Lortedag - - - det fordømte forår Lortedag - - - det fordømte forår
Har 2 hjerteveninder, den ene en ungdomsveninde jeg har kendt i 32 år..... Den anden er min svigerinde, hun er 12 år ældre end mig, jeg har kendt hende i 47 år, hun har været der for mig ALTID, har været min mor (for den rigtige har jeg aldrig fungeret godt med)
Hun har kendt mig som barn, som teenager, har hørt på mine teenage probleme, hørt på mine hjertesorger og delt mine glæder.... Hun har været en støtte med mine børn, glædet sig med mig og støttet mig ALTID....
Den 2. maj blev hun indlagt, i dag kom dommen Småcellet lungekræft.... 30 procent er i live et år efter diagnosen, 13 procent 3 år efter og mellem 8-10 procent 5 år efter, ikke mange lever længere...
Hun er stor, dejlig og rummelig hun er 64 år ....
Er så forbandet ked af det....
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Hvor er det grimt - både for hende og for dig. Det bliver en hård tid I skal igennem.
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 75 Svar: 623
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
Føler med dig og håber på det bedste for din svigerinde og at hun er en af dem der klarer sig igennem.
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 63
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 958 Svar: 18.025
Og man ved bare fra nu er det lånt tid, chancen for 5 år mere sammen er minimal.... Hendes ældste barnebarn skal konfirmeres næste år, håber hun oplever det, det næstældste er i dag 6 år, det er nærmest en umulighed at tro på hun er der til den tid....
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.582
Hvor er det altså godt skrevet, og hvor har du ret..
feb 2011
Hun ved det ikke selv endnu, det er kun hendes mand (min bror) hendes 2 døtre og mig der ved det....
Hun har under indlæggelsen været meget angst, så angst at de 2 gange har måttet udsætte den operation der skulle tage biopsi i lungen, hendes blodtryk steg til over 200 så de turde ikke... hun reagerer på alle de informationer om hvordan tingene skal foregå, hun fik den psykiske lidelse der hedder Delir, så de må behandle hende med psykofarmika.... nu er det så sådan at al info går til familien, og i morgen skal hun så PET scannes så man får styr på evt spredning, derefter regner vi med der kommer en information om det nærmere forløb, og så skal vi fortælle hende det på vores egen og så skånsom som mulig måde....
Men ja tiden der kommer skal være fyldt med varme og hygge....
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.046
Også skal du sige alt det du gerne vil sige, men desværre er der altid meget man gerne vil sige som man aldrig for sagt..
Pas på dig selv og husk at snakke med din bror om det!
Hvis der er spørgsmål om et eller andet er du velkommen til at kontakte mig...! og ja du vil blive sur virkelig sur det er en naturlig følelse overfor afmagten..!
Nyd tiden og gør det I har lyst til det er hvis det vigtigste at sige..
Hilsen hende der har mistet 3 veninder til kræft 2 kammerater til ulykke, en far død af kræft og som har 3 familie medlemmer der erklæret terminal..
feb 2011
Desværre får 50% med hendes kræft form metastaser til hjernen, så man kan jo frygte at hun mister sine åndsevner, men vil ikke tænke det værste.... Håber scanningen i dag viser hun har mulighed for at få det bedste ud af al den livsforlængende behandling der findes....
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.046
Den fejl gjorde jeg ved min far jeg passede ham til det sidste det bedste jeg nogensinde har gjort men det gjorde også at jeg "glemte" mig selv og synes det var meget nemmere at tænke på alle andre...! derfor gik jeg ned! jeg fik beroligende og sove medicin i lang efter hans død.. derfor PAS på dig SELV..!
feb 2011
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.413
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Jo kortere tid på den måde, jo bedre.
Gid du havde fået mulighed for at tale med hende igen efter hendes diagnose blev stillet. Det ville måske have været en smule til trøst, selvom intet virker lindrende i tiden lige efter.
Mange tanker.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
feb 2011
Ja det gi så hurtigt, der var ellers visiteret til hospice, men det nåede hun ikke...
Hun nåede som I skriver ikke at leve i smerte helvede, hun fik morfin i 2 dage, men de er så trist at hun aldrig efter den 21. maj hvor alt gik skævt nogensinde blev så klar og sammenhænegende at man kunne få en god samtale med hende....
Lortedag - - - det fordømte forår