{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Hurtta Extreme Overall heldragt {{forumTopicSubject}}

Nogen erfaringer med den her dragt til en kuldskær hund? Jeg har den udfordring at Enya (Dansk svensk gårdhund) for det første er en meget petit lille hund. Hun har ikke ét gram fedt for meget på kroppen (hvilket jo i alle andre henseender er et kæmpe plus! smiley ) og så ér racen jo også ofte bare kuldskær. Men derudover hader hun også at have tøj på. Især hvis det er noget der flagrer på bagparten.

Hun har pt. en Hurtta Expedition Parka og den er jeg sindssyg glad for. Den sidder super godt og sidder ikke og flagrer. Den holder hende pt godt varm. Men bevæger hun sig ikke hele tiden, så kommer hun til at fryse meget hurtigt - og når den er fin varm nu, jamen så er den jo nok heller ikke varm nok hvis det bliver koldere/vi får sne.

Jeg har bestilt en striktrøje til hende i uld, så hun også kan få den indenunder dækkenet, når det bliver koldere.

Men jeg lurer også på heldragten. Fordi den netop sidder tæt. Jeg er dog noget i tvivl om hun overhovedet vil bevæge sig hvis hun har noget på benene. Så hvis I har erfaringer med semihysteriske hunde (hvad tøj på kroppen angår), så må I meget gerne dele om de hurtigt har vænnet sig til at gå med heldragt eller om det har været spild af penge.

Ps. Jeg skal aldrig igen have kuldskære hunde, det er fandme for besværligt smiley

Kommentarer på:  Hurtta Extreme Overall heldragt
  • #1   10. jan Jeg har ikke erfaring med den du nævner, men jeg ved, at til min mors kuldskære hund (hårløs) er ForMyDogs heldragter (helst uden hætte) det eneste, der dur her i vinteren smiley

• #2   10. jan Albert er også rimelig tynd pelset og jeg leder også efter noget som ligger sig lækkert til kroppen.
    Men han er ikke glad for at have dækken på, så jeg ville ikke kunne få ham til at gå, hvis han havde noget ned af benene også

• #3   10. jan Hvad størrelse bruger hun ?
    Jeg har en rød Hurrta heldragt til at ligge fra Taliban, den må du gerne låne hvis Enya kan passe den, så kan du se, hvordan det går.

Første gang Taliban fik heldragt på brød hun sig ikke om det og hun gik på forbenene.
    Derefter fik hun den på i haven, hvor jeg havde smidt lækkert oksekød og mens hun søgte efter det, så glemte hun heldragten.
    Det endte med, at hun blev så glad for den at hun ikke ville ud når det var hundekoldt og småregnede hvis ikke hun fik dragten på.

• #4   10. jan Det er ikke helt det samme, men jeg har en fleeceheldragt til Coco og et hurtta slush combat suit. Begge kan hun overhovedet ikke bevæge sig i, når hun lige har fået det på, men ligeså snart døren bliver åbnet, så går det alligevel.
    Hun er ekstremt hysterisk med dækkener generelt, men til gengæld heldigvis ikke særlig kuldskær, så hun har det kun på, når jeg synes det er absolut nødvendigt. De senere år har jeg brugt lette dækkener, det virker som om hun synes bedre om det..

Slush combat suit, som jo er hurtta, synes jeg egentlig sidder godt. Det sidder til, men der er stadig meget bevægelighed til hunden. Mon ikke det er det samme for deres andre dragter?

• #5   10. jan Jeg ville alle dage vælge For My Dogs. Jeg bruger ikke andet til Thea, og vi er mega tilfreds med kvaliteten.
    Og så koster de ikke de blege ud af øjnene.
    - jeg er med i en gruppe på fb, hvor det sælges brugt. Der køber jeg (alt for meget) tøj til Thea.

• #6   10. jan Anni, hun bruger str 30 i hurtta.

• #7   11. jan Ærgerligt, den Hurta heldragt jeg har til at ligge er kun 25 cm

Kommentér på:
Hurtta Extreme Overall heldragt

x