{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Chihuahua
  • #1   9. sep 2018 Hvad der er for farligt skal man jo selv gøre op med sig. Men selvfølgelig er der større riciko for skader på den lille hund, når stor og lille kombineres i flokken. Fremfor hvis man kun har store eller kun har mindre hunde. Om ens nerver holder til det, kommer jo også an på hvordan ens flok er sammensat, hvilke muligheder man har for adskillelse og hvordan man selv tar ricikoen.

• #2   9. sep 2018 Mht til Mike er jeg ikke i tvivl om det kunne gå. Men padde er ung vild i hendes bevægelser.

• #4   9. sep 2018 Jeg ville vente til den unge blev ældre og mere velovervejet.
    Jeg har selv en lille hund (8,5kg) med kronisk dårlig ryg, fordi hun som lille fik lov at lege vildt med store som små hunde. En dag blev det for vildt og det kæmper vi så stadig med her 5år senere...

• #6   9. sep 2018 Har spurgt Maiken smiley

Mike gik sammen med en fransk bulldog i 1 måned. Men den er os noget større og mere robust

• #7   9. sep 2018 Min kammerat havde i sin tid 2 maller af hvert køn med en Chi tæve, det fungerede fint.

• #8   9. sep 2018 Sarah hvis du skulle anbefale en lille race til os. Hvad tænker du så. Den ska være semi langhåret max. Helst korthåret.

Gør ik noget hvis det er en blanding

• #10   9. sep 2018 Ikke nødvendigvis. Må gerne være et par år

• #12   9. sep 2018 Ja det ville være fordel.
    Men måske jeg ska i lidt større størrelse.
    Ska jo have en ny han dobermann indenfor de næste 2 år.

• #14   9. sep 2018 Kan ikke huske om jeg fik skrevet dette med i mit svar til dig i PB, men herhjemme er Elvis jo "adskilt" fra de små med gitter i mellem dem når vi ikke er hjemme. Af den simple grund, at han i leg ville kunne skade dem begge, uden det er meningen. Når vi er hjemme er der ingen problemer med dem sammen, de nyder også at putte sammen. Og lege, men igen, Elvis er stadig unghund og kan derfor blive lidt for kåd og vild i leg, men han har jo så lært helt fra start, at vi bremser ham/sætter en stopper for, når vi synes det bliver for vildt.
    Så alt i alt er der ingen problemer med at have en 56kg vs 1600g hund sammen, så længe begge hunde har et fornuftigt sind og er godt opdraget, med mulighed for adskillelse når man ikke er hjemme smiley

• #16   10. sep 2018 Det afhænger selvfølgelig af, hundene, om det kan fungere. Men hvis Padden er lidt af en bullerbasse, vil jeg absolut ikke anbefale en så lille hund, som en chi.

Min bullmastiff var enormt rolig og kontrolleret i sine bevægelser, så han fungerede super fint med mine små hunde.
    Mine mastiffer var nogle klumpe dumper, så det resulterede i en chi-blanding med et brækket ben, fordi den ene mastiff fik jokket på hende, under leg smiley
    Hvilket så resulterede i, at det fra den dag var slut med at have små og store hunde i haven på samme tid, og at hundene var adskilt, når de var alene hjemme.

Jeg har planer om at få stor hund igen, og når det sker, bliver det samme model igen, med at holde dem adskilt, da jeg ikke har lyst til at risikere brækkede ben/ryg eller lignende.

Det er voldsomt meget nemmere, at have hunde i samme størrelse. Men vil du gerne have en lille hund også, så vil jeg anbefale at få en lidt mere solid model, som kan tåle at blive jokket på/ væltet omkuld, uden skader.

• #17   10. sep 2018 Altså jeg ville personligt vælge en mellem pincher, men tror jeg ville vælge det jeg havde lyst til også
    Ellers forvente at det blev respekteret.

• #18   10. sep 2018 Må nok hellere ikke kigge efter en mere robust Race.
    Eller tage mine forholds regler...

Maiken. Nej du nævnte ikke de gik adskilt smiley

• #19   10. sep 2018 Har også tænkt lidt på en dværg pinscheri

• #20   10. sep 2018 Jeg må tilstå at jeg ikke ville hjemføre så lille bitte en hund til Perle. Perle er sød og rar og flink overfor andre hunde. Issuet er at hun ikke har den helt store ide om, hvor stor hun er. Når hun bliver glad og ivrig og vil lege så hopper 33 kg kåd rundt og smækker sine store poter ned oven på andre hund eller løber direkte hen over dem. Min mors Cairn terrier fungere hun fint med for det er temmelig robust lille dame af både sind og skind og Perle har en enorm respekt for Coco smiley

• #22   10. sep 2018 Jeg ville heller aldrig turde have så store hunde sammen med mine. Mine får af samme grund også kun lov til at hilse, aldrig lege eller andet med store hunde. Jeg ville simpelthen være så bange for at de kom til skade ved et uheld. Selvom den store er sød og rar skal der jo ikke alverden til før en så lille hund som chihuahua kommer til skade.

• #23   10. sep 2018 Jeg har en veninde, der har 2 chihuahua og en ung grand danois. Det går super fint smiley

• #24   10. sep 2018 En chihuahua er efter min mening for skrøbelig.
    Det er jo nærmest ikke en hund smiley
    Find en lille race der er mere kompakt.

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 10 Emner: 8 Svar: 2.241
    #25   10. sep 2018 Jeg synes at du skal vælge en dværgpincher i black / tan

Så vil alle folk spørge når du går tur med dem......er det mor , far og hvalp......hahaha

• #27   10. sep 2018 Ej Pia, kender du min veninde og hendes hunde? Det var da pudsigt!

• #29   10. sep 2018 Det er jo ikke et spørgsmål om hvorvidt hundene kan sammen eller om den store vil de små ondt. En gd der jokker på ryggen af en chihuahua ved et uheld kan sgu lave meget skade.
    Risikoen for et uheld som det, er bare alt for stor i min verden. Så jeg forstår nu godt hvorfor Pia skriver at det går godt indtil den dag det ikke gør, jeg tænkte det samme.

• #30   10. sep 2018 Jeg havde besøg af et ungt par for nogle år siden. De var interesseret i en hvalp. Da de fortalte, at de havde en chi i forvejen, turde jeg ikke sælge til dem. Pylret? Måske. Men hellere det, end at hvalpen blev leveret tilbage, fordi det ikke gik - eller værre - fordi den havde skadet chi'en.
    Dertil var der også risikoen for, at hvalpen ikke fik lov til at være vildbasset af hensyn til den lille.

• #33   10. sep 2018 Lina og Kela var vældig søde og forsigtige, når vi mødte pomeranierflokken. De legede ikke med dem, for det kunne de nok ikke helt holde til (sådan VAR udtrykkene altså i mine hundes ansigter smiley ). Så kom Fie til........... Hun fik væltet en af de små, selv om hun faktisk ikke legede halvt så voldsomt som med hvalpe af egen størrelse. Der skete heldigvis ingen skade på den lille, men jeg turde ikke lade Fie lege med pomeranierne mere.

profilbillede
  • #34   10. sep 2018 Når mine 2 leger schæferleg vil de 2 små miniature gravhunde vi passer lege med, og de små kommer meget i vejen med højlydte piv til følge.
    Tror seriøst at lige børn leger bedst.

• #35   10. sep 2018 Mon ikke det også i høj grad er et spørgsmål om ejers temperament.

Jeg ville aldrig turde det. Jeg ville gå og være på vagt hele tiden, ubevidst holde den store hund tilbage - og så gider jeg simpelthen ikke at holde mine hunde adskilt.

• #36   10. sep 2018 min jagttræner har blandt andet både labrador og Chihuahua gående sammen og de render da og leger sammen på gårdspladsen. nu snakker vi ikke sammen privat så ved ikke om de er adskilt om natten og ved alene hjemme men mon ikke. det har aldrig virket på mig som om det havde nogle problemer smiley

• #37   10. sep 2018 For mig lyder det som noget, der går godt for mange, men dog indebærer en risiko, og at der altså også er tilfælde, hvor det går galt. Og det er vel så spørgsmålet, om man nerver til at løbe den risiko på sin lille hunds vegne.

Mine hunde er generelt rolige omkring små hunde, men hvis der pludselig ryger en forpote ud i leg, så er der kraft bag, og det vil ikke være sjovt at være den chi, der bliver ramt.

Man skal også overveje, om det er fair overfor den store hund, hvis den hele tiden skal begrænses og dæmpes i sin leg.

• #38   13. sep 2018 Jeg stemmer også på en dværgpincher. Den er lige en tand mere solid end en chi, og så vil det se for sejt ud med Mike, Padde, dig og Mikes Mini-Me på tur smiley smiley

Kommentér på:
Chihuahua

Annonce