524 visninger
|
Oprettet:
Petit brabancon {{forumTopicSubject}}
Jeg læser og læser men vil gerne høre fra jer der har/har haft dem i hænderne. Hvordan er de?
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 264
De Petit Brabancon jeg har haft til Introtime har været super skønne. Meget samarbejdsvillige og med GO kontakt til ejer.
Du kan se nogle af dem "i aktion" på denne video
https://www.facebook.com/equilitydk/videos/2006517659519630
sep 2020
Følgere: 5 Emner: 22 Svar: 463
Rigtig mange skriver griffon petit brabancon, men varianten hedder ikke griffon, men er en variant af racen griffon
Petiter'nes ejer på videoen, er rigtig god til, at træne hund. Hun har også haft, hvis hun ikke stadig har det en griffon bruxellois som hun har/havde trænet til, at hjælpe hende med f.eks. at samle ting op. Den ene petit på videoen bruges også til agility og kan fjernstyres !
Jeg kender ejeren, der har deltaget i griffontræf herhjemme, samt hundeføreren, der træner hunden i agility og kan fjernstyre den. Har et kort videoklip, men ved ikke om det er okay, at dele det herinde for ejer/hundefører
Jeg er ejer af én, eller det er min mands
Begge hendes forældre er griffon bruxellois (Hendes morfar og farmor er petit brabancon) Og hun er eneste petit brabancon ud af 12 hvalpe, fordelt på 2 kuld. Hun og en søster fra andet kuld, er de eneste der ikke er super gode til træning, alle andre søskende er super gode træningsmakkere.
De belgiske griffoner er oprindelig avlet til, at holde hestevognene og staldene fri for mus og rotter samt være alarmhunde og nogen af dem har stadig jagtgenet og alarmgenet i behold, så her skal man kigge linjer samt på de enkelte hvalpe i kuldet for at få den "rigtige" hvalp med hjem , hvis man ikke ønsker disse to ting i sin hund
Petit Brabancon varianten blev oprindelig frasorteret i kuldene på lige fod med langhåret schæfer, men er i dag den mest populære og udbredte variant i DK og der findes opdrættere, der kun opdrætter denne variant.
nov 2021
Følger: 12 Følgere: 106 Annoncer: 2 Emner: 38 Svar: 323
Har skrevet om racen før hvor jeg blev klogere..
Altså jeg/vi ønsker ikke det jagt og gø-gen. Hvis det kan ungås uden at skulle undvære racen
Jeg er selv forfalden til en puddel men åh petit’en er jo korthåret og det fjæs der. Har noget for fladnæser
sep 2020
Følgere: 5 Emner: 22 Svar: 463
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 406
Han er så skøn - virkelig træningsvillig og elsker opgaver
Kærlig og elsker alle mennesker
Jeg var så overrasket over hvor meget så lille en hund kan
Jeg har haft FT labrador tidligere
En hund med masser af go
Det eneste er det fladsnude som gør han kan lide i varmen
Min varmeste anbefaling
jul 2012