{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Skånekost foder skift
  • #1   25. jul Nej.

• #2   25. jul Man skifter bare, det gives jo for at få en diarre væk smiley men jeg Skifter i det hele taget altid, på en gang det dur simpelthen ikke i min verden at have sarte hunde som ikke tåler lidt af hvert det undgås nemmest ved at bruge mange forskellige fodermærker fra starten, inden mine hvalpe flytter har de Som minimum fået tre forskellige mærker og både med og uden korn;)

• #3   25. jul Jeg er enig i at man bare skifter.

• Elisabeth G
    Elisabeth G Online Tilmeldt:
    feb 2020

Følgere: 4 Emner: 36 Svar: 172
    #4   25. jul Ok perfekt! Vi skifter straks så...glemte nemlig at spørge dyrelægen i går smiley

Bodil: Kan kun være enig. Har en hund med sart mave (2 ud af et kuld på 10 har sart mave...og min er den ene af dem..typisk...). Sart mave er lort og nu ved jeg det til næste hund hvad jeg skal holde øje med...

• #5   25. jul Hvis man skifter over på skånekost er det bare at skifte. Men hvis man ellers skifter foder af andre årsager, plejer jeg at blande en 4 dage eller deromkring. Har 2 gange haft en hund med blødende tarmbetændelse pga. hurtigt foderskift. Det var sgu synd for ham.

• #6   25. jul #5 og det kan du så forbedre ved at sørge for at hunden får mange forskellige fodermærker, start langsomt op, dvs gør som du gør nu, men når du så har to mærker der dur så skifter du bare fra dag til dag i de to mærker og begynder med et 3. mærke på samme måde, jo flere mærker du kommer op på jo mere vil hundens mave kunne klare, det betyder at hunden ikke får diarre nær så nemt smiley godt for både dig og hunden.

• Elisabeth G
    feb 2020

#7   25. jul Bodil, desværre, har jeg allerede prøvet mange mærker (alt fra Acana til Hills). Men ingenting er kommet tæt på at få fast afføring, ud over, selvfølglig, råkost. Det er dog for dyrt med MUSH lige pt... smiley Derfor foreslog dyrelægen RC, da Hills skånekost ikke duede. Så nu er sidste forsøg RC skånekost, og ellers må han bare forsætte på sin MUSH smiley

• #8   25. jul Det volder mig ikke så meget besvær at bruge en håndfuld dage på at skifte foder, så det går nok smiley det blev også bedre med alderen for ham dog. Mine hunde får alt muligt forskelligt. Men hvis deres hovedfoder skal skiftes, så better safe than sorry

• Elisabeth G
    feb 2020

#9   25. jul Hov, der skrev jeg for hurtigt..troede #6 var ment til mig...

• #10   25. jul Vi er lige startet op på hypoallergenic fra RC

Dog ikke grundet diarré, men fordi det er nemmere at optage næring fra det, som er nødvendigt pt efter Giardia.

Vi fik at vide at vi lige skulle blande lidt med det gamle foder, og at hun godt kunne blive dårlig af det de første par dage.

Jeg har lige læst anmeldelser på Zooplus på Hypoallergenic, og der er nogen der har fået styr på diarré med det.

Bare for at nævne at hvis dette heller ikke dur, så ligger der et forsøg mere der.

God bedring med ham

• #11   25. jul Jeg er bare skiftet til RC Gastro..
    Min har haft tendens til sart mave, men efter operation og smertestillende som ødelagde maven totalt har jeg ikke kunne få styr på maven..
    Så nu prøver vi fast Gastro og det virker indtil videre ..
    Indtil nu har jeg ellers blandet af hvad jeg lige havde, så hun har fået meget forskelligt..

• #12   25. jul Jeg er bare skiftet direkte til RC Gastro..
    Min har haft tendens til sart mave hele tiden, men efter operation og smertestillende som ødelagde maven totalt har jeg ikke kunne få styr på maven.. det var tilbage i slut april..
    Så nu prøver vi fast Gastro og det virker indtil videre ..
    Indtil nu har jeg ellers blandet af hvad jeg lige havde, så hun har fået meget forskelligt..

• #13   26. jul Hypoallergenic, der har jeg også skiftet fra dag til dag, når jeg skiftede til det. Og med perfekt afføring fra dag 1.

Dog brugte jeg nogle dage på at skifte væk fra det smiley

Kommentér på:
Skånekost foder skift

x