749 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

At blive trukket afsted At blive trukket afsted

Er der nogle der har nogle gode råd til at få sin hund til at stoppe med at trække? Nogle af vores venners gravhund både trækker når de går tur og den kan heller ikke slippes fri af snoren for så stikker den af (det har den gjort 3 gange hvor de ledte i flere timer). Det sidste er specielt et problem. De har gået til hunde- og hvalpetræning med den og den er ganske lydig derhjemme, men ligeså snart den kommer ud nye steder er den ligeglad og vil bare løbe selv. Så den trækker dem afsted og gisper efter vejret selvom den har rigeligt med snor. Nogle der har nogle gode råd, de er efterhånden selv løbet tør? Hilsen Rikke

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af vægge i stue 1.000 kr.
  • installation af vaskemaskine 990 kr.
  • Ophæng at Fritz Hansen Concerto lampe (stor) 750 kr.
  • Samle + montere Ikea-skab + kommode 500 kr.
  • Mixed tasks, electricity 1.800 kr.
  • Vand på gasfyr 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At blive trukket afsted
  • #1   22. jul 2008 Det med ikke at kunne slippe sin gravhund er vist ikke et ukendt fænomen hos gravhunde:-)) Med hensyn til at trække, vile jeg stoppe op og gå den anden vej, HVER gang hunden trækker.

• #2   22. jul 2008 Mette

Hehe kan lige forestille mig at de går rundt i en rundkreds fordi den ikke lige fatter det xD

• #3   22. jul 2008 Jeg har netop haft det sammen problem med Balto, og han går bare super flot nu. Jeg fik hjælp af en adfærdsteraupeut, og er begyndte at bruge klikketræning. Det man skal fokusere på er at få hundens opmærksomhed, så hver gang den kigger på sin ejer (og vælger omgivelserne fra) klikker man og belønner med en godbid. Hver gang han trækker skal man stoppe op og vente på at han søger kontakt til én.
    Det tager rigtig laaaang tid, og først her på det sidste kan jeg se hvor effektivt det har været på Balto.

Kan varmt anbefale at de måske fik en hundeadfærdsteraupeut ud, som kunne se på situationen og hjælpe dem, da det jo ikke lader til at den almindelige hundetræning virker.

• #4   22. jul 2008 Flot arbejde Chalotte

Tit glemmer vi at træne andre steder end træningspladsen så hunden kan generalisere.

• #5   22. jul 2008 da vores gamle hund trak brugte vi altid en sele, og når hun fik den på så trak hun ik mere

• #6   22. jul 2008 Marianne H>> Mange tak smiley

Til sidst vil jeg sige at hver gang vi går med ham nu, har han en gentle leader på (en slags grime), og hold da op hvor er den bare effektiv - men det er vigtigt at man træner lang tid med hunden, inden man begynder at benytter gentle leader.

• #7   22. jul 2008 Der hvor jeg går til hvalpetræning lærte jeg at stoppe op hver eneste gang Sascha trak, og så skulle vi stå der indtil Sascha selv gav løs snor, satte sig eller viste anden form for kontakt .. Prøv det smiley Nu går Sascha faktisk rigtig flot, dog trækker hun hvis hun ser en anden hund eller menneske smiley

Kommentér på:
At blive trukket afsted

Annonce