Ny hvalp og arbejde - råd Ny hvalp og arbejde - råd
Hej
Min 6 måneder gamle hvalp gik bort i januar pga sygdom. Nu er der gået lidt over 4 måneder og jeg er ret sikker på at jeg vil have mig en ny ven til sommer, jeg kan simpelthen ikke vænne mig fra at have en hund.
Nu studerer jeg så og har forelæsninger 2-3 om ugen, ved siden af har jeg et studiejob som egentligt er ret fleksibelt da jeg har stor indflydelse på mine vagtplaner.
Hvor meget ville i mene man kunne tillade sig at arbejde når man har en hvalp/hund og hvor længe ad gangen?
Jeg har sommerferie når jeg planlægger at skulle få hund, så der ville jeg selvfølgelig bruge tiden på at byde den velkommen. Men nu vil jeg bare gerne høre jeres mening om sådan noget.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.791
Hvor meget man kan arbejde afhænger af hvor længe man har lært sin hvalp at være alene. Jeg anbefaler en alenetid på max 6 timer for en enehund, men det tager jo mange uger/måneders træning før man kommer op på det tal. Alt afhænger af racen og den hvalp man vælger. Nogle er hurtige til at lære at være alene, mens andre har svært ved det.
mar 2009
Alle adfærdspersoner anbefaler også væsentligt færre alenetimer end 9, med god grund.
Det handler overhovedet ikke om at gøre noget til en videnskab. Det handler om hundenes behov. Man behøver ikke gå efter laveste behovsopfyldelse. Det er ikke en menneskeret at eje hund. Det er en opgave man tilvælger.
sep 2017
Følgere: 552 Emner: 159 Svar: 10.957
Min grænse går ved 9 timer, og jeg holder den helst på 8. Dog er standard midt imellem. Når det er mere end 9 timer, så har jeg en hundelufter der kommer og er hos hundene i en time, inkl. luftetur.
Men det er da dejligt at vide at jeg bare skal gå ned i tid, så er alle mine problemer løst
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
Det gør da ikke,at jeg ikke har forståelse for at det er sådan for andre og hunden har det fint. Hvorfor være nedladende over at andre går meget op i at deres hunde trives.
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 102 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 140 Svar: 3.003
dec 2008
Det har jo intet med sagen at gøre. Folk har forskellige holdninger til hvad man vil byde sin hund af alene tid. Det føler du dig så åbenbart ramt af.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.407
Har jeg dårlig samvittighed? Nej. For han sover bare - i øvrigt uanset om jeg er hjemme eller ej. Han sover i samme rum som mig om natten, og er på den måde ikke alene.
Frem til sommer er jeg studerende, men derefter får jeg forhåbentlig arbejde - og som lærer er det temmelig urealistisk med kun 6 timers alene-hjemme-tid for Chico til den tid
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 196
Må være fordi hunde er forskellige, og man self vælger en race der KAN finde ud af at være alene, skal den kunne det, og self former sin hund efter ens livsstil og bedste evne.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 196
mar 2013
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
Jeg korser mig af og til over at det pludselig er en videnskab at have hund.
Alle prøver at overgå hinanden i at være den bedste af den bedste hundeejer og det sjove er lidt at man er ikke perfekt fordi hunden aldrig er alene, er alene i 6 timer eller i 10 timer.
Der er så mange flere ting der spiller ind.
aug 2008
Og nu bor jeg i hus med stor indhegnet have ude på landet.
Så har mine hunde vel et bedre liv end dem i lejlighed? Eller hvordan?
Men på den anden side, så skal hundene i lejlighed ud og gå HVER gang.. Hmm, dilemma
dec 2008
Hvorfor føler man sig ramt af det. Hvis ens egen hund har det godt, kan det vil være ligemeget,hvad andre mener og gør.
mar 2009
Uanset hvordan man vender og drejer det, så har hunden ikke behov for at være alene. Det er ejers behov. At nogle hunde accepterer det, er noget andet.
Jeg mener, at man bør gøre alt man kan for at minimere en hunds alenetid og tilgodese dens behov generelt.
aug 2008
Ligesom dem der mener at en hund skal have en have for at trivedes, dem der mener at man skal have mere end en hund, ellers er det synd, osv.
Man kan gøre som man lyster, vi prioriterer alle forskelligt, for nogen er det vigtigt med ingen alene hjemme tid, for andre er det en have der er et must for et godt hundeliv, jeg har det bare ualmindeligt stramt med at folk trækker deres egne personlige meninger og holdninger ned over hovedet på folk som var det sandheden.
Lidt som her, har man fuldtidsjob, så kan man ikke have hund.
Gu fanden kan man da det.
Herinde virker det meget som om, at ingen alene tid, jamen så er det et godt hundeliv.
Men sådan kan man bare ikke sætte tingene op.
For hvad hjælper ingen alene tid, hvis ejer ikke bruger tid på hunden?
Hvad hjælper en have hvis hunden aldrig ser andet?
Som skrevet er der så mange flere ting der spiller ind.
Fair hvad man selv gør, men lad være med at trække det ned over ørene på andre.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.610
Vores hunde er alene typisk alene 8-9 timer og nogen gange lidt mere, men det er noget vi så vidt muligt undgår. Jeg forsøger så vidt muligt at have 1-2 halve hjemmearbejdsdage om ugen og ofte afkorter jeg alene hjemme tiden ved fx at starte med at læse mine mails før jeg kører hjemmefra, så det fx ikke bliver mere end 7 timer. På den måde afkorter jeg også min transporttid, da det klart er en fordel IKKE at befinde sig på Køge Bugt motorvejen i myldretiden
jan 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
Jeg manglede nok at fortælle at jeg bor alene, så vi er ikke to personer der kan passe hunden. Den sidste jeg havde var en fransk bulldog, som hurtigt følte sig tilpas med at være alene, han gøede eller rev aldrig når man væk i noget tid.
jeg har selvfølgelig tænkt mig at holde ferie og til noget hvalpetræning også.
Jeg har dog en veninde, som bor med mor og mindre søskende, som min hund var så heldig at kunne være hos, hvis jeg var væk på arbejde i flere timer.
Men hvis jeg feks. havde forelæsning fra kl 9 til 12 (så er jeg væk næsten 5 timer). og så skal på arbejde igen kl 18.
Ville i mene det var for lang tid for en hvalp på et måneder at være alene?
jeg tager i mod alle råd!
jan 2018
jan 2018
Er der nogen der ved om man kunne finde børn på helst over 13 år cirka, til at gå tur en gang i mellem, mod betaling selvfølgelig:)
jan 2018
Det er nemlig det jeg skal have med i mine overvejelser. For så må jeg så vidt muligt planlægger mine vagter på mine skemafri dage fra studiet, så jeg enten har hele dagen eller aften med hund.
Jeg vil prøve at se nærmere på de hundegrupper du skrev om
nov 2017
Følger: 10 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 7
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 318
jan 2018
Jeg studerer og har forelæsninger på maks 4 timer. Jeg arbejder ved siden af, så ja det har man
jan 2018
mar 2013
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 318
Ny hvalp og arbejde - råd