At blive trukket afsted At blive trukket afsted
Er der nogle der har nogle gode råd til at få sin hund til at stoppe med at trække? Nogle af vores venners gravhund både trækker når de går tur og den kan heller ikke slippes fri af snoren for så stikker den af (det har den gjort 3 gange hvor de ledte i flere timer). Det sidste er specielt et problem. De har gået til hunde- og hvalpetræning med den og den er ganske lydig derhjemme, men ligeså snart den kommer ud nye steder er den ligeglad og vil bare løbe selv. Så den trækker dem afsted og gisper efter vejret selvom den har rigeligt med snor. Nogle der har nogle gode råd, de er efterhånden selv løbet tør? Hilsen Rikke

maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 543
Hehe kan lige forestille mig at de går rundt i en rundkreds fordi den ikke lige fatter det xD
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.387
Det tager rigtig laaaang tid, og først her på det sidste kan jeg se hvor effektivt det har været på Balto.
Kan varmt anbefale at de måske fik en hundeadfærdsteraupeut ud, som kunne se på situationen og hjælpe dem, da det jo ikke lader til at den almindelige hundetræning virker.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
Tit glemmer vi at træne andre steder end træningspladsen så hunden kan generalisere.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 121
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.387
Til sidst vil jeg sige at hver gang vi går med ham nu, har han en gentle leader på (en slags grime), og hold da op hvor er den bare effektiv - men det er vigtigt at man træner lang tid med hunden, inden man begynder at benytter gentle leader.
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
At blive trukket afsted