{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
389 visninger | Oprettet:

Valg af race {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

For 5 måneder siden måtte vi aflive vores gamle hund. Så skal på jagt efter en ny hund.

Det jeg søger i en hund.
trænbar hund.
God med børn.
Der må godt være pelspeje men ikke alt for meget.

Den vil få et liv med masser af aktivering i form af lydighed og agility.

hvad vil i anbefale ?

Kommentarer på:  Valg af race
  • #1   5. aug Det er der mange racer, der kan opfylde. Har i præferencer ift størrelse?
    Hvor store er ambitionerne træningsmæssigt? Hvis det bare er for sjov tænker jeg at racer som labrador, golden, schæfer, Cocker, springer m.fl. kunne være fornuftige bud.
    Hvis der er konkurrenceplaner i agility der skal tænkes med i valget, kunne man kigge på bordercollie og nogen af de ikke så store, adrætte racer som fx koiker.

Har i præferencer ift gøen, vagtsomhed o.l.?

• #2   5. aug Størrelsen er ikke et problem. Vil gerne lydighed eller agility på konkurrence plan eller n af delene smiley

Vi bor i lejlighed og kommer nok til det nogle år endnu så helst en hund der ikke gør alt for meget. Må gerne være en der fortæller om der er nogle der kommer ind der ikke skal smiley

• #3   5. aug Nu er dit brugernavn jo Altid Jack Russel, så hvorfor ikke sådan en eller en Parson ?

• #4   5. aug Det var også min første tanke, Anni.

• #5   5. aug Anni: Nu var ham jeg havde ikke lige den mest trænbare hund. kan jo også bare være jeg har været uheldig. Fik ham da han var 3 år.

Så derfor tænkte jeg på at prøve noget andet.

• #6   5. aug Australien Shepherd
    Border Collie
    Golden Retriever
    Labrador Retriver
    Nova Scotia Duck Tolling Retriever
    Cocker Spaniel
    Springer Spaniel
    Breton
    Finsk hyrdehund
    Chodsky Pes
    Koiikerhondje
    Hjortehund
    Schipperke
    Papillon
    Phalene
    Norsk Lundehund
    Kromfohrländer
    Australsk Kelpie - jeg er så forelsket smiley

Du skriver ikke at i skal være de bedste til agility. For flere af racerne kan og vil meget gerne, men de er ikke alle vinder-racer.

• #7   5. aug Hvad kan i mere præcist tilbyde? realistisk?

• #8   5. aug Staffordshire Bull Terrier de er utrolig lære nemme elsker børn og andre dyr.. jeg elsker min dreng

• #9   5. aug Min mors JRT er mega trænbar og ret klog - er man ude og der lugter af vildt er der intet håb om kontakt, hjemland osv. Men træning hjemme eller på en træningsplads er en helt anden snak - tror egentlig agility ville være lige til højrebenet (lydighed ville nok være en udfordring at holde hans interesse for). Hvis det er gængs for racen, ville jeg ikke afskrive den som agility-makker... forudsat det ikke e vigtigt, at den han gå løs på ture og også vil brillere i lydighed.

Men ellers tænker jeg egentlig en spaniel kunne være en god allroundhund til lydighed og AG, hvis I også vil være aktive udenfor træningspladsen og lade den bruge næsen.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 55
    #10   5. aug Hvis du har stået med en JRT du ikke synes var trænbar, så tror jeg det er enormt vigtigt du får kompetent hjælp til dine træningsmetoder ved en evt. Ny hund da det lyder som om du så har grebet træning og aktivering helt forkert an.. en jrt er da enormt trænbar.

• #11   5. aug Enig med Mathias, Jack Russel fejler ikke noget, den er meget trænbar.

Michelle, jeg kender altså en del Jack Russel, som fint kan gå uden snor.

• #12   5. aug Mathias. Vi overtog vores gamle hund da han var ca. 3 år. Forrige ejer havde overhovedet ikke trænet med ham ej heller mødt andre hunde de boede ude på landet. og kunne overhovedet ikke slippes løs uden at løbe væk. Og var på daværende tidspunkt begyndt at blive aggressiv over for andre hanhunde da vi så overtog ham blev han overfaldet 2 gange og blev derefter meget aggressiv overfor andre hanhunde. Han har gået til træning siden vi overtog ham

• #13   5. aug Anni - ok, jeg har bare aldrig mødt nogen, men ok, har heller ikke mødt JRT-ejere der sådan virkeligt er gået all in på at lære dem det.
    Min mors har et fint hjemkald i hundeskove o.l. steder uden en masse vildt, men er helt ukontaktbar hvis der er meget vildt... uanset ville det i hvert fald ikke være et problem på en træningsplads, hvor der trods alt sjældent lige springer et rådyr rundt mellem hundene under træning smiley
    Max var helt passiv og fremstod noget egenrådig da hun fik ham - tror mest det var fordi han ikke havde "lært at lære" (Han var ikke hvalp). Nu hvor han har knækket koden er han vældig lærevillig og synes det er sjovt

Kommentér på:
Valg af race