{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
323 visninger | Oprettet:

Udstyr til Golden hvalp {{forumTopicSubject}}

Vi er så heldige, at vi får en lille Golden retriver hvalp hjem om 6 ugers tid.
Jeg er begyndt så småt at kigge på udstyr osv. Men jeg er meeeeget i tvivl om hvilke ting er er bedst og hvilken størrelse tingene skal have.
Sele - hvad kan i anbefale? Jeg ser helst at det bliver en H-sele. Og hvilken størrelse skal jeg mon gå efter?
Hundekurv - hvor stor skal den være? og hvilken slags kan jeres hunde lide?
vandskål og foderskål - også her er jeg i tvivl om sørrelsen.
Vi er vant til en lille cavalier, men hendes ting kan ikke genbruges, så vi skal ud og have fat i nye, og meget større ting smiley

Kommentarer på:  Udstyr til Golden hvalp
  • #1   9. sep Det ubetingede bedste udstyr til en hvalp er grundig research og en tavle fra DKK. smiley

Ellers må opdrætter vide hvad der er bedst til en golden hvalp, tænker jeg.

• #2   9. sep Den del har der været styr på i over 2 år smiley At få en hund er trods alt ikke nogen drastisk beslutning, det skulle helst være noget man planlægger langt ud i fremtiden.
    Men nu kommer det tæt på, så forberedelserne til det nye familiemedlems ankomst skal i gang smiley

• #3   9. sep Start med at bruge de ting du havde til din Cavalier ... Det må da passe til størrelsen til en Golden-hvalp . smiley
    Når så hvalpen vokser . er det meget nemmere at tage den med ud at se og prøve ting .
    En hvalp vokser jo hurtigt ... så det er svært at komme med bud her .

TILLYKKE med hvalpen ... smiley

• #4   9. sep Til lykke med hvalpen, må i få mange gode år sammen.
    Angående udstyr, så er eg enig med NITTIB, brug det fra Cavlieren og køb nå hvalpen er vokset fra det.
    Hvis ikke du vil bruge det, så er det jo op til dig selv, hvilket udstyr og hvor meget du vil købe.
    Det er jo forskellig fra person til person hvad man mener er nødvendig.

Et halsbånd og en snor, et gammelt tæppe den kan ligge på, og et par gamle skåle den kan spise/drikke af er sådanset nok, og det er der nogen der nøjes med.
    Andre igen tager den store tegnebog op og køber vildt ind.

• #5   9. sep Enig med de andre, genbrug cavalierens udstyr indtil hvalpen vokser til. I kommer alligevel til at skulle skifte en masse, som hvalpen vokser til. Størrelse på sele osv. kan være svært at gætte, da goldens kommer i forskellige typer. Min egen er en lille, slank golden hanhund på 28 kg, så han bruger en helt anden størrelse end en af de store basser ville skulle. Jeg er glad for dog Copenhagen selerne.

Min golden gider ikke at bruge kurv. Han ligger i sengen, men virker faktisk til at foretrække gulvet smiley . Især under borde, senge eller andre møbler. Han har også et stofbur med en tynd madras i, som han også indimellem ligger sig ind i. Tror han godt kan lide, at det er lidt hule-agtigt.

Og så tillykke med jeres kommende hvalp, I har valgt verdens bedste race smiley smiley

Kommentér på:
Udstyr til Golden hvalp

x