1.007 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Katrine
Katrine
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Drømmen om en hund - min første hund! Drømmen om en hund - min første hund!

Hej derude!
Jeg sidder med en lille drøm i maven om at skal have en hund, som både kan fungere som familiehund og jagthund. Lige nu drømmer jeg om en Cocker spaniel - sort/hvid eller brun..
Jeg har ikke haft hund før, så jeg kunne godt tænke mig og vide ALT det, som er vigtigt.

Hvordan er det at få en hvalp? osv.
Hvad med fodder? engang eller to gange om dagen?
Hvilken hund kan klarer begge dele?
Hvor tit skal man gå tur?
Er det vigtigt at gå til hunde træning?
Hvordan får man en rolig hund, som ikke rander på tapetet?
Også nogle gode navne!!!

Håber der lige er en eller to der sidder med noget erfaring, måske på nogle af spørgsmålene...

Takker herfra

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens opvaskemaskine viser fejlkode H 01 900 kr.
  • overpudsning af rå murstensvæg i stue 6.550 kr.
  • I vores hus på Rendsagervej 38 er hovedhanen, der styrer vandtilførslen, utæt og kan ikke lukke ordentligt, så den skal udskiftes. Hanen er placeret før vandmåleren. 850 kr.
  • Samling af Ikea PAX skab 1.600 kr.
  • Hej, Jeg skal have afmonteret én ledning inde i en almindelig grå samleboks/forgreningsdåse på væggen. Den ledning går op til et gitter, som skal pilles ned – derfor skal ledningen fjernes derinde i boksen. Det skal gøres korrekt og lovligt. Jeg tilbyder ca. 350 kr. for opgaven inkl. udkørsel. Hvis det passer dig, kan du evt. sende en dato/tidspunkt du kan komme. 400 kr.
  • Havemand til lille have og ukrudt 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drømmen om en hund - min første hund!
  • Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

#2   18. apr 2013 ??? hvad kan det betyde smiley

• #3   18. apr 2013 ind på biblo og lån nogle børger lige så kik på nettet om hvad det vil sige at have hund og bruge søgefunktionen herinde der er mange svar

• Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

#4   18. apr 2013 Jeg har læst en masse og søgt en masse, syntes bare jeg mangler at vide, hvordan det er kan få den her lille hvalp... smiley

• Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

#6   18. apr 2013 Siger mange tak fordi du tog dig tid til at svare Linda L :-).. Det hjalp en del med at få styr på tankerne ang. tankerne om en hundehvalp smiley

• #8   18. apr 2013 Ja, selvfølgelig er det vigtigt at gå til hundetræning. En jagthund kan jo ikke automatisk alt fra fødslen, en dygtig jagthund er ikke bare en hvalp, hvor forældrene er jagthunde. Der ligger mange timers træning bag:-)

• Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

#9   18. apr 2013 Det vil jeg gøre! smiley
    Ang gående lydighed.. Starter man bare træningen, når man får den? eller? skal den lige tilpasse sig det nye miljø? smiley Hvor gammel er en hvalp, når man tidligst kan købe den? smiley

• #10   18. apr 2013 Man starter som sådan træningen med det samme, renlighed er også hård træning.
    Ifølge loven skal en hvalp være mindst 8 uger, inden den tages fra tæven.

• #11   18. apr 2013 @ TS hvorfor er din anden tråd slettet?

• #12   18. apr 2013 Hvis du ikke har haft hund før vil jeg IKKE anbefalde dig en jagthund, de er ret selvstændige

• #13   18. apr 2013 Hvem skal gå på jagt med hunden ...

• Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

#15   18. apr 2013 Jeg har taget mit jagttegn sammen med min kæreste + min far er jæger, og har været det i laaang tid.. Så jagt er en del af mit liv, derfor tænker jeg en jagthund ville være god i mit tilfælde, så man kan gå på jagt alle steder.
    Jeg har læst en masse steder om jagt hunde, men der bliver ikke skrevet negative ting, som ville være med til at give et mere realistisk billede af en jagthund smiley

Den anden blev slettet, da jeg havde skrevet noget, som skulle skrives om smiley

• Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

#16   18. apr 2013 Det er mig og min far, der skal gå på jagt med hunden smiley og tak for de fantastiske besvarelser! smiley

• #17   18. apr 2013 Nu tænkte jeg heller ikke på en dicideret mops smiley

Men som 1. hund vil jeg IKKE anbefalde en jagthund, de kræver altså lidt mere en fx en golden retriever gør.

• #18   18. apr 2013 Beltane- En golden retriever er da også en jagthund.
    Om hunden er selvstændig afhænger jo af hvilken form for jagt hunden er avlet til.

Begrebet jagthund er jo et vidt begreb. Men eftersom en cocker bliver nævnt i startindlægget burde dette ikke blive et problem.

• #19   18. apr 2013 Høhø, en Golden er en jagthund og de kræver en del motion/aktivering for at trives.

Jagthunde er ikke pr.definition meget selvstændige, ofte tvært imod Labradoren, Golden retriver og til dels Cocker spaniels er ret pleaser-agtige.

• #20   18. apr 2013 Nå øh, der fik jeg så næsten gentaget KJ.

Anyway, det er ret hårdt at have hvalp, synes jeg. Dejligt, men hårdt.
    Det bedste er at få hvalpen op til en ferie, så man har min. 14 dage til at alenehjemme-træne den osv.

Ja, træning er et must. Især hvis du gerne vil gå på jagt.

Jeg kan kun anbefale at købe hund med DKK-tavle, også fordi du ellers ikke kan gå til mark-prøver og den slags.

For at få en hunde der ikke render på tapetet, så er det vigtig at den få den aktivering den har brug for.

Mine hunde bliver luftet 3-5 gange om dagen.

• #21   19. apr 2013 En golden er i mine øjne ikke en jagthund, men en familiehund.. Den skal aktiveres ja, men den er ikke så selvstændig som en normal jagthund er..

• #22   19. apr 2013 Haha - beltane morer mig meget over at du ikke anbefaler en jagthund også nævner du selv en. En Golden er ikke bare en familiehund og jeg synes det er direkte synd at det er blevet sådan at størstedelen af folk bare anbefaler Golden og lab uden at de reelt ved noget om racerne.

En cocker er en super god jagthund men også familiehund. Som der bliver skreven er den faktisk ret pleasende. Jeg har gået til træning sammen med folk der havde cockers og de var mega gode til at fokusere og samarbejde med deres ejere smiley

• #23   19. apr 2013 Beltane: Ej, men for faen. Det kan altså ikke diskuteres om en golden er en jagthund, for det er et faktum at det er den.

http://www.dkk.dk/files/pdf/Golden.pdf

• #24   19. apr 2013 Beltane, du er helt galt afmarcheret! De eneste jagthunderacer der er temmeligt selvstændige er dem der er lavet til at gå i grave og visse af de drivende hunde. Stående og apporterende hunde er meget samarbejdsvillige, ellers kan de slet ikke bruges til det de skal.
    Og netop en god veltrænet Cocker er en herlig apportør der går igennem ild og vand for at løse opgaven, samtidig med, at den kan blive en herlig familiehund. Og en Golden er også en jagthund i retriver familien, altså en apportør.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #25   19. apr 2013 min onkel havde en Cocker, som kun var familie hund. Den var det dejligeste i verden virkelig velopdragen og god til at lære trix - så da jeg var mindre tænkte jeg aldrig over at ninka var en "jagthund" : ) så det kommer da an på hvor man får sin hund fra og hvoran man opdrager den. Hvis man får en retriver fra en jagt gren og træner den til det, burde den da blive en fantastisk jagt hund..

• Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

#26   19. apr 2013 Dejligt med svar.. håber på en hund til sommer eller sådan noget smiley satser på cokcer...

• Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

#28   19. apr 2013 Hvordan bedømmer man om det er en dårlig opdrætter?

• #30   19. apr 2013 Linda: Lige præcis.

Forældrenes temperament (især tævens) er også übervigtigt. Nogle cockere kan være nogle hidsige krabater, de mest hidsige jeg har mødt har været tavleløse.

• #32   19. apr 2013 Den skulle vist være god nok den med de røde. Og jeg har også læst en meget videnskabelig forklaring på hvorfor, men nu kan jeg ikke finde linket...
    De mindst temperamentsfulde er vidst dem der er parti-colour fx. blue roan.

• Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

#33   20. apr 2013 er 8500 kr mange penge for en hund med stamtavle?

• #35   20. apr 2013 Nej, 8500kr for en DKK cocker er en ok pris. Eller det er i hvert fald det jeg ser dem til. smiley Husk at kigge på sundheden i hele familien.

Kommentér på:
Drømmen om en hund - min første hund!

Annonce