{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.605 visninger | Oprettet:

fremmede hunde der jager mine heste {{forumTopicSubject}}

ja what to do, jeg er næsten på randen af gråd, og jeg har ingen ide om hvilket ben jeg skal stå på eller hvad jeg reelt kan gøre i denne sag.
landet ligger sådan at min kæreste og jeg har lejet et lille hyggeligt landsted, vi bor anden sidste hus nede for enden af grusvejen, altså folk kommer kun herned hvis de har noget at gøre eller ved det eksistrere her, altså ikke en ejendom man bare lige kommer forbi, jeg er så heldig at have 3 heste som jeg er meget glad for og som jeg kan have her på ejendommen, vi har lavet folde og alt og er super stolt af at kunne have vores heste hjemme, men ak ja glæden er godt nok svær at finde lige nu.
områdets hundeejere har fundet ud af at vejen her er ganske god at gå på med løse hunde, da der ikke lige sådan kommer biler eller andet færdsel, hvilket i sig selv er godt nok, men der er jo ikke rigtig nogen sådan offentlig luftnings muligheder da alt omkring vejen er er privatejendom enten i form af huse eller marker, hvilket nogen hundeejere tager meget pæn hensyn til og andre skider på for mildt at sige det.
nu kommer problemet så, jeg har oplevet nu to gange at mine heste er blevet jaget så voldsomt af løse hunde at de er løbet igennem hegnet og flygtet over stok og sten, hvilket er en meget farlig situation for alle, løse paniske heste er jo ikke lige frem noget man har løst til at møde hverken som fodgænger eller i bil måske, jeg er rigtig ked af situationen dels fordi at det skær i mit hjerte at mine heste ikke kan komme på fold længere uden at jeg står og holder øje med dem hele tiden fordi jeg frygter hvilke ulykker der kan ske hvis det sker igen, og så er jeg ret ked af at det sker, da vores folde ligger oppe af men meget lang indkørsel helt oppe ved huset altså du skal meget langt ind på ejendommen før du møder mine heste, og tanken om at fremmed eller fremmed hunde render rundt på ejendommen faktisk ikke er særlig rar.
vi har både fundet hundespor, da der var sne langt inde på hestefoldene samt efterladenskaber fra hunde helt oppe ved vores stald dør der, samt at jeg flere gange har observeret to forskellige hunde inde på vores ejendom og snuse rundt, som jeg fik jaget ud igen.
sidste gang mine heste blev jaget igennem hegnet, var vi til sidst nødt til at ringe til politiet for at hører om de havde fået nogen anmeldelser om løse heste, det havde de, de havde fået to anmeldelser om tre løse heste der blev jaget af en hund.
jeg ved simpelhent ikke hvad jeg skal gøre mere, da det er mit ansvar som hesteejer at have hestene forsvarligt hegnet ind, hvilket jeg også mener at jeg har.
men hvad dulen gør jeg for at stoppe dette og hvordan står jeg hvis evt en hest eller hund eller allerværst hvis et menneske kommer til skade fordi mine heste flygter panisk fra hundejagt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fremmede hunde der jager mine heste
  • #1   3. feb 2014 Prøv med skiltning. Folk på landet fatter ikke snorpligten, som loven altså påbyder. Men måske skiltning kunne hjælpe.
    Det er jo absolut ikke ok, at der render hunde ind til dine heste.


  • #2   3. feb 2014 UHA det er ikke rart Kan det ikke lade sig gøre at få fat på de hunde som løber hos jer For at se hvem der ejer dem og så derefter ta en snak med ejeren til hundene
    For de må jo ikke rande løse omkring smiley


  • #3   3. feb 2014 hundene skal være i snor hvis det er et offentlig vej. Sæt et skilt op for enden af vejen med at løse hunde bliver politi anmeldt. hold kæft en kedelig oplevelse du har smiley

  • #5   3. feb 2014 Hold kæft noget svineri..

    Hvis skiltning ikke virker, hvilket jeg ikke vil tro det gør, så prøv måske at spørg politiet hvad de foreslår at du gør?

    En anden løsning, kunne måske være noget trådhegn/et eller andet (måske lavt strømhegn under?) udenom det andet hegn, så hunde ikke kan løbe under hegnet ind på folden? Det er selvfølgelig træls med sådan en ekstraudgift fordi folk er fjolser, men det kunne måske give mindre bekymring.


  • #6   3. feb 2014 Tættere stødhegn , som hundene ikke kan undgå. Og skilt med politianmeldelse af løse hunde.
    .


  • #7   3. feb 2014 ja maj britt, men det er de tydeligvis ikke hvis de jager heste vel? smiley er udmærket godt klar over loven smiley smiley

  • #8   3. feb 2014 jeg ville nok sætte en lav strømtråd hele vejen rundt første gang hunden rammer med snuden gør den det nok aldrig igen.. det er jo super træls at skulle gøre al det arbejde, men jeg tror desvære ikke at fold vil overholde et skilt

  • #12   3. feb 2014 er vejen privat er der adgang forbudt. sæt skilt op.

  • #13   3. feb 2014 Det er da ikke sikker at ejer af hundene ved hvad der foregår Ikke for at undskylde

  • #14   3. feb 2014 i første omgang kan man jo prøve at skilte -noget i retning af "privat ejendom, hundeluftning ikke tilladt" eller ja, evt inkl at løse hunde vil blive politianmeldt.
    -du kan jo evt henvise til at der går heste, hvis folk ikke selv kan tænke sig til at hestefolde ikke er egnede hundeluftnings-områder

    Og hvis alt andet glipper, kan du benytte dig af lov om mark- og vejfred, forudsat du ved hvile(n) hund(e) det drejer ig om. Der skal advares om den specifikke hunde (hvis ikke du ved hvor den hører til, kan du beskrive den -fks. hvis "sortbroget langhåret hund igen befinder sig på min mark") , og at den vil blive skudt hvis den igen render løs rundt på marken og jager dine heste...
    -typisk vil sådan en advarsel være nok til at hundeejere tænker sig om.

    Hvis du har mulighed for at indfange hunden, giver loven osse mulighed for at du kan optage den og kræve betaling før udlevering til ejer -der er nogen regler der skal overholdes i forhold til at give ejer besked om at du har hunden osv...

    Men i første omgang ville jeg dog se om ikke skiltning kan løse problemet -eller som "Allergisk" siger, et brev til lokalavisen -inegn grund til at tage drastiske metoder i brug, hvis det kan klares med mindre.


  • #15   3. feb 2014 Annette -der er nu masser af heste der er bange for hunde. Vores er vandt til hunde, men da vi fik en ny belgier hjem for halvandet år, kunne et par bjæf fra Reiki (som altså absolut ikke angriber hestene) få ham afsted i strakt galop ud over marken... havde det været en blot lidt mere ihærdig hund (og det er mange hunde -der er jo sjovt at jage noget der bevæger sig -det får gang i jagtinstinktet) er det ikke så sjældent at heste ignorerer hegnet... strøm eller ej...

    Jeg har haft hest et sted hvor vi havde samme problem fordi mange tursiter luftede hunde lige op af foldene... og det skete altså mere end en gang at heste strøg gennem hegnet. Skiltning klarede det dog for os.


  • #16   3. feb 2014 Hold nu op en øv-situation!! Jeg var blevet flintrende arrig! smiley Sæt skilt op, ekstra strømhegn. Han man sætte strøm til hønsenet, for kan man det så burde det være muligt at sætte hønsenet uden folden også.



  • #17   3. feb 2014 Anne Julie -efter som sådan noget net jo går i jorden, er der ikkemeget ide i at sætte strøm til det smiley

    Men ja, en tråd i lav højde kan nogengange afskrække hunde. Det er bare en temmelig dyr invetering at "hundeindhegne" en hel hestefold, så det synes jeg egentligt er urimeligt at hesteejer skal gøre brug af... og det ville ikke være mit første træk i sådan en situation


  • #18   3. feb 2014 gåsehegn

  • #19   3. feb 2014 ih hold da op der var da en masse ting jeg kunne gøre, tunsind tak for alle jeres gode råd, det med et skilt kunne nok godt være rigtig smart, jeg vil helst gerne undgå at skulle skyde folk hunde, da jeg tror de er en rigtig dårlig grobund for naboskab.
    jeg ville mene at hegnet var lavt nok da den ene af ponyerne er en shetlænder, problemet er lidt at min hesteflok består af et hingsteføl der absolut ikke har oplevet noget i sit liv og synes at alting er meget farligt- han er i skarp træning for at dette bliver der lavet om på. en stor hoppe som absulot er en primus motor når der sker ballade og hvis hingsteføl bliver bange og løber rundt, tager hun gerne med og så står lille rolige shetterbamse tilbage og vil helst ikke være alene, hvis de to andre er sprunget afsted, men de går jo alle pænt på deres folde når der ikke er noget til at jage dem


  • #20   3. feb 2014 Michelle: Doh! Selvfølgelig gør det det. Min hjerne er vist for træt til at tænke klart lige nu. Hehe.

  • #22   3. feb 2014 går ud fra at vejen i sig selv ikke er privat (der er flere huse, så det er vel en fællesvej af en art?)... så det kan jo godt være helt lovligt at lufte hunde på vejen -men self ike at have så lidt styr på dem at de drøner afsted ud over markerne.

  • #23   3. feb 2014 nej vejen er ikke privat, men alt jord omkring er privat iform at der er huse med haver eller markjord, jeg ser især at mange hunde ejere bruger wrap markerne til hundeluftning da de jo godt bare kan minde om store græsarealer, men der er privat jord der bliver brugt til opdyrkning af foderwrap.
    vores uheld er jo at huset vi er flyttet ind i har stået tomt i nogle år så i nogle år folk jo frit kunne afbenytte området uden nogen har klaget over det eller været generet af det


  • #27   3. feb 2014 Tænker lidt om du evt ku sætte et fårehegn op forneden også ellers sætte to tråde op med strøm så ka hundene ikke komme ind og hvis de prøver så får de stød

  • #29   3. feb 2014 Sæt skilte op med at markerne er spøjtet, og sprøjtemiddelet er giftigt for hunde

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #31   3. feb 2014 Hvordan er det med loven. Kan man stadig skrive i avisen at en hunde af den størrelse og farve vil blive skudt hvis den ses igen?. Såfremt det stadig er lovlig ville jeg gøre det. Ikke fordi at jeg nødvendigvis vil skyde hunden,men for at råbe folk op.

    Hvis det ikke hjalp vil jeg få hunden skudt. Ikke om jeg ville finde mig i at man ikke kan have dyr til at gå i fred på sin grund. Hvad folk ville tænke ville jeg være kold over for. De folk med løse hunde er jo også totalt ligeglad med dig.


  • #34   4. feb 2014 Maiken -man kan bare selv ryge i problemer med sådan en skiltning, fordi det ikke r lovligt at skyde ALLE hunde der bevæger sig ind på matriklen, men kun de specifikke hunde der er advaret imod. Så selvom man ikke gør alvor af truslen, kan sure hundeluftere altså give en problemer, blot pga "truslen".

    Hvis man vil være sikker på at kune gøre brug af politi osv hvis det rent faktisk går galt en dag og en hund skader en af hestene (hvad jeg self ikke håber), så er man osse nødt til selv at holde sig indenfor loven.

    -det er iøvrigt tilladt at skyde en hund hvis den er direkte (altså i situationen er i gang med at jage/angribe hesten -ikke fordi den måske en dag il gøre det) til fare for en selv eller ens ejendom uden forudgående advarsel... hvis man da ellers har jagttegn osv...

    Men det burde bare ikke være nødvendigt at tage så drastiske midler i brug for at få hundeejere til at bruge hovedet når de lufter hund smiley


  • #37   4. feb 2014 Jeg ville starte med en venlig henvisning via skilt. Noget i retning af "Heste på Fold. Hestene er bange for løse hunde (de er så bange at de kan finde på at forlade folden og dermed være til fare for sig selv og andre) så hav venligst snor på hunden mens I passerer".

    Det er ikke-provokerende. Mange hundeejere bliver stædige hvis de ser forbud og de gør derfor hvad der passer dem fordi de føler sig provokeret. Det er ikke fair og det er umodent men det er en realitet.

    Jeg tror og håber at langt de fleste hundeejere generelt godt kan lide dyr. Derfor bør information om at hestene faktisk tager skade af at de jagtes rundt, og bliver så bange (de er flugtdyr) at de kan finde på at forlade indhegningen og dermed være til fare for sig selv og andre, være nok til at de tager deres hunde i snor eller får dem under kontrol.
    En venlig henvisning vil for mange psykologisk udløse "jeg gør en forskel for hestene hvis jeg retter mig efter den, og er dermed et ret godt menneske og det føles rart"- adfærd.

    Dette ville få mig til at tage snor på min hund.

    Alle mulige trusler vil i første omgang ikke hjælpe til et godt naboskab hvis det hele skyldes uvidenhed (det er faktisk ofte tilfældet ... folk tror at det er sjovt for både hunde og heste at de jagtes rundt).

    Virker det ikke ville jeg prøve det lave stødhegn. Kia har fået et rap der sagde spar 2 da hun var lille og kom for tæt på et stødhegn ind til nogle køer. Det virkede.


  • #38   4. feb 2014 Kender du ikke nogen med en "småhysterisk" shitlænder du kan låne??

    Da jeg i sin tid havde heste havde jeg samme problem. En skvatnavle i byen lod sine køtere rende som det passede dem, og de jagtede ALT.

    Jeg havde på daværende tidspunkt en shitter-hingst, og den havde ikke til sinds at lade sig jage med af hundene..
    Så den svarede igen og det med aldeles virksom effekt. Den ene hund fik kæben sparket af led, en anden fik 4 ribben mast og den tredje blev slynget 6 meter gennem luften.
    På en måde havde jeg rigtig meget ondt af hundene, men efter at have oplevet dem nakke en af mine katte, 3 høns en and og jage mine geder og grise igennem hegnet (så meget at 2 geder aborterede af stressen), så var der altså en lille djævel i mig der frydede mig.

    Manden lærte derefter at holde sine køtere hjemme, specielt fordi idioten jo anmeldte mig og min pony, og det eneste han fik ud af det var en bøde for at hans hunde rendte løs. (engang i mellem er politiet altså helt fine..)


  • #40   4. feb 2014 Vi havde samme problem, og enden på det blev at vi satte et 60 cm. nettrådhegn op nederst ud mod vejen, på resten af hegnet havde vi 4 eltråde tror det var i 25, 50, 80 og 120 cm. Vi måtte sågar også sætte lås på leddene - nogle hundeejere er idioter, og giver os andre så mange problemer......

  • #41   4. feb 2014 Du må godt låne min smølf smiley
    Han er bestemt ikke bange for hunde, og hvis hundene er provo, ja så bliver de jagtet af 980 kg belgier.
    Det har lært vores nabo-hunde at holde sig fra marken.

    Men ellers er jeg med på xtra tråd rådet smiley .. Gerne med elefant smæk i.


  • #42   4. feb 2014 Nej jeg kender desværre ikke hundene eller hundeejerne, vi er lige flyttet herud så kender desværre ikke naboerne sådan rigtigt endnu.
    Det er ikke umuligt og sætte ekstra tråd op.


  • #43   4. feb 2014 Maiken -men man er jo stadig nødt til at holde sig indenfor loven. Og den foreskriver altså at man skal advare mod en specifik hund for at måtte skyde den. Det er ikke nok at bare at sige at alle hunde på ens matrikel vil blive skudt.

    Jeg synes absolut det burde være unødvendigt at hegne ekstra, sidde på vagt udenfor folden og hvad har vi, for at slippe for at hestene jages med.
    MEN hvis man tager drastiske midler i brug (dvarsler om nedskydning og egentlig nedskydning) så skal man dælme være sikker på at have loven på sin side.

    Og jeg hat nu oplevet at det virker at skilte -der ER forskel på folk der lader deres hunde øbe hen til andre hunde 8pisse-træls, men mange folk kan på ingen måde se noget forkert i at hunde skal hilse på alt og alle) og på hunde der jager heste (de fleste er klar over at det ikke er hensigtsmæssigt)




  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #44   4. feb 2014 Hvis man lader sin hund løbe løs uden kontrol eller det er en der får lov at løbe rundt alene,så tror jeg ikke det hjælper. Hunden kan jo ikke læse smiley

  • #45   4. feb 2014 Max-næh det kan den ikke. Men er der tale om hunde der luftes (og altså ikke nogen der bare strejfer om alene) er der jo en ejer med der forhåbentligt KAN læse, og derfor opdager skiltet og enten tager sin hund i snor, eller kalder den til sig.

  • #48   4. feb 2014 Maiken: Godt jeg ikke lever i en verden hvor viden ikke ændrer adfærd. Hvis jeg forklarer nogen at jeg oplever at de gør noget der skader deres egen eller andre hunde på sigt, og de rent faktisk ikke vidste det i forvejen, så ændrer de som regel deres adfærd (kommer selvf. an på om de er i stand til at modtage viden).
    Ikke altid, men oftest.
    Jeg gør det samme. Hver gang jeg fucker op og nogen gør mig opmærksom på det så prøver jeg at lære af mine fejl.

    Trusler om vold og vold avler vold. Og det er altid sidste udvej i mine øjne.

    Jeg ville stadig skilte og bruge eltråd i første omgang uanset hvor fy fy pædagogisk det er.

    Den med at flytte til et fremmed sted og straks gøre sig uvenner med hele byen (før man prøver noget som helst andet) ser jeg som en virkelig ukonstruktiv adfærd. Den dag man står og har brug for hjælp så kan man kigge langt efter den.

    Bor selv i en meget meget lille by og gode naboer er guld værd.


  • #49   4. feb 2014 Birgitta -nu går der jo en hel del mere end 20 m til... Det ville dælme blive noget af en udskrivning hvis vi skulle hegne vores folde, osse selvom det "kun" koster 150kr pr 20 m. Der er jo meget meget mere end blot 20 m hegn.

    Og rigtigt mange andre steder kan det altså lade sig gøre at have hest bag almindeligt hestehegn, selvom der går hundeejere forbi. Det handler jo om at hundeejerne er opmærksomme på hvorvidt dere hunde render ind på marken eller ej, og hvis de har tendens til det, at de å holder dem i snor. Det er ikke ret svært, men mange tænker ikke over at deres lille Fido kunne finde på at jage med hestene, og opdager det derfor ikke eller opdager det først når det er for sent.
    Er de derimod på forhånd gjort opmærksomme på det, hjælper det nu ganske ofte. Det er i hvert fald min oplevelse fra de mange heste-steder jeg er kommet gennem tiden.


  • #50   4. feb 2014 Og hvorfor skulleman i øvrigt ikke bruge el-tråd? Ingen hunde dør af det rap et heste-hegn giver. Ja, vovse bliver åske forskrækket, men så holder ejer den vel hos sig fremover... hvis hunden da ikke har lært at holde sig fra hegnet.

    Reiki har dælme fået mange rap af el-hegn i sit liv. Det kan ikke have været så slemt endda, for det tager sjældent mere end et par dage, så drøner han ud over markerne igen (dem uden heste på altså)... Gaia derimod fik ET rap, og har siden da holdt sig på afstand af hegnet...
    Ingen af dem har fået varrige traumer af det -de kan jo se hegnet, og kan derfor bare holde sig fra det...


  • #51   4. feb 2014 puha at skulle hegne alle mine folde ind i have hegn til 150 kr pr 20m bliver en utrolig dyr affærer, og hvis jeg skal være helt ærlig ønsker jeg ikke at bruge så mange penge på at skærme andres ustyrlige dyr fra at få et rap fra mit hegn på min ejendom hvor hegnet end ikke er placeret ud til vejen, men tilbage trukket på ejendommen.
    jeg tør ikke en gang at regne det ud, men den ene fold er godt og vel 1000 m rundt og så er der to mindre folde på henholdsvis 200 m og 300 m, det er ca omkreds


  • #53   5. feb 2014 Lav et skilt eller flere og sæt op ved indgangen til jeres vej, nær hestefolden og oppe ved jeres gård med teksten

    Hunde skal føres i snor
    Adgang forbudt på markerne

    hestene kan sparke


  • #56   5. feb 2014 Birgitta -en rytter på hest kan ikke sammenlignes med løse heste på en fold. Det at hesten bevæger sig i roligt tempo forbi hunden, betyder oftest at hunden ikke gør en masse ud af det (omend jeg altså er blevet gøet voldsomt af en del gange -men dog aldrig jaget). Men der har altså været et par tilfælde hvor heste MED rytter er blevet skambidt af løse hunde.
    Problemet med de løse heste på en fold er at hvis først hunden får hestene i bevægelse, så sætter det gang i hundens jagtinstinkt og SÅ har vi problemerne, fordi hunden ikke får stoppet igen...
    Og mange heste er nu engang ikke hundevandte (ikke i en grad så de ikke flytter sig når hunde begynder at ø og evt snappe ud efter benene for at få dem i bevægelse)
    Vi har selv begge udgaver -en hoppe som bare kigger på hunden og så spiser videre og en hingst der tager flugten hvis hunden gør af ham. Og så har vi så den alternative, hvor hesten simpelthen gør sit bedste for at slå det gøenede kræ ihjel hvis den vover sig ind på folden.

    dernæst "hvis hestenen bevæger sig udenfor folden" -øøøh hvad? Det gør heste jo altså ikke med vilje. Og i dette tilfælde gør de det jo altså kun fordi hunde ha jaget dem gennem hegnet. Hvis hunde blev holdt fra folden, ville hestene jo gå der og ikke andre steder. Der er vel ingen der med fuldt overlæg lader løse heste rende rundt udenfor indhegningen?


  • #61   6. feb 2014 Birgitta -det er nu meget normalt at dyr på folde jages, hvis folk lufter hundene løse når de går forbi. Det er på ingen som helst måde en sjældenhed.

    Ang udenfor folden -nu er problemet jo ikke under rytter men når hestene er løse = på folden. TS skriver at de er blevet jaget igennem hegnet, altså er det næppe noget der er sket mens de er blevet brugt.

    Og skyldes problemet at folk bruger området til hundeluftning (måske fordi det har stået tomt som TS skriver) så ER det da et problem, og næppe bare med en enkelt hunde.

    Jegvar dælme blevet stik hamrende tosset hvis hestene var mine. Og blev det da osse dengang det VAR mig der havde heste på en fold hvor hundeluftere kom forbi. Mange hundeluftere tænker sig bare ikke om. jeg tror da ikke det er af ond mening at de gør som de gør, men tag et kig på hvor mange skambidte rådyr der bliver fundet i skovene, det giver da et praj om at det altså ikke er så sjældent endda at lille Fido tager på jagt på egen pote.
    Og jeg har da oplevet flere både med køer, får og heste som er rendt på problemer med hunde der jager deres dyr... sjældent for rent faktisk at nedlægge dem, men simpelthen fordi en flok dyr i bevægelse tænder noget i dem.
    -og ganske ofte ved man jo ikke hvem der ejer hunden, medmindre man tilfældigvis "fanger dem" inden de er væk...
    I mange tilfælde er det så (ifølge ejer da) første gang at Fido har gjort sådn noget. De troede jo aaaaldrig at deres lille vovse som er SÅ god til børn, kunne finde på det... den er jo så rar (og det betyder åbenbart at den så må formodes ikke at eje jagtinstinkt)




  • #62   6. feb 2014 Stort skilt op hvor der står

    Rottweiler Kennel hundene går løs, adgang på eget ansvar


  • #63   6. feb 2014 Hvad har det med sagen at gøre hvad mine heste bliver brugt til ? Det avls og udstillingsheste, som vi her på stedet gør et stort arbejde ud af.
    Skiltet har vi valgt at anvende og der kommer til at stå " obs kære hundeejer, dette er privat ejendom samt der er heste på gården.
    Vi har desværre haft nogle triste hændelser med løse ukontrolleret hunde, derfor vil hunde der er inde på ejendommen blive indfanget og videregivet til nærmeste ledige internat på ejers regning.

    Vi har ligeledes snakke med det lokale internat der har givet os lov til at indlevere hunde hvis de går uden opsyn rundt på vores sted


  • #67   6. feb 2014 Urimelige krav?

    Er det et urimeligt krav at man ikek vil have andres hunde på sin private gund? Måske har jeg helt misforstået dig, men mener du at fordi hundeejerne i lang tid har luftet løse hunde der, så skal de have lov at fortsætte med det, det er urimeligt at kræve andet?


  • #69   6. feb 2014 Jeg tror jeg ville prøve at tage billeder af de omstrejfende/løse hunde, og så ville jeg kontakte den lokale avis, måske de ville lave en reportage om jeres problem. Understreg alvoren, en løs hest ud for en bil kan jo kræve både menneske- og dyreliv.
    Hvis avisen ikke vil tage problemet op, så ville jeg lave opslag med billederne og skrive alvorligt omkring problemet, og så ville jeg hænge opslagene op rundt omkring i de lokale forretninger, skoler etc. samt på lygtepæle.


  • #70   6. feb 2014 Urimelig krav er det ihvert fald ikke! Man skal kunne havde sine dyr i fred uden at de skal stresses samt være til fare for sig selv og ikke mindst andre.
    De hunde skal absolut ikke rende på privat grund og slet ikke når der går heste. Selv hunde ejerne gambler med deres eget dyrs liv!


  • #71   6. feb 2014 man kan udemærket se hvor vores grund starter på, der er jo ikke græs i græs det hele, hele ejendommen er omkranset af træer, selv hestefoldene, meget billigere da vi har kunne sæt hegnet direkte op imellem træerne istedet for at skulle grave hegnspæle.
    den pæne have, hvis kan kalde den det er indhegnet.
    det skal jo så også lige siges at vi har en grusgrav der lige nu graver omkring os, så vi har nærmest vores ejen grus voldgrav rundt om ejendommen undtagen ud til vejen.
    jeg har aldrig været i tvivl om hvor ejendommen begyndte og hvor den sluttede, end ikke første gange jeg var herude og aldrig havde været i området.
    og så vil jeg da slutte af med at hvis jeg var i tvivl om det var privat ejendom eller offentligt, ville jeg ikke lukke min hund løs derind


  • #73   7. feb 2014 Birgitta: Uanset hvad, så skal naboens, eller købmandens, eller hvems hund det nu end er, da ikke have lov til at rende ind på privat grund. Jeg må tilstå jeg var blevet røv sur! Ét der skal ikke komme en fremmed hund ind på min grund, og da slet ikke ind og jagte et par heste.
    To, hvem står med lorten, hvis hestene pga. de bliver jagtet rundt på folden, løber ud foran en bil?
    Tre, hestene kan ene med at få skader pga. løse hunde.

    Det jeg vil frem til er, at det da ikke er ts der skal vise hensyn til nogle hundeejere der i perioden hvor det har stået tomt, har brugt arealerne til hundeluftning. Så må de da få snor på deres hunde, og finde et andet sted, hvor de kan have løse hunde, uden kontrol, til at rende rundt uden at være til gene for folk.


  • #74   7. feb 2014 Birgitta -hvis det ikke er neboerne er har hunde rendende løse på privat grund, så skal de jo ikke ændre adfærd. Det eneste sted der kræves en ændret adfærd, er i forhold til at lade hundene løbe rundt på den private grund... og kan de det uden snor, jamen så fint, kan de ikke, så må de tage snor på...

  • #75   7. feb 2014 Birgitta hvorfor så bevis i det pludselig ?
    Jeg har ingen formodning om at det er mine naboers hunde, naboerne kender godt ejendommen og forholdene for jorden omkring vores vej, og har været ekstrem hjælpsomme med at indfange hestene


  • #76   9. feb 2014 jeg ville låne en hunde sur hest som flere har skrevet og sætte den på folden samt sætte skilte op med at hestene kan være farlige i og med de bider og sparker og skulle de blive jagtet ud af folden altså hestene så er de til fare for folk og fæ og så sætte et billede op af en hest der ligger halvt inde i bilen ( sådanne billeder er nemme at finde på googel) håber det kan hjælpe dig smiley

  • #77   10. feb 2014 sæt elhegn helt ned ved jorden - gerne 2 styks med mellemrum, så at hundene får stød når de prøver at komme ind til dine heste. Vi har haft samme problem her hvor vi bor, det var dog med jagthunde som var på drevjagt (bor i Sverige). Jeg kontaktede politiet som kom med dette forslag, hvilket vi så ikke fulgte men i stedet spredte rygtet om paragraf 28, som indebær at vi har lov at skyde dyr som jager vores boskap. Det må i jo ikke i Dk, så vidt jeg ved, så derfor prøv med elhegn og evt. skiltning.

  • #78   10. feb 2014 En alm tråd til elhegn er ikke så dyr, det ville afgjort være min løsning, gerne samtidig med et skilt;)
    Vi har privat vej, vi har sat skilt op, jeg gider ikke fremmede hunde på vores jord;)
    Så vi har et stort skilt med privat, adgang forbudt, det virker for de fleste, de få det ikke har virket på har jeg haft fat i, nu virker det også på dem;)
    Jeg elsker hunde, men ikke engang mine egne får lov til at rende løse rundt og jage høns, får, heste eller rådyr!


Kommentér på:
fremmede hunde der jager mine heste

Annonce