag, og den aktivitet, de evt. kunne have lyst til smiley

• #10   16. nov Der er en gruppe på Facebook, den hedder "Lån min hund".

Måske er der nogen i nærheden af dig, som du lige kunne se lidt an.

• #11   16. nov For år tilbage da jeg smadrede mit knæ var jeg utroligt heldig at folk fra vidt og bredt i min omgangskreds kom forbi og luftede Coco de første to uger, derefter kunne jeg selv humpe op og ned ad trappen til 3.sal og ud på krykker smiley

Men ja, jeg ville klart vælge at forhøre mig om der kunne arrangeres luftning og måske endda lidt træning de første uger. Alt fra kære veninder der absolut ikke var til hunde til naboer til min brors kærestes søster kom forbi en gang eller to i den periode, det var en helt enorm hjælp smiley

• #12   16. nov Jeg har fået et halvt nyt knæ. Jeg havde rigtig mange smerter i starten, og var selvfølgelig på stærkt smertestillende. Jeg havde krykker til at komme lidt rundt i hjemmet, og min mor kom med varmt mad til mig.

Albert var hos min far i et stykke tid, indtil jeg slet ikke kunne undvære ham mere. Så fik jeg ham hjem, og min mor kom og rendte alle turerne med ham. Jeg kan ikke huske hvornår jeg selv overtog, men der gik noget tid.

Men det er jo så forskelligt hvordan man reagere på smerter, så håber dit forløb bliver bedre.

• #13   16. nov Jeg ved ikke hvor hun fandt personen men min veninde har haft en (tidligere?) stress-sygemeldt gående hjemme hos hende hele arbejdsdagen da de i en kort periode ikke kunne holde fri for at være om deres nye hvalp.
    Passeren var ved hundene i 8-9 timer, fodrede, underholdt og gik tur med dem. Hvis jeg kunne acceptere at have en fremmed i mit hjem ville jeg helt sikkert vælge den mulighed hvis jeg f.eks. Skulle opereres og derfor ikke selv kunne passe min hund.

Jeg tror bare de fandt hende på en side på Facebook hvor folk bød som sig om hundepassere.

• #14   16. nov Der er en herinde som fik nyt knæ for et par år siden. Jeg vil ikke nævne navn, men måske kommer hun selv og deltager.
    Jeg var målløs over hvordan det foregik.
    Dagen efter hun fik det nye knæ var hun hjemme, og et par dage efter gik hun små ture med hunden.

Jeg synes også, at du holder dem hjemme og får nogen til at lufte dem.
    Nu du har købt scooteren, så kan du lufte en ad gangen på scooteren.

Ærgerligt at jeg ikke kan hjælpe, jeg ville gerne have dem til at gå her hos mig, men det hjælper vist ikke så meget, for jeg kan ikke gå tur med den.

Men pøj pøj håber at du finder en tilfredsstillende løsning - og god bedring.

• #15   16. nov Anne Julie
    Var det ikke noget for dig?
    Nu har du mulighed for at øve dig i, hvordan det er at have en Dobber inden du får din egen smiley

• #16   16. nov Jeg var på Dogly som passer, det gik godt. Det er selvfølgelig fremmede mennesker så man skal mærke kemien og have god fornemmelse.

Ellers så ville jeg prøve at se om ikke de kan være hjemme. Og så finde hundeluftere, måske nogle du kender smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#17   17. nov Tak for alle jeres svar smiley

Jeg tænker videre og synes i har åbnet op for flere muligheder end begrænsninger.

Det hele bliver os lidt nemmere når jeg har været til samtale og har en tidshorisont for vente tiden på operation.

• #18   17. nov Gud hvor erdet godt at se dig igen herinde smiley
    Velkommen tilbage smiley
    Nu har jeg jo fået både nye knæ og hofte, og det kan være rigtig hårdt, når du jo også skal sørge for mad til dig selv og alle andre dagligdagsting.
    Men det burde kunne lade sig gøre med lidt hjælp fra hundelufter og hvis du sørger for athave forberedt lidt mad og lagt det på frys.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#19   17. nov Cookie

Tak smiley

Ja det tog sig et halvt år at komme sig over baboom slettede mine profil herinde og på kattegalleri ved en fejl smiley men jeg kunne jo bare oprette mig igen

Ja der er så mange ting jeg skal ha styr på.

Jeg har en nabo som godt vil hjælpe med tingene herhjemme..
    og en anden kammerat som gerne vil køre for mig til købmand smiley

Men hundene er min største bekymring.
    Nej faktisk er det nok lidt mere om de er for vilde og render ind i mig osv..

Men vil til skille dem lidt mere ad herhjemme..

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 5 Emner: 26 Svar: 564
    #20   17. nov Jeg har ikke bud på hundepasning, men du har fået flere gode input og jeg håber det løser sig smiley

Hvis du normalvis laver mad til dig selv, når du er alene, kan det være en god ide, at lave mad til 3 uger efter operationen og have i fryseren.

Det meste mad kan fryses, det skal bare varmes op igen fra frossen tilstand. Tænker ikke med dårligt knæ, at du kan stå i flere timer og kokkerere i et køkken, men hvis du laver dobbelt portion i en periode op til operationen og smider i fryseren, så har du til efter operationen. God ernæring er vigtigt for helingsprocessen smiley

Pøj pøj smiley

• #21   17. nov Jeg har ikke sådan rigtig erfaring med hundepasning; de to gange jeg har været gjort ukampdygtig i et par uger pga tilskadekomst har min gemal kunne tage over med luftning. De dage han ikke har kunnet er blevet dækket af min mor og min vennde.
    Min mor er af to omgange blevet opereret i sine fødde, hvor hun måtte ikke støtte på foden i mange uger. Hendes hund flyttede begge gange hjem til os. Nå, men den erfaring jeg vil viderebringe handler ikke om hunden. Men om det rent praktiske i hjemmet. Hun havde lavet mad til hele perioden og puttet i fryseren i dagspotioner. Hun havde også sørget for at fylde fryseren godt op med alt muligt andet: rugbrød, kage, smør, boller osv osv. Jeg handlede selvfølgelig alle de ting for hende som man ikke bare kan købe og fryse ned til lang tid (frugt, frisk grønt, mælk og den slags) et par gange om ugen og tog hendes hund med på besøg hos hende. Jeg gjorde også rent for hende en gang om ugen indtil hun kunne aktivere sig selv ved at trille rundt på sin kontorstol med støvsugeren smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#22   17. nov Det med maden er min mindste bekymring smiley noget som jeg slet ikke spekulere i. Det er en meget lille ting.

Men det er hundene som jeg bekymre mig mest om smiley

• #23   17. nov Maden er nu en rigtig vigtig ting i forhold til ophelibg og at du ikke stresser kroppen alt for meget. Særlig protein-indtag er meget vigtigt. Og meget af det.
    Altså vores hunde som jo også er generelt vilde forvandlede sig faktisk til hensynsfulde bæster. Så hvis du har lidt hjælp med det hele så burde det godt kunne lade sig gøre med at have dem hjemme. Evt med en der kan gå tur med dem en gang dagligt. Med mit sidste knæ og hofte kunne jeg lufte uden snor allerede dagen efter, hvor jeg selvfølgelig var på krykker. Men det er vigtigt ikke at overtræne og være overmodig da det hævner sig med hævelse, smerter og ond cirkel til følge.

• #24   17. nov Jeg tror nu ikke, at Mike's problem bliver at handle ind og få noget at spise. Hun har skooteren hun kan bruge til at handle ind. Og man kan få en ekstra kurv til at sætte på om i bag, så kan man have flere varer med hjem. Og når man laver mad, så kan man sidde ned, det gør jeg, og det går rigtig fint. smiley
    Der findes også flere madordninger som kommer ud med mad hver dag.
    Måske kan Mike låne sådan ståstøttestol hos kommunen, de kan fås med og uden armlæn. Jeg har selv overvejet at investere i sådan en, da det er nemmere end at sidde på en almindelig stol.

Mike, hvornår skal du opereres ? Hvis muligt, så ville jeg hvis jeg var dig, allerede træne hundene i at blive luftet ved scooteren allerede nu.
    Jeg kom til at tænke på, om du evt kunne kontakte Dobberklubben og forhøre om der evt er nogen der, som enten ville passe eller lufte hundene. Jeg ved ikke om det kan give noget, men måske er der nogen som ikke mere selv har hund, men savner det og gerne vil hjælpe. Mener i hvert fald, at det er et forsøg værd.

Problemet er, at det er Dobbere du har, endda to, havde det været et par små nutte tutte bomuldshunde, så havde folk stået i kø for at hjælpe

• #25   17. nov ... og få fat i et par krykker allerede nu og brug dem indendørs så hundene vænner sig til dem inden du opereres. smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#26   17. nov Tak Anni og cookie for jeres hjælp smiley

Jeg skriver lige pb til jer i aften / morgen.
    Skal nemlig på job om lidt. Men vil gerne svare jer begge ordentlig også for at vise jer at jeg er evig taknemmelig for jeres deltagelse her i tråden smiley

• #27   17. nov Du behøver nu ikke at vise raknemmelughed, jeh har jo desværre ikke kunnet hjælpe dig, selv om jeg gerne ville.

• #28   17. nov Stemmer i med Anni. Jeg har dog erfaring med skift af div dele en krop kan indholde og har efterhånden prøvet lidt af hvert, så jeg hjælper dig gerne.

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#29   17. nov Anni ;
    Bare det at hvis du havde kunne hjælpe ville du ha gjort det. Det er da en stor ting smiley
    At ha en at skrive med om det er os en hjælp.

Cookie

Det er jeg glad for smiley

Du ved jo om nogen hvad hvalpen har været igennem. Så at sende hende i pension ville måske give hende flash backs.
    Ved ingenting men tager ingen chancer.

• #30   18. nov Ja to glade dobbere er jo lidt en mundfuld for de fleste smiley Jeg tror jeg ville se om ikke jeg kunne finde folk blandt venner, familie og træningskammerater der kunne tage et par ture hver med en af hundene. Og ja træn dem allerede nu til at løbe ved siden af mokkebikken.
    Godt at høre at maden ikke bliver et issue. Held og lykke med operationen smiley

• Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

#31   18. nov Mette :

Nej maden bliver det mindste problem. Kan købe take away på mit job til 25 kr bøtten. Der er til 2 dage. Og meget af det mad vi får er lige til at fryse ned.
    Bare i næste uge er der boller i karry og gullasch så der kan jeg ta med hjem til 4 dage. Og har en stor fryser.
    Min nabo må jeg spise hos hver aften hvis jeg vil det ved jeg.

Jeg prøver at finde en hundelufter på gudog.dk

Luka skal muligvis i pleje hos en venindes søn som er hjemmegående.
    Moderen mener knægten vil ha godt af at komme ud at gå nogle ture.
    Så her er en oplagt mulighed.

Marko er trænet til at løbe ved en cykel så det er ingen problem med ham og scooteren. Så fokus på scooteren skal ligges på en lille smart dame som bor her på
    Matriklen.
    Men hun skal nok få det lært da hun er kvik nok.

Tak håber operationen og tiden derefter kommer

Hunde pension kommer til at blive den allersidste mulighed.
    Vil hellere ha dem hjemme end det.

• #32   18. nov Hvis vi ikke boede i en lejlighed havde jeg simpelthen gerne taget dem i den periode

Jeg elsker den race

Men jeg må ikke her hvor jeg bor pt i genhusning

Måske en herinde kunne komme og lufte dem ellers? Måske et par stykker der kunne skiftes? Så de får en god lang tur ind imellem og så ellers klarer den med mental aktivering og lidt mindre i en periode ?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 17 Emner: 5 Svar: 380
    #33   19. nov Hvis jeg boede tættere på, ville jeg elske at tage en af dem med på tur med tøserne. Begge to er nok liiiiiiiiiiiiiige en tand mere, end jeg kan klare smiley

Jeg tænkte på, om en rollator kunne være en idé hjemme de første dage - hvis du er utryg ved, om hundene kommer farende ind i dit knæ?

• #34   19. nov Rollator og alt for meget stavren rundt lige efter operation du’r ikke. Intet er så udmagrende som bare en tur i bil eller på scooter og evt en lille tur i Netto eller andet. Benet hæver og så starter balladen. Man tænker desværre at det kan man sagtens, men virkeligheden er en anden. Det er de færreste der formår at ramme aktivitetsniveauet, hvor de samtidigt skal træne bøjelighed især. De første 3 uger især er helvede på jord.

• #35   19. nov Cokie, jeg er stadig imponeret over dit forløb og stadig chokeret over at du allerede blev sendt hjem dagen efter.
    Jeg syntes godt nok at du var se, men mener at du gik lidt for hurtig frem smiley

• #36   19. nov Jeg er enig med Cookie

Jeg troede også at jeg kunne klare en lille handletur i kørestol, men vi måtte hurtigt hjem igen. Benet ned af, av av av

Det tager tid at komme sig, og jeg synes at bare øvelserne kan tage pusten fra en smiley

• #37   19. nov Anni, lige med knæ nummer 2 gik det SÅ godt i forhold til det første. Der trænede jeg så meget som de sagde man skulle, samtidigt med at jeg jo måtte ordne lidt med hundeneosv. Og det var bare alt for meget. Kroppen stressede og jeg tabte bla 1/3 af mit hår på de første 3 mdr.
    Så jeg var nogenlunde klar over hvad jeg ihvertfald IKKE skulle ved knæ nummer 2 efter også at have fåetny hofte 2 gange inden.
    Nakken som er det værste til dato, var dog en hel anden snak. Der følte jeg godt nok at nu måtte der gerne komme en og slukke lyset forevigt.
    Ved knæ er det bare übervigtigt ikke at få overtrænet, eller få benet nedad for længe, for så er det bare op ad bakke derfra. For øvelserne til bøjeligheden SKAL bare laves, da man ellers ender med et stift ben, og det alene giver hævelse.
    Men det er fandme skønt når først man er ovre på den anden side, hvor man ikke længere oplever hævelse og derfor kan begynde at gå og særligt cykle.

Men jeg har da ligget på stue med en der gik normalt og kun havde 1 krykke med da vi skulle have fjernet kramper efter 10 dage. smiley hun var fandme sej. Og Holms skydebuddy på nogle og 80 cyklede og handlede ind på dag 4. Han kunne alt da han kom hjem dagen efter. Men det er desværre de færreste. Men vil håbe det for alle der skal igennem det skidt.

• #38   19. nov Cockie, jeg synes at du er mega sej.
    Jeg var ikke kommet igennem det med den energi du havde, og det uden klynkende og klagen. smiley

Kommentér på:
Privat pasning af hund

Annonce