766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Lortedag - - - det fordømte forår Lortedag - - - det fordømte forår

Har 2 hjerteveninder, den ene en ungdomsveninde jeg har kendt i 32 år..... Den anden er min svigerinde, hun er 12 år ældre end mig, jeg har kendt hende i 47 år, hun har været der for mig ALTID, har været min mor (for den rigtige har jeg aldrig fungeret godt med)

Hun har kendt mig som barn, som teenager, har hørt på mine teenage probleme, hørt på mine hjertesorger og delt mine glæder.... Hun har været en støtte med mine børn, glædet sig med mig og støttet mig ALTID....

Den 2. maj blev hun indlagt, i dag kom dommen Småcellet lungekræft.... 30 procent er i live et år efter diagnosen, 13 procent 3 år efter og mellem 8-10 procent 5 år efter, ikke mange lever længere...

Hun er stor, dejlig og rummelig hun er 64 år ....

Er så forbandet ked af det....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lortedag - - - det fordømte forår
  • #1   30. maj 2012 Åh, hvor er det en modbydelig besked at få smiley Jeg forstår din sorg, det er SÅ hårdt. Desværre kan man ikke tage din smerte væk, så jeg sender dig en masse tanker, kram og styrke til at klare den kommende tid

• #2   30. maj 2012 Hader det :o(

Hvor er det grimt - både for hende og for dig. Det bliver en hård tid I skal igennem.

• #3   30. maj 2012 Jamen så er hun selvfølgelig imellem de 30 Procent. Sådan bliver du simpelthen nødt til at tænke

• #4   30. maj 2012 Kræft er en møg sygdom, har mistet flere familie medlemmer til den..
    Føler med dig og håber på det bedste for din svigerinde og at hun er en af dem der klarer sig igennem.

• #5   30. maj 2012 smiley

• #6   30. maj 2012 Takker for de trøstende ord.... men sygdommen er uhelbredelig, det er fakta... Lungekræft er en af de kræftformer hvor overlevelses procenterne stort set ikke har forandret sig i 50 år....

Og man ved bare fra nu er det lånt tid, chancen for 5 år mere sammen er minimal.... Hendes ældste barnebarn skal konfirmeres næste år, håber hun oplever det, det næstældste er i dag 6 år, det er nærmest en umulighed at tro på hun er der til den tid....

• #7   30. maj 2012 Mamma Anita..
    Hvor er det altså godt skrevet, og hvor har du ret..

• #8   30. maj 2012 @ Mama... det kan du tro... sådan vil jeg gøre mit bedste for at det bliver... skal bare lige over chokket....

Hun ved det ikke selv endnu, det er kun hendes mand (min bror) hendes 2 døtre og mig der ved det....

Hun har under indlæggelsen været meget angst, så angst at de 2 gange har måttet udsætte den operation der skulle tage biopsi i lungen, hendes blodtryk steg til over 200 så de turde ikke... hun reagerer på alle de informationer om hvordan tingene skal foregå, hun fik den psykiske lidelse der hedder Delir, så de må behandle hende med psykofarmika.... nu er det så sådan at al info går til familien, og i morgen skal hun så PET scannes så man får styr på evt spredning, derefter regner vi med der kommer en information om det nærmere forløb, og så skal vi fortælle hende det på vores egen og så skånsom som mulig måde....

Men ja tiden der kommer skal være fyldt med varme og hygge....

• #9   30. maj 2012 jeg vil sige at jeg også har prøvet at stå i den situation. har mistet 3 veninder alle pga kræft ja de har alle været på in alder... dengang 17, 19 og 22 år...! Nyd de dage i har sammen hyg jer og vigtigst GRIN! gi hinanden alle de knus i kan komme til og så de dage hvor hun har det træls vær da for hende, gør det hun har brug for også hvis det er ro...!
    Også skal du sige alt det du gerne vil sige, men desværre er der altid meget man gerne vil sige som man aldrig for sagt..
    Pas på dig selv og husk at snakke med din bror om det!
    Hvis der er spørgsmål om et eller andet er du velkommen til at kontakte mig...! og ja du vil blive sur virkelig sur det er en naturlig følelse overfor afmagten..!

Nyd tiden og gør det I har lyst til det er hvis det vigtigste at sige..

Hilsen hende der har mistet 3 veninder til kræft 2 kammerater til ulykke, en far død af kræft og som har 3 familie medlemmer der erklæret terminal..

• #10   31. maj 2012 @ Kristina, hold da op, puha hvordan holder man til det så mange gange.... Jeg vil huske dine ord.....

Desværre får 50% med hendes kræft form metastaser til hjernen, så man kan jo frygte at hun mister sine åndsevner, men vil ikke tænke det værste.... Håber scanningen i dag viser hun har mulighed for at få det bedste ud af al den livsforlængende behandling der findes....

• #11   31. maj 2012 hanne M. Det er ikke let, men man kan klare det.. bare husk det er aldrig forbudt og sige jeg kan ikke mere jeg har brug for luft..
    Den fejl gjorde jeg ved min far jeg passede ham til det sidste det bedste jeg nogensinde har gjort men det gjorde også at jeg "glemte" mig selv og synes det var meget nemmere at tænke på alle andre...! derfor gik jeg ned! jeg fik beroligende og sove medicin i lang efter hans død.. derfor PAS på dig SELV..!

• #12   3. jun 2012 Forløbet blev ikke langt, og vi nåede ikke flere gode dage, min svigerinde og gode gode veninde sov ind i dag kl 10.30, jeg er glad for at jeg var der til det sidste, og takker for at jeg fik den ære at kende hende....

• #13   3. jun 2012 Det gør mig ondt Hanne.

• #15   3. jun 2012 Hold da op. Det gik stærkt. På dine vegne er jeg meget ked af det, Hanne. På din venindes vegne er jeg nok lidt lettet - hun har fået et kort forløb. Lungekræft er så modbydelig en sygdom og terminalstadiet er så voldsomt, at det er ubeskriveligt. Både for den syge og for de pårørende.

Jo kortere tid på den måde, jo bedre.

Gid du havde fået mulighed for at tale med hende igen efter hendes diagnose blev stillet. Det ville måske have været en smule til trøst, selvom intet virker lindrende i tiden lige efter.

Mange tanker.

• #16   3. jun 2012 Åh for pokker, det gik godt nok stærkt. Masser af varme tanker til dig

• #17   3. jun 2012 Tak for de medfølende ord...

Ja det gi så hurtigt, der var ellers visiteret til hospice, men det nåede hun ikke...

Hun nåede som I skriver ikke at leve i smerte helvede, hun fik morfin i 2 dage, men de er så trist at hun aldrig efter den 21. maj hvor alt gik skævt nogensinde blev så klar og sammenhænegende at man kunne få en god samtale med hende....

Kommentér på:
Lortedag - - - det fordømte forår

Annonce