{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Til Norge med hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par spørgsmål til jer som har rejst på ferier udenfor Danmark med jeres hund smiley

I uge 44 har vi lejet et sommerhus i Norge.
Vi skal vandre, hygge og slappe af.

Otis er til den tid 8 måneder, men alligevel overvejer jeg at investere i en trailer/klapvogn til ham. Er der nogle af jer som har erfaringer med dette? Del gerne for og imod pointer smiley

Jeg troede egentligt det bedste for en hund var at tage færgen, men ved at læse deres regler synes jeg, ikke det er noget jeg kan stå inde for som hundeejer. Er det nogle af jer som har taget en færge hvor hunden skal være lukket i kennel eller bil hele turen?

Hvis vi ender på at færgen er noget rod, så skal vi køre gennem Sverige. Turen er ca. 9 timer. Med gode tissepauser, lufteture i det svenske landskab og måske en enkelt træningssession også, tror jeg at det kan lade sig gøre på 12-13 timer.

Umiddelbart hælder jeg til at køre hele vejen, men byd gerne ind med dit perspektiv smiley

Jeg har styr på hvad der skal til før Otis må komme med ind i Norge, så den del er helt under kontrol.

Byd gerne ind med alle jeres oplevelser omkring det smiley

Tak!

Kommentarer på:  Til Norge med hund
  • #2   25. aug Den fik han som 12 ugers smiley

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 61 Følgere: 1008 Emner: 207 Svar: 6.038
    #4   25. aug Hvis i kører gennem Sverige, så skal der læses om hvad de haraf regler for indrejse med hund. Der er vist noget med nogle regler angående om hunden skal være i bur, og størrelse på det

• #5   25. aug Så vidt jeg husker fra min Oslo tur, er der 3 gange hvor man må tage hunden ud i og lufte den på hunde-dækket smiley

• #6   25. aug Jeg har aldrig taget færgen men kørt turen gennem Sverige flere gange
    indbyggede gode lufte og spisepauser for både hunde og mennesker har gjort underværker og jeg vil også tage turen i bil næste gang smiley

• #7   25. aug Ulla er hentet i Norge. Hvis man sejler med Fjordline, må man gerne have hunden ude på dækket, og der er et tilstødende rum indenfor på dækniveau, hvor folk også sad med hunde. Jeg ville personligt ikke bruge kennel eller bilen. Har hørt om flere tilfælde, hvor det er gået galt med hund i bilen, så det er komplet no go for mig. Til gengæld vil jeg gerne sejle med hund oppe på dækket eller i det tilstødende rum en anden gang.

• #8   25. aug 9 timer i bil med en pause her og der lyder da bare så fint. Husk bare at melde ham i tolden i Sverige. Jeg tog tit toget (8-13timer med min gamle) og det var så nemt, der var en enkel tisse pause i Hamburg og ellers sov han bare. Så mon ikke bilen er endnu bedrr/komfortable. Jeg ville endda overveje bare at køre der ud af med en eller to tisse pauser. Hellere kun køre 9 timer end at bruge 13, med mindre der er et bestemt sted man vil se.

Jeg tager heller ikke færgen af samme grunde. Synes ikke hunde skal sidde nede i bilen på den måde.

• #9   26. aug Jeg har ofte kørt langt med mine hunde (vi har venner og familie godt oppe i Sverige). Vi holder tissepauser, spisepauser, slap-af pauser og stopper og går en tur et sted (det har vi mennesker også godt af undervejs smiley ). Det sagtens lade sig gøre med en tur på 12-13 timer. Ja, det er en lidt kedelig dag for hundene, men tilgengæld så får de så en på opleveren efterfølgende smiley SKal vi længere end 12-13 timers kørsel tager vi en overnatning undervejs.

• #10   26. aug Heller ikke jeg ville så meget som overveje at tage en færge, hvis hunden ikke kunne være med mig på turen.
    I kan jo overveje at køre om natten, hvor Otis alligevel sover smiley Men dagkørsel er, synes jeg, også dejligt, fordi man oplever at bevæge sig gennem skiftende landskaber, småbyer mv.

Min Kenias far er jævnligt i Norge, fordi hans menneske har en datter dér. De kører altid derop i bil, netop fordi færgeturen ikke er hundevenlig.

• #11   28. aug Milo har været på 9/10 timers bil ture Norge - Danmark fra han var 8 måneder. Med et par pauser underveis har det gået helt fint.
    Har prøvet toget og det har også fungeret fint, men der er en del skift.
    Vandring i Norge med klapvogn vil jeg ikke anbefale. Især ikke i fjellet, der er ikke lige klapvognvenligt. Jeg ville kigge på en rygsæk til hunden eller gå ture i længder som hunden kan magte.
    Husk pote sokker fjellet kan være hård ved hunde poter

• #12   28. aug Pote sokker? smiley Er der nogen som kan anbefales eller det bare at prøve lidt forskelligt på ham? Virkelig godt input!

• #13   30. aug Du må prøve dig frem smiley har ikke hørt om nogen rigtig gode. Men nok god ide at ha reserve med hvis de falder af eller blir slidt op

Kommentér på:
Til Norge med hund

x