{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Ida og Figo
Ida og Figo
Online Tilmeldt:
22. mar 2017
Følgere: 14 Emner: 54 Svar: 4.790

Får hunden vand nok {{forumTopicSubject}}

Okay, advarsel, pyller-indlæg ret fremme!

Ja altså jeg er lidt i tvivl om Figo får nok at drikke... jeg har hørt at hvis man "hiver ud i huden" på hunden skal den lissom "falde på plads" med det samme. Jeg oplever tit at når Figo har sovet, så bliver huden "siddende", og jeg har hørt at det er tegn på at de ikke får vand nok. Måske det bare er en skrøne, men nu ville jeg lige spørge...

Jeg har vedhæftet billede så I forhåbentlig kan se hvad jeg mener.

Han har adgang til vand 24/7, han drikker omkring en halv skål om dagen... max.

Og ja der må gerne grines hvis det er mig der er helt galt på den smiley

Kommentarer på:  Får hunden vand nok
  • Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

#1   12. maj

profilbillede
  • #2   12. maj Altså... Jeg vågner da også tørstig, til tider nærmest dehydreret, når jeg har sovet.
    Måske det samme gør sig gældende for Figo?

Jeg tænker, at hvis det kun er i den kontekst, så går det nok.
    Jeg er dog ikke klar over, om det er en skrøne eller ej - Det kan det nemt være, uden jeg ved det.

• #3   12. maj Sådan ser jeg ud efter at være faldet i søvn på sofaen smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#4   12. maj Ja det er selvfølgelig en pointe.. man kan selvfølgelig ikke drikke og sove samtidig...

Åh altså på den ene side tænker jeg at han da for helvede drikker hvis han er tørstig, men omvendt synes jeg nu ikke han drikker så meget.

• Ida og Figo
    mar 2017

#5   12. maj Hahaha Jannie smiley

• #6   12. maj "Han har adgang til vand 24/7, han drikker omkring en halv skål om dagen... max."

Hvor meget RUMMER den skål? smiley

En hund drikker normalt 50-60 ml pr. kg. om dagen.

• Ida og Figo
    mar 2017

#7   12. maj Godt spørgsmål Isabelle! Jeg måtte lige ud og måle smiley

Ca 1 1/2 liter fylder jeg i skålen. Det er faktisk lidt mere end jeg troede...

• #8   12. maj Altså mener du omkring munden? smiley Det er nok nærmere pågrund af tryk på slimhinderne, når han sover med hovedet på den side smiley

For det skal gøres i nakken, hiv hurtigt ud og slip igen. Så skal den gerne falde på plads inden for 2 sekunder.

• #9   12. maj Det med huden er bestemt ikke en skrøne, og er også en metode, dyrlæger bruger til at bedømme eventuel dehydrering, blandt andre.

Når det så er sagt tror jeg ikke, at du skal være bekymret for dehydrering - Anton er også helt skæv i hovedet, når han har sovet rigtig godt, det svarer vel til, at vi kan få "striber" i huden efter en god søvn.

• #10   12. maj Selvom at der er en huskeregel omkring hvor meget vand pr kg hund, skal man jo også tænke over hvor meget vand hunden normalt drikker og fungerer på.
    Coco vejer fx 8,5kg og drikker mindre end en halv liter om dagen, så hvis hun begynder at drikke meget mindre eller meget mere, skal man jo være obs, men det skal jo forstås udfra hvad der er normalt den enkelte hund.

• Ida og Figo
    mar 2017

#11   12. maj Eifos, aaaaah! Se det giver mening jeg må lige hive ham i nakkeskindet når han vågner! Nu du siger det, er det da det jeg har hørt.

Figo har aldrig været en speciel "fordrukken" hund synes jeg så hans drikkevaner har ikke ændret sig smiley

• #12   12. maj Min mors hund Molly er en Meget småt drikkende hund! Selv når det er varmt! Min mor må ofte om sommeren gi hende væske med en plast sprøjte i munden for at sikre hun får nok! Sådan har hun altid været.. Er også Meget sjældent hun drikker når de er ude og det er varmt selvom hun sveder.. Det bekymre også min mor en del.. Molly er den første hund hverken mor eller jeg har oplevet drikke så lidt generelt! Vi har begge været pænt bange for dehydrering! Især den sommer hvor der var MEGA varmt hele sommeren og hun stadig kun drak Meget lidt!

• #13   12. maj Hvad spiser han? Er der meget væske i hans mad, eller er det tørfoder?

Dehydrering burde kunne ses og lugtes på urinen. Jo strammere lugt, og jo mørkere farve, jo mere koncentreret er urinen.

• Ida og Figo
    mar 2017

#14   12. maj Det er primært tørfoder han får. Som udgangspunkt synes jeg ikke hans urin lugter meget.... jo om aftenen på nattisseturen er den nok lidt mere "koncentreret" end resten af dagen.

• #15   12. maj Hvis han altid har drukket som nu, ville jeg ikke være så bekymret. Men jeg er selv hys, når min meget vandglade hund pludselig har dage, hvor hun ikke drikker ret meget.

Jeg har ikke knækket koden.

Men lav hudtesten, og snak med dyrlægen, hvis din intuition siger dig, at det er noget, du skal være obs. på.

• #16   13. maj Er det hans overlæbe du snakker om??

• Ida og Figo
    mar 2017

#17   13. maj Ja hans overlæbe smiley

Jeg prøvede hudtesten... han har meget hud i nakken smiley Men det så ud som om det faldt fint på plads.

• #18   13. maj Det er fuldstændig som at se Atlas, når han vågner fra en god lur smiley Atlas fodres med råt og drikke fint med vand, så jeg har aldrig tænkt over, at der kunne være noget galt med det. Har skudt skylden på lidt for meget ansigtshud smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#19   13. maj Haha der ER også en del eksta hud på de retrievere smiley Så rigtig god pointe smiley

• #20   13. maj Mine bostoner der sådan ud hver gang de har sovet, de produkterne ikke særlig meget spyt, det jo lige som os andre når vi sover, nogen savler og andre er total tørre i munden, når de vågner smiley

Kommentér på:
Får hunden vand nok

x