{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.907 visninger | Oprettet:

Lens
Lens
Online Tilmeldt:
12. apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.978

Har I forsikring på hunden? {{forumTopicSubject}}

Jeg snakkede med en i dag der ikke har det, og jeg troede efterhånden alle havde, så jeg er nysgerrig nu.

Sygeforsikring eller en opsparing?

Hvad har I?

Jeg har sundheds/sygeforsikring og har altid været utrolig glad for den. Det er dyrekassen og jeg har aldrig oplevet bøvl men kun fordele.

Jeg har den også på kattene altid.
Kunne slet ikke forestille mig ikke at have det.

Næste gang vælger jeg Gjensidige. Alene pga deres dækning på tænder til kat. Jeg har dyrene samlet et sted.

Jeg har givet ca 100 kroner per måned for hund og cirka 50 kroner per måned for kat. Mine dyr er alle ældre nu. Jeg ved ikke om priserne er anderledes i dag men jeg synes det er alle pengene værd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har I forsikring på hunden?
  • #1   13. jul 2023 Der sygeforsikring. Lærte på den hårde måde da jeg have min hund nr 2 som ikke havde. smiley

    Desvære kunne vi ikke få på min mors lille hund pga alder (han er 9 år) så hun har opsparing


  • #3   13. jul 2023 Vi har sygeforsikring på de 3 hunde. Hanhunde og steriliserede/unge tæver er i LB hvor vi får medarbejderrabat. Der giver vi omkring små 1400 kr årligt pr stk. det må siges at være MEGET billigt særligt for Boxere, der koster over 5000 kr hos dyrekassen og Agria.
    Vi har selvrisiko på 1400 kr og 100 % dækning efter da til omkring 27.000 årligt.

    Avlstæver kommer i OK/GF da de dækker kejsersnit 1 gang, hvilket er rigeligt. De ligger på 2500 kr årligt pr stk.

    Jeg ville ikke turde undvære forsikring som Boxer-ejer.


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.978
    #4   13. jul 2023 Er de steget meget?

    er der nogle der ved det?

    Eller afhænger det mon af race mm?

    Det sidste mener jeg at huske spiller ind.

    Jeg har særligt brugt dem ved kattene. hold op det er dyrt når en kat bliver syg.. jeg er altid rystet over det. Men mine har også altid fejlet sådan noget vildt noget i vagten...

    Jeg kender en der sparer op. Det er også en god måde

    Jeg tænker at det er god tråd for jeg har ikke købt nyt dyr længe så skal opdateres lidt på hvordan området har udviklet sig de seneste 10+ år smiley


  • #5   13. jul 2023 Mine hunde og katte har altid en sygeforsikring, og Skye har også en livsforsikring, da den indgår i forsikringen.
    Jeg har Dyrekassen DK med laveste selvrisiko mulig. Jeg har haft dem til alle mine dyr, og har aldrig oplevet problemer, eller voldsomme prisstigninger ... de gav den et lille nyk for første gang for 1-2 år siden, men ikke urimeligt med tanke for tiden, og for, at det var første gang i 15+ år, at priserne steg mere end almindelig regulering.
    Har jeg ikke råd til forsikring, har jeg ikke råd til, at have dyr.

    Mine forældre har valgt at opsige sygeforsikringen på deres kat, og bruge opsparing. Katten er 15 år, tåbelig alder, at opsige forsikringen på, efter min mening, men hvis de har pengene til at få hende til dyrlæge ved behov, er det jo ligegyldigt.


  • #6   13. jul 2023 Jeg har sygeforsikring til Tucker og selvom jeg ikke har haft de vilde udgifter til dyrlægen (endnu), så er det en god tryghed for mig. Jeg har ikke meget jeg kan smide på en opsparing, så en stor dyrlægeregning kunne blive et problem uden forsikringen.

    Tuckers sygeforsikring + ansvar hos Agria, ligger i 230kr/mrd.


  • #7   13. jul 2023 En opsparing er fin så længe man har råd til, at smide penge ind på den ... men ændrer ens økonomi sig lige pludselig meget, kan det måske blive svært, at finde nok penge til at sikre, at man har 20.000+kr. at smide, hvis hunden brækker et ben, skal opereres og genoptrænes.
    Og hvis dyret er voksen, når økonomien ændrer sig, og man ønsker, at forsikre sit dyr, så er det 25%+ dyrere at få dyret forsikret flere steder, og flere steder kan dyret ikke forsikres ordentligt, da hvad der dækkes også afhænger af alder for, hvornår forsikringen tegnes.

    Jeg er glad for, at jeg forsikrede mig selv i hoved- og bagdel, imens jeg havde en god økonomi, det kommer mig til gavn hver dag nu.
    Og jeg har lært værdien af gode forsikringer, om det gælder ting, dyr eller mennesker smiley


  • #9   14. jul 2023 Jeg har altid sygeforsikring på hundene. Indtil videre er Teemos penge ud af vinduet, men man ved aldrig hvornår man får brug for den.
    Jeg tror både Lucky og Rosa har tjent deres ind igen. Jeg vil dog hellere smide penge unødvendigt til forsikringen end faktisk at få noget ud af det, for det betyder jo bare at min hund er sund og rask. Men jeg ville godt nok være ked af ikke at have den, den dag hvor der måske lå en kæmpe regning.
    Især med alle de prisstigninger der har været siden krigen. Nu er vi heldigvis flyttet i noget med fjernvarme, men vi boede indtil for en måned siden i noget der blev opvarmet af gas, det tog lige den andel vi plejede at ligge på opsparingen. Det havde da været forfærdeligt hvis vi så også lige skulle betale en stor dyrlæge regning oveni.


  • #12   14. jul 2023 Jeg har sygeforsikring på nogle af mine, jeg har kun to gange brugt forsikringen, mine hunde fejler aldrig rigtig noget, men hvis jeg afmelder forsikringen skal de nok blive syge smiley
    Jeg tænker på fremover kun at have mine avlstæver forsikret, jeg har en hundeopsparing som kan bruges hvis det bliver nødvendigt:) forsikringerne er ret dyre efterhånden.


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.978
    #13   14. jul 2023 Fru Christensen hvor er din hund forsikret?

    Måske du skulle skifte?


  • #15   14. jul 2023 Jeg havde Zenta forsikret, fra hvalp og til slut, næsten 14 år. Jeg brugte den 2! gange. På 14 år. Og det var småting. Altså hvor det faktisk dårligt kunne svare sig at sende det ind.
    De andre har ikke været forsikret.
    Som tingene er lige nu, har jeg hverken forsikring eller opsparing. Jeg betaler bare hvad tingene koster, når jeg står der.
    Men jeg har overvejet at skulle have dem forsikret, det er trods alt en rar sikkerhed at have.


  • #16   14. jul 2023 Har altid haft alle hunde forsikret. Vil ikke stå i en situation hvor det er pengene som skal afgøre udfaldet.

  • #17   14. jul 2023 Har landbrugsforsikring hos TopDK (det er ikke alle selskaber der har det). Samlede alle vores forsikringer hos dem og fik særdeles gode priser på præmierne på bilerne og sygeforsikringer på hundene. Havde Agria på hundene før, men for nogle år siden steg præmien på en Dobermann fuldstændig absurd fra det ene år til det andet (dobbelt op smiley ). Så jeg valgte at 'stemme med fødderne'. Jeg har jo aldrig misbrugt min forsikring og kun brugt den til det absolut mest nødvendige. Jeg har brugt TopDK sygeforsikringen på en enkelt gang (mens jeg stadig havde Perle og hun måtte akut afsted en lørdag aften). Det fungerede helt klageligt. Jeg havde pengene i hånden tre dage efter at jeg anmeldte skaden.
    Jeg har sygeforsikringerne 'just in case'.


  • #18   14. jul 2023 Fru Christensen det lyder da vildt. Jeg har topdanmark til Lucky, og har altid og nemt fået dækning. Selv da han blev opereret for patella, som jeg faktisk ikke troede at de dækkede på ham. Jeg vil dog stadig anbefale dig at flytte, både fordi de sænker hvor meget de vil hjælpe når hunden når en vis alder, men også fordi de lige pludselig finder på at hæve selvbetalingen osv. Hvis man bruger den, også selvom det er et nyt problem eller flere år siden man sidst brugte den.
    Ja jeg ved godt Lucky er en underskudsforretning for dem, men derfor kan de altså ikke være bekendt bare at ændre aftalen markant, udover at de I forvejen dækker mindre pga hans alder.

    Jeg ved ikke hvordan andre forsikringer er, for jeg har ikke brugt teemos udover en enkelt gang, han er hos agria og det var helt problemfrit.
    Og så har han samme dækning hele livet.


  • #19   14. jul 2023 Jeg har også sygeforsikring i Topdanmark til Kiza og Zucana. Milas afmeldte vi da han blev 12 år, for der dækkede de alligevel ikke særlig godt. En 12 årig hund hos mig, kommer ikke igennem en kæmpestor operation uanset hvad, men det vil aldrig nogensinde blive et spørgsmål om økonomi. Jeg har også opsparing i baghånden.
    Det er rigtigt, at Topdanmark kræver dokumentation, men det er egentlig fair nok. Der er virkelig folk, der tager til dyrlægen bare hunden har slået en lidt højere prut end normalt. Det går ud over os alle, og priserne stiger.
    Jeg sender kun regninger ind, hvis det er et godt stykke over selvrisikoen.
    Jeg tegnede i øvrigt ikke forsikringen, der dækker genoptræning, for det har jeg selv, og der er ingen andre her på øen.

    Da Zucana blev opereret her for ca. 10 måneder siden, ville de have udleveret journalen eller snakke i telefon med min faste dyrlæge. Min dyrlæge sendte dem bare journalen, og sagde, at hvis de havde yderligere spørgsmål, kunne de bare ringe til ham. De svarede allerede samme dag, og sagde, jeg bare skulle bestille tid hos den ekspert, jeg ønskede, de skulle nok dække. Jeg lagde selv beløbet hos dyrlægen, men forsikringen var hurtige til at refundere.



  • #20   14. jul 2023 Jep, Sam har sygeforsikring ink. Genoptræning, dækning for 48.000 kr om året.
    Det koster kassen, lige nu 10.200 kr om året for Sam's forsikring.
    Næste hund bliver hos dyrekassen, forhåbentlig har de ikke prisstigninger hvert år, men de ca samme pris for Ridgeback, kan jeg se, så det er bare ikke billigt at forsikre sin Ridgeback.

    Trods prisen har jeg været glad for dem, især nu her da Sam har været igennem 2 store operationer, pengene retur går ind altid ind efter ca. 3 uger.


  • #21   14. jul 2023 Jeg havde Agria sygeforsikring i nogle få år, var egentlig godt tilfreds, men sagde den op, fordi jeg synes, at med 4 hunde blev det for dyrt. Når jeg ser de priser, nogle betaler nu, kan grine lidt af det, for jeg skulle betale mellem 7 og 8 tusind for 4 pyreneerhunde incl. avlsforsikring på et par stykker af dem. Det er jo så selvfølgelig også nogle år siden, det har nok været i 2014 eller 2015 jeg stoppede.

    Men jeg foretrak at lave opsparing, og det har jeg det fint med. Det fungerer for mig.


  • #22   14. jul 2023 Ingen sygeforsikring. Det bliver mig for dyrt pr md. Så vi har en opsparing. Og ellers betaler vi normalt bare det, det koster. Vi har sjældent større udgifter på dyrene.

  • #23   14. jul 2023 Jeg har aldrig haft sygeforsikring, Gaddafi var den første der havde sygeforsikring
    Jeg havde Agria og syntes, at den var ret dyr, selv om hans race er ret sund og sjældent fejler noget. På tre år fordoblede præmien sig, så jeg ville sige den op og i stedet lave en hundeopsparing som jeg altid havde før i tiden.
    Jeg synes, at forsikringsselskaber er blevet grådige, men det skylles nok dem der udnytter deres forsikringer groft.
    Skulle jeg have hund igen, så ville jeg fravælge forsikringen, men lave en opsparing.


  • #24   14. jul 2023 En opsparing er fin så længe man har råd til, at smide penge ind på den ... men ændrer ens økonomi sig lige pludselig meget, kan det måske blive svært, at finde nok penge til at sikre, at man har 20.000+kr. at smide, hvis hunden brækker et ben, skal opereres og genoptrænes.

    Der er jeg så ikke enig.
    Ændrer ens økonomi sig så meget, kunne man jo smide de penge som ville gå til forsikringen i en opsparing i stedet for.
    Og har man ikke råd til en opsparing, har man vel hellere ikke penge til forsikringen.


  • #28   14. jul 2023 Jeg har også sygeforsikring, og jeg har i alle Cocos 10år haft brug for den, den har tjent sig selv ind og mere til hvert år...

    Da jeg tegnede den for 10år siden kostede den 1200kr om året, den er steget stødt og roligt siden og er nu på 2400kr om året. Umiddelbart er det vel ok, tænker jeg.

    Den eneste gang jeg har haft problemer med dækning var i forbindelse med en overtallig tand, Coco fik fjernet fra ganen. Forsikringen mente den slags er arveligt og derfor ville de ikke dække, min mor, som var tandlæge, kunne informere mig om, at det ikke er bevist, så jeg var meget utilfreds med at dyrlægen ikke stod mere fast. Men det var nu i høj grad min oplevelse med den dyrlæge at de søgte at tjene penge på folk og ikke ret meget andet, så forståeligt at de ikke gad lægge mere energi i det...

    Men derudover har det været problemfrit altid:)


  • #29   14. jul 2023 Anni: Jeg ville ikke kunne smide 20.000+ for en akut operation, når jeg til forsikring betaler 2600kr om året ... jeg kan ikke se hvordan det skulle gå op. 2600kr om året bliver ikke til en stor opsparing, som vil batte når det gælder.
    Da jeg var rask var det ikke noget problem, der kunne jeg jo bare tage ekstra vagter, nu tager det 3 mdr. at betale for det årlige tjek/vaccination ...


  • #31   14. jul 2023 Bowie er sygeforsikret. Da hun en lørdag nat skulle i narkose grundet ubehag i munden ville det have kostet mig 7.000 kr af egen lomme hvis ikke hun var forsikret.

    Min kusines hund var ikke forsikret. Han slog underlivet ind i en trappe en weekend og operationen endte med at koste 30.000 kr....


  • #33   14. jul 2023 Vi giver nu ikke så meget... omkring 2.000 om året tror jeg, hos IDA. selvrisiko på 1300 tror jeg det er.. og hun er dækket så meget hun kan, også tænderne.

  • #34   14. jul 2023 Jeg har sygeforsikring på yngstehunden Diva. Hun er forsikret ved Dyrekassen og koster ca 2500,-/årligt
    ITV har det været en god investering for os, så jeg er glad ved at jeg traf valget

    De gamle hunde var ikke forsikret. Vores gamle tæve Rami fik Lupus da hun var godt 9. Vi brugte mange måneder på dyrlægebesøg for at finde grunden til hendes symptomer og derefter og frem til hun døde godt 11 år gammel en mindre formue i medicin om måneden - Det var penge godt givet ud og jeg betaler gerne men fremtidigt skal jeg have hundene sygeforsikret, det er en god hjælp hvis uheldet er ude smiley


  • #35   14. jul 2023 Vi har altid haft sygeforsikring på vores hunde , så det har Henning selvfølgelig også.
    Jeg vil ganske enkelt ikke stå og skulle fravælge behandling pga økonomien.

    Da vi havde Ozzy og Mailo oplevede vi f.eks at de begge indenfor 1 måned skulle opereres , det begge forløb blev omkring 15.000 i alt, de penge har vi ikke bare lige til rådighed. Og at aflive pga et hornhindesår og en cyste virker ret voldsomt , selvom operationerne kostede meget mere end vi havde givet for hundene .


  • #36   14. jul 2023 Jeg har mine dyr forsikret i Agria. Kattens har jeg endnu ikke brugt, og hun har boet her i 2,5 år.

    Bellas blev brugt flittigt, og hun var vist med til at trække røde tal i Agrias regnskab :/. Hun havde nogle skader, som ikke kostede det vilde pr dyrlægebesøg, men samlet set løb det op. Ud over sære skader (punkteret øje, flækket menisk, flækkede negle og trædepuder), havde hun et laaaaaangt sygdomsforløb med hjerteorm, som endte med at koste mange, mange afføringsprøver, blodprøver, ultralydsscanninger, flere blodprøver og medicin i lange baner. Hun var virkelig en dårlig forretning for Agria!

    Dorit har været ved dyrlæge 3 gange i sit liv, og den eneste grund til at jeg fik udbetalt noget de første 2 gange, var fordi Agria kører med en selvrisikobonus smiley Tredje gang kostede så 17.000 kr., og der var ikke det mindste bøvl med afregningen.

    Ellies skæve tand kostede 9.000 kr., og det dækkede de også uden bøvl. Hun virker til at være en robust lille sag, ligesom Dorit, og så er hun noget lettere end Bella var, og har en væsentlig bedre motorik. Så jeg HÅBER at hun kan slippe for nogle af de skader, som Bella fik. Ikke desto mindre har jeg en forventning om, at når Ellie kommer til at fejle noget, er det fordi hun er løbet ind i noget, faldet ned fra noget, landet forkert fra et spring eller andet i den dur.

    Jeg vil aldrig ikke have forsikring på mine dyr. Det har ikke kunnet svare sig ift. Dorit og katten, men på Bella var det virkelig godt givet ud, og indtil videre har de betalt mere på Ellie, end jeg betaler i præmie på 2 år smiley


  • #37   14. jul 2023 Vores er også forsikrede smiley dog skiftede vi fra Agria da de først fjernede ALT racerelateret og så satte prisen op fordi bulldogs har flere racerelaterede sygdomme...

    Til sidst var min årspræmie på lige knapt 11.000... så skiftede vi til Alka...


  • #38   14. jul 2023 Svende er forsikret på gammel ordning hos Alm Brand. Hans forsikring startede vist på ca.1.300 kr. og her 111/2 år senere ligger den på ca. 1.900.

    Vi har kun brugt dem en enkelt gang til en brækket tå.

    Så rent pengemæssigt, har det været en dyr forsikring…men er alle forsikringer ikke det? Ingen håber vel at skulle bruge sin indbo-, brand- eller rejseforsikring, men alligevel har vi dem smiley


  • #39   14. jul 2023 Næ. Jeg fik en kassekredit på 50.000 i stedet. Jeg havde ikke råd, da jeg fik Louie, og da jeg fik råd, var han blevet for gammel til at få en.

  • #40   14. jul 2023 Ja, vi har sygeforsikring - (og faktisk også opsparing men det dækker alle hunderelatede udgifter). Vi har Agria på Berta - en gammel 'version'/dækning med rigtig gode vilkår på. Vi har nyligt skiftet Elvis fra Agria til LB pga pris og dækning- det skulle vi have gjort for længst!
    Vi har været rigtig glade for at have forsikring


  • #41   15. jul 2023 Vi har sygeforsikring på alle 8 hunde + 2 katte. Vil ikke være foruden. Jeg arbejder endda på et dyrehospital, og de fleste af mine kollegaer (også dyrlægerne) har sygeforsikring på deres hunde/katte.

    Vi har agria på hundene og tryg på kattene.

    Jeg har tidligere lavet en opgørelse på hvad mine hunde har været igennem af dyrlægebesøg vs hvad jeg har betalt til forsikringen, og indtil videre har mine ældste hunde brugt flere penge hos forsikringen end hvad jeg har betalt. Så vi er meget tilfredse.

    Eks
    My. Chihuahua mix 7 år. Forsikringen har udbetalt 76.104 kr.
    Jeg har på de 7 år betalt 18.000 kr. for forsikring over 7 år.

    Paya. Chihuahua 8 år. Forsikringen har udbetalt 42.888 kr.
    Jeg har betalt 22.500 kr. for forsikring over 8 år.

    Enya. Labrador 7 år. Forsikringen har udbetalt 42.939 kr.
    Jeg har på de 7 år betalt 14.133 kr. for forsikring over 7 år.

    MeepMeep. Whippet 2 år. Forsikringen har udbetalt 11.099 kr.
    Jeg har betalt 5532 kr. for forsikring over 2 år.


  • #42   15. jul 2023 Jeg forstår simpelthen ikke hvordan det kan være at nogle bruger så mange penge på dyrlæge, jeg kan forstå at en enkelt hund er en “mandagsmodel” men samtlige hunde??, jeg har kun haft regninger til forsikringen to gange, på to forskellige hunde, ikke i nærheden af de beløb og jeg har alligevel nogen hunde smiley

  • #45   15. jul 2023 Bodil, hvis man har hunde som bruges, og som færdes mange forskellige steder, risikerer man både skader og sygdomme. Bellas hjerteorm og lungeorm endte vel med at stå i 12.000-15.000 kr. Et forløb der strakte sig over knap 2 år. Så punkterede hun øjet (i træning), ødelagde knæet (i træning - og så fucket grundigt op af én, der ikke vidste hvad han havde med at gøre), forstuvet forben (tur på stranden), 3-4 flækkede klør (i træning), 2 flækkede trædepuder (ture i skoven).

    Hun var ikke en mandagsmodel - hun var bare uheldig (og aktiv) smiley


  • #46   15. jul 2023 Mine katte har aldrig brugt deres forsikringer (7-9-13), så på den måde går det vel op ... Kia brugte forsikringen jævnligt gennem livet pga. kronisk sygdom, mest "små" beløb. Skye har indtil videre brugt den en enkelt gang.
    Jeg har haft hunde og katte forsikrede i 15+ år.
    Det giver mening, at det er en overskudsforretning for forsikringsselskabet i sidste ende smiley


  • #47   15. jul 2023 Jeg gar sygeforsikring på Sten, men overvejer jævnligt om det er det værd - har dog ikke turdet opsige dem. Giver små 200 i måneden og har kun brugt den en gang til en mindre ting, der gav omkring 300 kr fra dem. Så det gar ikke ligefrem været en god forretning indtil videre.
    Omvendt er det jo rart nok at vide, at skulle uheldet være ude, så er prisen ikke afgørende.

    Jeg har dyrekassen, men ved næsrevyund vil jeg overveje en, der også dækker tænder, for det er den ene ting, Sten har haft større regninger på, og det dækkede forsikringen ikke en krone af.


  • #48   15. jul 2023 Bodil - når man af og til får brølede om at forsikringen stiger (igen), er det jo netop fordi en del hunde bruger ret godt af forsikringen, så at der er en del derude, hvor det er en overskudsforretning for ejer kommer egentlig ikke bag på mig.

    Og ud over mandagsmodeller kan kan jo også bare være rigtig uheldig, som f.eks. en dem gang hjerte-lungeorm som nævnt længere oppe. Eller de har et "job" der jan give skader, f.eks. en spaniel med gentagne haleskader, det løber jo også op.

    Men ja, hvis alle ens hunde har så store dyrlægeomkostninger ville jeg nok genoverveje mit valg af hund.


  • #49   15. jul 2023 Tidligere havde vi ikke forsikring, der lavede vi en opsparing.
    Da vi forsikrede første whippet, var vi uheldige, hun brækkede benet dagen før karensperioden ophørte det forløb kom til at koste næsten 25.000 af egen lomme for 17 år siden, der kom nemlig en følgeskade til, som forsikringen ikke ville dække, fordi den var sket, mens hun var i dyrlægens varetægt.

    Den forsikring blev opsagt og så har jeg haft et par whippets siden, der ikke havde forsikring og hvor det heller ikke havde kunnet betale sig.

    Jeg har forsikring på de 5 jeg har nu, for det første synes jeg dyrlægepriserne er røget så voldsomt i vejret, at jeg ikke tør andet og for det andet, har jeg avlsforsikring på de tæver, som aktivt bruges i avl.

    Mine hunde er sjældent syge, men racens hurtighed gør, at skader af forskellig slags er ret almindeligt, og selv en banal flænge kan koste dyrt, hvis den skal lappes sammen søndag eftermiddag

    Bianchi er knap 8 og har kun fået refusion i forbindelse med en betændt tå, der skulle have fjerne fremmedlegeme, der fik jeg dækket ca. 5000, så hendes forsikring har indtil nu været en dårlig forretning.

    Tilla på fire har fået dækket 18.000 for et kejsersnit en fredag aften.

    Daisy på 3, har ikke haft brug for sin det har hendes datter på 4½ måned heldigvis heller ikke.

    Akka på 20 måneder har samlet det seneste år fået refunderet omkring 12.000, hun er lidt en vildbasse og åbenbart ofte uheldig, så der har været poteskader, rift på hornhinde, fremmedlegeme under en blinkhinde. Et øje med for lavt tryk, højst sandsynligt en følgevirkning efter et sammenstød med søster Selma, der nogle dage senere måtte aflives pga. af en hjerneblødning.

    Samlet set, har det ikke kunnet betale sig, men jeg vil ikke undvære forsikringerne nu.


  • #50   15. jul 2023 Tænker også at store aktive racer, kommer langt mere til skade end små selskabshunde.
    Enya er da kommet langt mere til skade, end Hundeprut og Enya er yngst.
    Enya er blandt andet blevet kørt ned af en bil, hun er blevet snittet af traktorens fordæk og hun har flækket øjenbrynet på traileren.
    Hundeprut er også voldsomt aktiv, men hun er langt mindre og knapt så "klodset".


  • #51   15. jul 2023 Vores hund har vi ikke haft større regninger på. Og den eneste af kattene der har været lidt dyr, det var en med FORL, der nu kun har en tand tilbage. Det kostede knap 9.000. Så for os ville det være en underskudsforretning.

    Jeg synes så heller ikke, at vores dyrlæge er specielt dyr. Knap 3900 for sterilisation af tre hunkatte, vaccination og behandling for underlivsinfektion.


  • #52   15. jul 2023 Tjah Minion har ikke kostet Agria en krone i de racespecifikke sygdomme de ikke dækker...

    Han har dog desværre tendens til mastcelletumorer og de skal jo væk... jeg tør ikke engang regne på hvad det har kostet... det har aldrig kostet under 10.000 og den ene var helt oppe i 16-17.000
    Og ja det ligger til Brachycefale racer... og alle andre racer også...
    Så skal man altså ikke mange gange til dyrlægen før det alligevel påvirker en almindelig økonomi.


  • #53   15. jul 2023 Jeg har da også haft aktive racer, collie, Tervueren og Groendael, de har ikke kostet ret meget i dyrlægeregninger smiley de blev brugt til træning i dch og blev da bestemt ikke skånet smiley
    Jeg er da helt med på at man kan være uheldig med en eller to hunde:) men da ikke samtlige hunde? Det forstår jeg simpelthen ikke smiley men jeg er nok bare heldig


  • #54   15. jul 2023 Begge mine Border Collies er forsikret hos Dyrekassen. Jeg ville ikke undvære den, specielt fordi, mine bliver brugt til hyrdning.

  • #55   15. jul 2023 Coco er 100% en mandagsmodel... desværre..

  • #58   15. jul 2023 Men man kan jo også være glad for sin forsikring uden at have brugt den hvert år. Mange har hunde som aldrig får brug for den, men så lige pludselig alligevel oplever man at den er afgørende.
    Da min fars hund var 8 år, skulle den have fjernet nogle knuder ved dievorterne - helt ufarlig operation og mest "for en sikkerheds skyld".
    Der gik så desværre så meget betændelse i op-såret at hun blev lagt i narkose igen, fik fjernet noget hud, så de kunne sy hende sammen igen i levende hud...
    Ganske få dage (hvis ikke dagen efter..) blev hun virkelig dårlig, og det viste sig at hun havde en indekapslet livmoderbetændelse, som hun midt om natten skulle akut behandles for, selvfølgelig. Derefter var hun selvfølgelig enormt dårlig, og var til tjek hos dyrlægen mange gange.
    Hele den affære tilsammen kostede godt over 50.000kr, men forsikringen tog selvfølgelig hovedparten af regningen, og hunden, som aldrig havde haft brug for sin forsikring, fik pludselig inkasseret for nærmest "et helt liv" på en uge.
    Og ja, jeg tænker at nogle her i tråden havde valgt aflivning, men hunden er idag 10år og har det helt perfekt. Udover selvfølgelig al den glæde hun bringer familien, så fortjente hun da at få lov at leve, når det nu absolut var en mulighed smiley


  • #59   15. jul 2023 Nu er jeg jo en af dem der ikke har fået en skid ud af den forsikring jeg havde i 14 år. Men jeg sætter langt mere pris på at jeg havde en sund og rask hund, der blev 14 år!
    Men jeg ved forstår ikke rigtig hvad det er man forsøger at diskutere? Ja nogen er mere uheldige end andre, nogen kommer mere til skade. Andre opsøger dyrlægen, bare Fido slår en skid forkert.
    Ligesom der er folk der render til lægen altid, og folk der aldrig gør. Og dem der opsøger lægen, bare de selv slår en skid forkert.


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.978
    #60   15. jul 2023 Enhver hund kan komme til skade. Det er ikke genetisk eller en mandagsmodel.

    Så ja, det anser jeg egentlig for rent held.

    Tak for gode svar. Jeg læser og lærer nyt og opdateres lidt på området undervejs.


  • #61   16. jul 2023 sygeforsikring, ja .... den ene vi ikke havde på endte med at blive et dyrt bekendtsskab ..

    har dyrekassen, aldrig problemer og præmien er så rigeligt tjent ind ..


  • #62   16. jul 2023 Alle dyrene er sundhedsforsikrede her. Katten har været en ren underskudsforretning. Han har indtil videre aldrig fejlet en skid smiley

    Ulla har været afsted med et par småting som en forstuvet tå og en blærebetændelse, men i det store billede har hun da også klart været en underskudsforretning.

    Myren har nærmest aldrig fejlet noget i hendes snart 10 år lange liv, men hun har haft to hidsige dyrlægeregninger, og alene derfor er jeg da voldsomt glad for hendes forsikring. En livmoderbetændelse, der røg op i ˜ 10.000. En underlig overvækst i knoglen i den ene tå, hvilket endte ud i biopsi, amputation og analyse i England. Kan ikke huske, hvad det præcis endte i, men det var klart over 10.000 igen.

    Ea har kun haft et enkelt forløb ved dyrlægen indtil videre. Det var til gengæld et forløb, der løb op i ˜ 25.000. CT-skanning, MR-skanning og til sidst operation for diskusprolaps.

    De tre store regninger alene er nok til, at jeg priser mig lykkelig for forsikringerne, selvom de alt i alt nok ikke har været "pengene værd" på papiret, men jeg ville have haft lidt svært ved at finde 10.000 ekstra i budgettet, og at finde 25.000 havde været decideret umuligt, så ja, alle pengene værd, for alternativet havde været grimt smiley


  • #63   16. jul 2023 Ja heldigvis - den gamle pige på 12 år fik lige fjernet livmoder mm. I mandags - efter valgtlæge søndag - og en slem livmoderbetændelse. Over 20.000 hvis ikke jeg havde haft forsikring.

    Jeg havde ikke nået at få lavet på den ene (nye kat) det kostede mig så lige 15.000.


  • #64   17. jul 2023 Ingen sygeforsikring på Buster og katten og hestene.
    Der står en ret stor opsparing til dyrlæger hvis det skulle blive nødvendigt.
    Archie har sygeforsikring ved Topdanmark
    Og Miley har ved Agria.
    Indtil videre har forsikringen været en underskudsforretning heldigvis smiley


  • #67   19. jul 2023 men der er grænser for hvor langt jeg vil gå mht dyrlæge, egentlig også for dyrets skyld. Tror man skal have gjordt sig sådanne overvejelser hvis man vælger sygeforsikring fra.

    Og folk gør sig ikke de overvejelser, hvis man har en sygeforsikring? smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.978
    #69   19. jul 2023 Men mange ret almindelige indgreb kan jo snildt koste meget i vagten...

    Eller fx flåtbårne sygdomme eller bid fra hugorm.. det kan også løbe op i vagten.

    Så jeg tænker ikke det behøver være fordi man vil 'gå længere' med en forsikret hund.

    En indlæggelse fx kan virkelig løbe op. Jeg flyttede med min gamle kat og hans calici brød ud pga det sammen end herpes.

    Det krævede ilttelt i en weekend over en jul.

    Og det kan altså ramme alle, da op mod 90 procent af kattene bære det.

    Eller en tandsygdom fx.

    Blot for at vise at man let kan ramme store beløb på 'simple' ikke dødelige ting



  • #70   19. jul 2023 Jeg har haft væddeløbsheste i 30 år og de kan ikke sygeforsikres. Kun livsforsikres.
    Der har flere gange været regninger på over 30.000kr
    Så derfor virkede det ikke nødvendigt at dyrlægeforsikre hunde og katte dengang. Der skulle jo alligevel være en stor opsparing.
    Men jeg kan nu godt se det smarte i at have dyrlægeforsikring for de dækker jo en del. Og jeg vil altid anbefale folk at tegne en når de køber hund.


  • #72   19. jul 2023 Ida, hvad er så dit beløb? Hvad har du gjort din hunds liv op til at være værd?

    Ja, det er hårdt spurgt, men det er jo det, du skriver, "man" skal gøre op med sig selv, når man ikke har forsikring, så du må jo have gjort dig nogle tanker?


  • #73   20. jul 2023 man er vel altid nodt til at gøre sig overvejelser .. nogle ting er måske ikke dækket, fx har Ipsen fået renset tænder flere gange og fået opereret nogle ud af 2 omgange, det har vel kostet omkring 15.000 .. så er der jo selvrisiko hver gang, og vi har ikke medicin dækning .. så er der det årlig max forsikringen dækker, den kan man jo da komme over hvis man er uheldig, fx var Nova jo indlagt til udredning for nogle år siden, den regning var på næsten 18.000 tænker hvis man samme år er uheldig at rende ind i et eller andet andet dyrt så når man jo pludselig 100% selvbetaling en periode ..

    Jeg håber da jeg altid kan lade hundens tilstand bestemme når det er tid, men det kan da nok for nogen (og sikkert også for mig) en dag være dagen hvor man må sige nu kan økonomien ikke mere ... selv med en forsikring ..


  • #74   11. aug 2023 Vi er forsikret. Ellies har nok betalt sig tilbage flere gange.
    Nolles har også betalt sig selv, da han var syg og blev indlagt.
    Dog er vores dyrlæge sådan at de vil have betaling også må man sende det til forsikringsselskabet og få penge retur. 7-9-13, har vi kunne betale. Men hvad gør man hvis man ikke har 7-20tusinde?


  • #75   11. aug 2023 B B: sådan er det også hos min dyrlæge, betal hele regningen selv, og afregn med forsikringen bagefter, det er sgu mange penge at skulle have op af lommen, nogle gange smiley

  • #77   11. aug 2023 Jeg har sygeforsikring på mine hunde, kæresten har på sine .. tror ikke kattene er forsikrede ?

    Jeg har aldrig haft syge hunde, der skulle til dyrlægen - men de får ind imellem nogle skader som skal lappes, og der har jeg været glad for forsikringen.
    Jeg tror, at hvis jeg lavede et regnskab, ville det formentlig ikke kunne betale sig med forsikringer. De er ret dyre synes jeg.

    Omvendt vil jeg aldrig - ALDRIG - lade det være et økonomisk issue, om min hund skal leve eller dø. Sålænge det gider mening for mig - og hunden - så bliver de fiksede.

    "Og hvad så hvis det kostede 200.000 at få dem lavet - ville du så også ..."

    "If a spaceship lands ..."


Kommentér på:
Har I forsikring på hunden?

Annonce