Privat pasning af hund {{forumTopicSubject}}
Da jeg står i den situation at jeg skal ha nyt knæ og alene med hundene prøver jeg at forberede mig alt det jeg kan
Der er rigtig mange ting at ta højde for når man bor alene og er alene om alting
Jeg har været ude at besøge en hunde pension i dag og skal besøge en anden i næste uge.
Der var ikke noget galt med hunde pensionen, men følte ikke helt jeg kunne se mine hunde sådan et sted på den lange bane.
Tænker sådan lidt det må være sidste udvej
Men er der nogen herinde som kender til nogle grupper på Facebook hvor folk tilbyder privat pasning ( mod betaling selvfølgelig ) af ens hund.
Jeg er ikke på Facebook men kunne komme det
Det kunne også være der var nogen herinde der kunne være interesseret i at passe en dobermann tæve i 1-2 uger
Eller måske en dobermann han
at få dem begge 2 passet er nok kun en mulighed i hunde pension ;)-
Ja jeg ved ikke helt lige hvordan jeg skal gribe det an.
Eller måske kender nogen som passer hunde for andre privat.
Det må gerne være i jylland.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 5.993
Jeg kender desværre ingen fb-grupper for private hundepassere.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 62 Hunde: 3 Emner: 921 Svar: 16.412
nov 2023
Emner: 1 Svar: 18
Tak
okt 2019
Følger: 147 Følgere: 106 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 228
nov 2023
Nu har jeg aldrig fået nyt knæ før så ved ikke hvordan og hvorledes man har det.
Om det kan blive for voldsomt med 2 store hunde omkring sig i starten.
Men må nok indrømme det kan blive alternativet at de er hjemme kontra hundepension. Det har jeg det meget svært ved kan jeg mærke.
Så kunne man måske få en lufter ud som du skriver.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 62 Hunde: 3 Emner: 921 Svar: 16.412
https://www.care.com/da-dk/hundelufter-rlp-sbn011?rx=SEM|Google|Seeker|PC|549265643751|hundesitter|c_S_DK_PC_SRC|gen_hundelufter|p-|g&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI8sbd7MPIggMVdheiAx3gsQc5EAAYASAAEgLI4fD_BwE
og
https://www.din-hundesitter.dk/
nov 2023
Vi har lånt en stor tavle med hjem fra job.
Så afholder dagligt tavlemøder
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 59 Hunde: 8 Emner: 496 Svar: 11.900
En lille idé, du måske kan bruge:
For efterhånden en del år siden, skulle vi ud at rejse, og min svigermor ville gerne flytte ind og bo ved hundene, men hun var dårligt gående, og kunne under ingen omstændigheder lufte dem, andet end i haven.
Men der blev lavet "skoleskema" for dem, og så kom de forskellige hundevenner ellers og aktiverede dem.
De var i hundesvømmehal, til træning, i skoven, på stranden, trænede tricks i haven, lavede søgeøvelser osv.
Det fungerede sååååå fint.
Der blev ikke "drevet rovdrift" på nogen, og alle kunne helt frivilligt byde ind med den dag, og den aktivitet, de evt. kunne have lyst til
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 2.752
Måske er der nogen i nærheden af dig, som du lige kunne se lidt an.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 4.781
Men ja, jeg ville klart vælge at forhøre mig om der kunne arrangeres luftning og måske endda lidt træning de første uger. Alt fra kære veninder der absolut ikke var til hunde til naboer til min brors kærestes søster kom forbi en gang eller to i den periode, det var en helt enorm hjælp
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 209 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 5.319
Albert var hos min far i et stykke tid, indtil jeg slet ikke kunne undvære ham mere. Så fik jeg ham hjem, og min mor kom og rendte alle turerne med ham. Jeg kan ikke huske hvornår jeg selv overtog, men der gik noget tid.
Men det er jo så forskelligt hvordan man reagere på smerter, så håber dit forløb bliver bedre.
nov 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 131
Passeren var ved hundene i 8-9 timer, fodrede, underholdt og gik tur med dem. Hvis jeg kunne acceptere at have en fremmed i mit hjem ville jeg helt sikkert vælge den mulighed hvis jeg f.eks. Skulle opereres og derfor ikke selv kunne passe min hund.
Jeg tror bare de fandt hende på en side på Facebook hvor folk bød som sig om hundepassere.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 181 Svar: 9.568
Jeg var målløs over hvordan det foregik.
Dagen efter hun fik det nye knæ var hun hjemme, og et par dage efter gik hun små ture med hunden.
Jeg synes også, at du holder dem hjemme og får nogen til at lufte dem.
Nu du har købt scooteren, så kan du lufte en ad gangen på scooteren.
Ærgerligt at jeg ikke kan hjælpe, jeg ville gerne have dem til at gå her hos mig, men det hjælper vist ikke så meget, for jeg kan ikke gå tur med den.
Men pøj pøj håber at du finder en tilfredsstillende løsning - og god bedring.
maj 2009
Var det ikke noget for dig?
Nu har du mulighed for at øve dig i, hvordan det er at have en Dobber inden du får din egen
nov 2021
Følger: 12 Følgere: 122 Annoncer: 2 Emner: 39 Svar: 344
Ellers så ville jeg prøve at se om ikke de kan være hjemme. Og så finde hundeluftere, måske nogle du kender
nov 2023
Jeg tænker videre og synes i har åbnet op for flere muligheder end begrænsninger.
Det hele bliver os lidt nemmere når jeg har været til samtale og har en tidshorisont for vente tiden på operation.
okt 2022
Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 433
Velkommen tilbage
Nu har jeg jo fået både nye knæ og hofte, og det kan være rigtig hårdt, når du jo også skal sørge for mad til dig selv og alle andre dagligdagsting.
Men det burde kunne lade sig gøre med lidt hjælp fra hundelufter og hvis du sørger for athave forberedt lidt mad og lagt det på frys.
nov 2023
Tak
Ja det tog sig et halvt år at komme sig over baboom slettede mine profil herinde og på kattegalleri ved en fejl
Ja der er så mange ting jeg skal ha styr på.
Jeg har en nabo som godt vil hjælpe med tingene herhjemme..
og en anden kammerat som gerne vil køre for mig til købmand
Men hundene er min største bekymring.
Nej faktisk er det nok lidt mere om de er for vilde og render ind i mig osv..
Men vil til skille dem lidt mere ad herhjemme..
sep 2020
Følgere: 5 Emner: 26 Svar: 564
Hvis du normalvis laver mad til dig selv, når du er alene, kan det være en god ide, at lave mad til 3 uger efter operationen og have i fryseren.
Det meste mad kan fryses, det skal bare varmes op igen fra frossen tilstand. Tænker ikke med dårligt knæ, at du kan stå i flere timer og kokkerere i et køkken, men hvis du laver dobbelt portion i en periode op til operationen og smider i fryseren, så har du til efter operationen. God ernæring er vigtigt for helingsprocessen
Pøj pøj
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 6.947
Min mor er af to omgange blevet opereret i sine fødde, hvor hun måtte ikke støtte på foden i mange uger. Hendes hund flyttede begge gange hjem til os. Nå, men den erfaring jeg vil viderebringe handler ikke om hunden. Men om det rent praktiske i hjemmet. Hun havde lavet mad til hele perioden og puttet i fryseren i dagspotioner. Hun havde også sørget for at fylde fryseren godt op med alt muligt andet: rugbrød, kage, smør, boller osv osv. Jeg handlede selvfølgelig alle de ting for hende som man ikke bare kan købe og fryse ned til lang tid (frugt, frisk grønt, mælk og den slags) et par gange om ugen og tog hendes hund med på besøg hos hende. Jeg gjorde også rent for hende en gang om ugen indtil hun kunne aktivere sig selv ved at trille rundt på sin kontorstol med støvsugeren
nov 2023
Men det er hundene som jeg bekymre mig mest om
okt 2022
Altså vores hunde som jo også er generelt vilde forvandlede sig faktisk til hensynsfulde bæster. Så hvis du har lidt hjælp med det hele så burde det godt kunne lade sig gøre med at have dem hjemme. Evt med en der kan gå tur med dem en gang dagligt. Med mit sidste knæ og hofte kunne jeg lufte uden snor allerede dagen efter, hvor jeg selvfølgelig var på krykker. Men det er vigtigt ikke at overtræne og være overmodig da det hævner sig med hævelse, smerter og ond cirkel til følge.
maj 2009
Der findes også flere madordninger som kommer ud med mad hver dag.
Måske kan Mike låne sådan ståstøttestol hos kommunen, de kan fås med og uden armlæn. Jeg har selv overvejet at investere i sådan en, da det er nemmere end at sidde på en almindelig stol.
Mike, hvornår skal du opereres ? Hvis muligt, så ville jeg hvis jeg var dig, allerede træne hundene i at blive luftet ved scooteren allerede nu.
Jeg kom til at tænke på, om du evt kunne kontakte Dobberklubben og forhøre om der evt er nogen der, som enten ville passe eller lufte hundene. Jeg ved ikke om det kan give noget, men måske er der nogen som ikke mere selv har hund, men savner det og gerne vil hjælpe. Mener i hvert fald, at det er et forsøg værd.
Problemet er, at det er Dobbere du har, endda to, havde det været et par små nutte tutte bomuldshunde, så havde folk stået i kø for at hjælpe
maj 2009
nov 2023
Jeg skriver lige pb til jer i aften / morgen.
Skal nemlig på job om lidt. Men vil gerne svare jer begge ordentlig også for at vise jer at jeg er evig taknemmelig for jeres deltagelse her i tråden
maj 2009
okt 2022
nov 2023
Bare det at hvis du havde kunne hjælpe ville du ha gjort det. Det er da en stor ting
At ha en at skrive med om det er os en hjælp.
Cookie
Det er jeg glad for
Du ved jo om nogen hvad hvalpen har været igennem. Så at sende hende i pension ville måske give hende flash backs.
Ved ingenting men tager ingen chancer.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 6.947
Godt at høre at maden ikke bliver et issue. Held og lykke med operationen
nov 2023
Nej maden bliver det mindste problem. Kan købe take away på mit job til 25 kr bøtten. Der er til 2 dage. Og meget af det mad vi får er lige til at fryse ned.
Bare i næste uge er der boller i karry og gullasch så der kan jeg ta med hjem til 4 dage. Og har en stor fryser.
Min nabo må jeg spise hos hver aften hvis jeg vil det ved jeg.
Jeg prøver at finde en hundelufter på gudog.dk
Luka skal muligvis i pleje hos en venindes søn som er hjemmegående.
Moderen mener knægten vil ha godt af at komme ud at gå nogle ture.
Så her er en oplagt mulighed.
Marko er trænet til at løbe ved en cykel så det er ingen problem med ham og scooteren. Så fokus på scooteren skal ligges på en lille smart dame som bor her på
Matriklen.
Men hun skal nok få det lært da hun er kvik nok.
Tak håber operationen og tiden derefter kommer
Hunde pension kommer til at blive den allersidste mulighed.
Vil hellere ha dem hjemme end det.
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 660 Emner: 118 Svar: 6.989
Jeg elsker den race
Men jeg må ikke her hvor jeg bor pt i genhusning
Måske en herinde kunne komme og lufte dem ellers? Måske et par stykker der kunne skiftes? Så de får en god lang tur ind imellem og så ellers klarer den med mental aktivering og lidt mindre i en periode ?
okt 2023
Følgere: 17 Emner: 5 Svar: 380
Jeg tænkte på, om en rollator kunne være en idé hjemme de første dage - hvis du er utryg ved, om hundene kommer farende ind i dit knæ?
okt 2022
maj 2009
Jeg syntes godt nok at du var se, men mener at du gik lidt for hurtig frem
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 209 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 5.319
Jeg troede også at jeg kunne klare en lille handletur i kørestol, men vi måtte hurtigt hjem igen. Benet ned af, av av av
Det tager tid at komme sig, og jeg synes at bare øvelserne kan tage pusten fra en
okt 2022
Så jeg var nogenlunde klar over hvad jeg ihvertfald IKKE skulle ved knæ nummer 2 efter også at have fåetny hofte 2 gange inden.
Nakken som er det værste til dato, var dog en hel anden snak. Der følte jeg godt nok at nu måtte der gerne komme en og slukke lyset forevigt.
Ved knæ er det bare übervigtigt ikke at få overtrænet, eller få benet nedad for længe, for så er det bare op ad bakke derfra. For øvelserne til bøjeligheden SKAL bare laves, da man ellers ender med et stift ben, og det alene giver hævelse.
Men det er fandme skønt når først man er ovre på den anden side, hvor man ikke længere oplever hævelse og derfor kan begynde at gå og særligt cykle.
Men jeg har da ligget på stue med en der gik normalt og kun havde 1 krykke med da vi skulle have fjernet kramper efter 10 dage.
maj 2009
Jeg var ikke kommet igennem det med den energi du havde, og det uden klynkende og klagen.
Privat pasning af hund