{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Petit brabancon
  • #1   17. sep Jeg er indhaver af en hundehal, hvor alle der vil benytte hallen skal have en Introtime sammen med mig får at kunne leje hallen til selvtræning efterfølgende.

De Petit Brabancon jeg har haft til Introtime har været super skønne. Meget samarbejdsvillige og med GO kontakt til ejer.

Du kan se nogle af dem "i aktion" på denne video smiley

https://www.facebook.com/equilitydk/videos/2006517659519630

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 5 Emner: 22 Svar: 463
    #2   17. sep Pernille: Du skal først have et bravur for, at skrive racen rigtigt ! smiley Det er der ikke mange, der kan om de ejer en eller ej smiley

Rigtig mange skriver griffon petit brabancon, men varianten hedder ikke griffon, men er en variant af racen griffon smiley

Petiter'nes ejer på videoen, er rigtig god til, at træne hund. Hun har også haft, hvis hun ikke stadig har det en griffon bruxellois som hun har/havde trænet til, at hjælpe hende med f.eks. at samle ting op. Den ene petit på videoen bruges også til agility og kan fjernstyres ! smiley = Fører behøver ikke at følge hunden rundt på banen, men kan stå på midten og dirigerer hunden rundt.

Jeg kender ejeren, der har deltaget i griffontræf herhjemme, samt hundeføreren, der træner hunden i agility og kan fjernstyre den. Har et kort videoklip, men ved ikke om det er okay, at dele det herinde for ejer/hundefører smiley

Jeg er ejer af én, eller det er min mands smiley Vi har selv opdrættet hende og hun er lige blevet 7 år i august. Hun er utrolig god til, at løse gåder, har tålmodigheden og ihærdigheden, til gengæld er hun den der er mest dårlig til lydighedstræning smiley hun tjekker godbidderne ud før hun tager stilling til om hun gider være med smiley Utrolig kærlig, altid frisk på en god gåtur, meget talende (gøen) Ikke fordi hun står og gø'er ud af det blå, men hun kommunikerer med os med sit gøen. Hun har et stort jagtgen. Hun er utrolig kærlig og hengiven, ligger gerne i ske og helst med dyne over sig.

Begge hendes forældre er griffon bruxellois (Hendes morfar og farmor er petit brabancon) Og hun er eneste petit brabancon ud af 12 hvalpe, fordelt på 2 kuld. Hun og en søster fra andet kuld, er de eneste der ikke er super gode til træning, alle andre søskende er super gode træningsmakkere.

De belgiske griffoner er oprindelig avlet til, at holde hestevognene og staldene fri for mus og rotter samt være alarmhunde og nogen af dem har stadig jagtgenet og alarmgenet i behold, så her skal man kigge linjer samt på de enkelte hvalpe i kuldet for at få den "rigtige" hvalp med hjem , hvis man ikke ønsker disse to ting i sin hund smiley

Petit Brabancon varianten blev oprindelig frasorteret i kuldene på lige fod med langhåret schæfer, men er i dag den mest populære og udbredte variant i DK og der findes opdrættere, der kun opdrætter denne variant.

• #3   19. sep CM jeg tror faktisk det er dig der “lærte” mig det smiley
    Har skrevet om racen før hvor jeg blev klogere..

Altså jeg/vi ønsker ikke det jagt og gø-gen. Hvis det kan ungås uden at skulle undvære racen

Jeg er selv forfalden til en puddel men åh petit’en er jo korthåret og det fjæs der. Har noget for fladnæser

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 5 Emner: 22 Svar: 463
    #4   19. sep Det kan lade sig gøre, at finde nogen uden for stort jagt- og gø gen, men man skal vide, at nogen har det, så man kan undgå at få en hvalp med det, når man ikke ønsker det smiley

• #5   20. sep Jeg er den heldige ejer

Han er så skøn - virkelig træningsvillig og elsker opgaver

Kærlig og elsker alle mennesker

Jeg var så overrasket over hvor meget så lille en hund kan

Jeg har haft FT labrador tidligere

En hund med masser af go

Det eneste er det fladsnude som gør han kan lide i varmen

Min varmeste anbefaling

• #6   20. sep Og lige en ekstra kommentar

Nej vores har ikke jagt gen

Og vedr gøen - som ganske almindelig gøen
    Ikke den mega irriterende gøen som mange andre små hunde har