{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Sådan noget tis {{forumTopicSubject}}

Min 10 måneders hanhund har og har haft i lang tid for vane at tisse indenfor, selv om han altså godt kan holde sig.
Han tissede op af min daværende kærestes taske og hvis jeg har noget tøj på gulvet (vasketøj fx) så tisses det på. Her den anden dag havde jeg fået tøj af min søster som lå på sengen, det havde han tisset på. Snakkede med min dyrlæge om det i dag som siger det kan være usikkerhed. Og ja, han kan godt være en usikker dreng. Men hvad filen gør man udover at sørge for at der ikke ligger tøj og så lukke ind til soveværelset? Han kan holde sig 8-9 timer om natten så jeg mistænker ikke en blærebetændelse

Kommentarer på:  Sådan noget tis
  • #1   14. sep 10mdr og er i princippet renlig?
    Ja, du må meget undskylde, men her i huset havde man fået en gevaldig skideballe, hvis man fandt på at gøre den slags regelmæssigt..! Givet at hunden tages på ferskgerning, og her kunne jeg sp godt finde på at skabe en situation, hvor adfærden vil udfolde sig, og så ligge på lur til at irettesætte
    Men det kommer også an på hvad der er hundens forudsætninger - hvor længe har den været renlig?

• #2   14. sep Er det en hel tår eller bare en lille sjat?
    Tænker om det er markering, siden det generelt er på ting der dufter af personer. I det tilfælde kan man vel give ham tissebælte på, indtil han er taget på fersk gerning nok gange og lærer at lade være.

• #3   14. sep Havde samme tanke mht markering pga det er tøj og ting der lugter meget af personerne..

• #4   14. sep Dårlig vane, manglende træning. Intet andet.
    En hund tisser ikke indenfor hjemme hos sig selv pga usikkerhed!
    En hund i den alder bør være renlig. Korriger ham og henvis til korrekt tissested.

• #5   14. sep Han har været renlig sådan siden han var 5-6 måneder..

Han er desværre lidt usikker herhjemme ikke altid men han har det meget med at ryste

• #6   14. sep Det er svært at vurdere.. men fx i går, der kom vi hjem fra gåtur klokken 17. Klokken 21.30 skal vi gå aften-tur og i det tidsrum havde han været inde og tisse på en bluse der var faldet ned fra vasketøjskurven. Der er måske gået et par timer så tåren er ok stor

• #7   14. sep Vi har haft samme problem, omend i mindre omfang; Luffe kunne finde på at tisse på gæsternes medbragte tæpper, sko og hunde. Han gjorde intet for at skjule det, og så faktisk ret tilfreds ud bagefter? Det gik dog i sig selv efter nogle måneder.

• #8   14. sep Hvad med snor på indendørs en periode?

• #9   14. sep Tissebælte hvis I ikke kan have øje på ham hele tiden.

Jeg havde en passerhanhund der til tider strintede i min lejlighed, til sidst fik han tissebælte på, og klog som han var, fandt han hurtig ud af hvorfor. Da han hadede bæltet og undgik det, fik han til sidst lov at undvære og siden har han ikke strintet.

Jeg synes ikke det er for meget at forlange at en 10mdr's unghund kan holde sig fra 17-21.30.

• #10   14. sep Usikker i eget hjem lyder ikke ret godt. Gør han andre ting end at ryste meget?

• #11   14. sep Han klistrer meget - men det gør han så også i andre hjem. Han har seperations-angst som vi selvfølgelig arbejder på.
    Han ryster fx også hvis han er i bad eller bliver børstet, selvom han er blevet det 100 gange og altid på hans præmisser og ros

• #12   14. sep Altså han ryster ikke hele tiden men når han er spændt/nervøs

Må lige prøve et tissebælte indtil at vi finder ud af det..

Men det kan godt være at jeg må sætte aftenturen tidligere så.. syntes bare at han godt burde kunne holde sig efter 2-3 timers gåtur i 4-5 timer.
    Snor ville jeg være træt af, men det kan da prøves

• #13   14. sep ts havde du ikke et lignende problem med din gamle hund?

jeg oplever at du bekymrer dig meget om din hund. det indtryk stammer fra dine emner herinde. hvis det er sådan som jeg oplever det så kan den uro smitte til et dyr. jeg kender dig ikke men prøv at overveje hvorfor din hund bliver usikker og om du kan fokusere mere på de positive ting end at problemsøge hos hunden der jo i alle tilfælde indtil nu har været helt normal i dens adfærd.

jeg skriver det af et godt hjerte. jeg fornemmer bare og har gjort i længe at du tit er meget bekymret uden grund og den slags kan dyr mærke

• #14   14. sep Jeg ville aldrig begynde på at bruge tissebælte …
    Jeg ville tage hunden på fersk gerning …. se MEGET bestemt ud og sige ...NEJ .. og FØJ for en rygende pyyy …. og " smide " hunden udenfor....
    Det er en dum vane hunden har fået … og det skal bare stoppes … BUM . …

Jeps … lige på det felt , er jeg MEGET striks …. … det er meget muligt at hunden ser nuttet ud … men det nuttede virker ikke hos mig på det område …. ( griner ) …

Jeg kan finde mig i , at hunden render med en strømpe … men sgu ikke at den også pisser på strømpen .

• #15   14. sep Men har Viktor en psyke, der kan tåle sådan en omgang?

• #16   14. sep #15 … Tjaaa … man behøver jo ikke ligefrem at SKRIGE af hunden … og ligefrem KASTE den ud … Men kort og godt vise den , hvad den IKKE må. …

• #17   14. sep Ok, det er heller ikke fordi, jeg var ude i at man max må hviske et fy
    Så er vi vist enige

Ts, selvom snor er træls, så ville jeg nok vælge den løsning, så han 100% ikke kan snige sig uden for synsfelt, og finde noget at tisse på.
    Tissebælte ville jeg ikke bruge, det gør jo kun, at hans tis ikke rammer, hvad han nu vil tisse på, men stopper jo ikke vanen, da han stadig tisser indenfor

• #18   14. sep Ja, det var så netop derfor jeg inkluderede mit eksempel med passerhunden, for det hjalp 100% i det tilfælde. Intet andet end det blev der gjort, vanen blev brudt og hunden stoppede.

• #19   15. sep Murphy kan også finde på at tisse inde. Han er renlig, men jeg tror bare at han mener at når han skal, så skal han. DET er vi så ikke helt enige om, så her kommer skideballen PROMPTE, hvis jeg ser det (det er sket 2 gange). Han er 9 måneder og Teenager med STORT T.........

Kommentér på:
Sådan noget tis