1.036 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Valg af hund hjælp ? Valg af hund hjælp ?
Vi er en familie på 4 min kæreste og jeg og så vores 2 piger
Vi vil meget gerne have en hund og i den forbindelse overvejer vi meget en Cavalier king charles spaniel men jeg vil godt være helt sikker på det er dne rette hund for os.. Så derfor håber jeg at nogle kan hjælpe med at besvare mine spørgsmål...
Hvor meget motion kræve denne race ?
Hvad med pelsen er den svært at holde ?
Fælder den meget ?
Og er der noget jeg bør vide om denne race..
Har været inde og læse en del, men vil gerne høre jer som har denen hund eller har haft.
0 synes godt om

nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 17
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 587
nov 2007
Ej en medløber, ja det var jo ikke så meget motion den krævede =)
Den hund vi skal have kommer klrt også til at opleve noget for det er meningen at den skal med kæreste på arbejde, hvor den vil være meget ude men også en del i bil =)
Men alt i alt synes jeg det lyder som den rette hund for os..
nov 2007
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.300
Hvad med pelsen er den svært at holde ? Nej det er den ikke, men de skal børstes 1 gang om ugen og når de fælder lidt mere.
Fælder den meget ? Ja i perioder gør de.
Og er der noget jeg bør vide om denne race.. Ja du skal være obs på at de har tendens til dårligt hjerte så det er vigtigt at finde en god DKK opdrætter der har scannet deres hunde, samt tjekket for patella og øjenlyst dem.
Ellers er det en super dejlig og meget kærlig race, de er gode i børnefamilier og er meget lærenemme, det er en meget kærlig hund der gerne vil nusses og ligge i arm hvis de får lov.
maj 2008
feb 2005
Og jeg snakker af erfaring, jeg har lige mistet min cavalier uden DKK bog i en alder af 9 år oga dårligt hjerte og det vil jeg ikke ønske for nogen at skulle opleve, så NEj du får mig ALDRIG til at anbefale en cavalier uden DKK bog. Og jo DKK cavaliere er de bedste og de sundeste, det vil du aldrig kunne bevise andet.
feb 2005
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Børn er han god med han elsker at lege og træne med dem og han elsker at ligge og putte, og går hvis han ikke gider dem... Børn skal jo opdrages til at respektere dette...
Pelsen skal gerne se en børste et par gange om ugen, nu går vi ofte i skoven, og alt mulig sætter sig i pelsen så det kan sagtens blive oftere at han ser en børste:o)
Når man sørger for at børste dem jævntligt opdager man ikke rigtig fældningsperioden, med hår overalt i huset:o)
Som Nadja, siger jeg også kun DKK, klubben er langt længere fremme med hensyn til at undersøge for div. sygedomme...
Udover det syntes jeg man skal være obs på Temp. har mødt rigtige mange nu ikke mindst igennem mit arbejde, hvor de ikke følger standarden, en Cavalier er en frygtløs lille skid, men denne tendens ser jeg at hos mange ikke holder stik, har set for mange små forsigtige og til tider sky, og dette er BESTEMT ikke ønskeligt for cavalieren..
Man skal også være OBS på jagthunden i dens gener, vores er stort set kun løs hvor der er indhegnet, 9 ud af ti gange kommer han men den 10 gang er gangen hvor han får færten af en fugl om det er i luft eller jord er han ligeglad med, og væk er han...
Men for p hvor jeg elsker den lille skid, elsker at han kan ligge et sted i stuen og sove, for pludseligt at vågne og komme hen til dig, for at give et desideret knus, og bare lige ha lidt kvalitetstid og så lunter han tilbage og sover...
Han sover ved siden af sengen, men kommer altid op for at få et godnatknus, hvor han virkelig putter sig ind, og igen om morgenen når vækkeuret ringer..
Og han har aldrig en off dag, han er altid glad og klar på det man nu vil..
maj 2008
nov 2007
Så skal jeg bare finde et sted at købe en =)
sep 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 130
(link fjernet)
I kan også henvende jer til hvalpeanviserne
Ellers er der en liste over opdrættere under links. Det er dog ikke alle opdrættere der er på opdrætterlisten.
Man kan også se kuld på DKK´s hvalpeliste.
http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=60
God fornøjelse
Da vi for ca 3 år siden valgte at vi ville have en cavalier, da undersøgte jeg meget hvad det var for noget med stamtavler, da jeg ikke kendte noget til det. Jeg valgte DKK, og har ikke fortrudt det
Det eneste jeg vil tilføje er: Der er ikke mange cavalierer der kan gå uden snor, da den gerne vil jage fx blade, katte eller andet
nov 2007
Og gå ud fra at de samgten kan lære at være sammen med katte hvis blot de er dte fra valp af... Har nemlig en kat som den kommer til at gå med
sep 2008
nov 2007
maj 2008
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 1.212
nov 2007
Michelle det lyder godt, det handler vel også bare om at træne og træne indtil de har forstået det med at man kommer når man kalder
feb 2005
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Så tror mere det bunder i hvor dybt jagtgenet ligger i de linjer.....
som sagt 9 gange er den go, men den 10 er den han får færten, og så kan du altså fløjte og kalde alt det du vil, lydighed eller ej.. Og jeg lærte min lektie da han var væk i en skov i næsten 2 timer... Han havde da en fantastisk tid, og kom tilbage med en mus... Dyyygtig hund, men jeg var et nervevrag...
nov 2007
Har i hvertfald bestemt mig for denen race =)
Og skla faktisk ud og se på valpe i morgen lørdag, og vælge en men få den først i maj =)
sep 2008
Jeg skal også have ny hvalp i maj måned
nov 2007
Valg af hund hjælp ?