{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

Altive dage {{forumTopicSubject}}

Jeg har den dejligste hund, synes jeg selv smiley han er aktiv (der skal ske noget) men men egentlig nem at aktivere og gøre tilfreds. I det hele taget en god hund.
Jeg har så oplevet at han enkelte dage (højest 4 gange på de 4 måneder jeg har haft ham) er som en teenager.. han har svært ved at finde ro, er rastløs og han går ikke tur men løber tur. Han har travlt med at snuse, lette ben og skrabe helt vildt. Han gider ikke rigtig kontakten til mig som han plejer og han er exited over alle hunde, også dem langt væk. På de dage forsøger jeg så vidt muligt at overlade ham til en have og en legekammerat foruden at vi selvfølgelig går nogle gode ture smiley det er lige som om at alt overskuds-energi er på de dage.
Oplever i også det? Jeg tænker lidt løbetid ved en tæve men vi bor i byen så her er nok altid en i løb

Kommentarer på:  Altive dage
  • #1   7. sep Mine på 6 og 9 har stadig sådanne dage, og jeg elsker det smiley

Jeg tager det bare som at de er ekstra glade i låget, og så sørger jeg for at jeg opper mig sammen med dem. Går en ekstra lang tur, leger med legetøj, træner lidt ekstra eller laver leverpostejstræer til dem smiley

• #2   7. sep Jeg synes han er glad i låget hver dag smiley

• #3   8. sep Sådan var Sam dagligt i lange perioder da han var unghund, han var enormt stresset grundet hormoner, nu har han et ret tændt sind, men det er ikke normalt at han stresser op over alt.

På tur gabte han meget ofte for at prøve at dæmpe sig selv, han farede rundt på tur, opførte sig ikke særlig pænt overfor legekammerater, så ingen leg i denne periode med hundevenner, havde glemt alt, træk mig ad helveds til i snor og koncentrations evnen var lig med nul, han kunne ikke tage lækre godbidder, omend det så var favoritten ost, forbi han var så stresset.
    Vigtigste når de er i sådan en periode er at undgå konflikter, samt jeg sørgede for så meget friløb som muligt og vi gik til rigtig meget træning, også selvom vi muligvis kunne møde op og Sam intet kunne end at sidde og observere.

Han var fuldstændig brændt sammen i hovedet så her tog jeg lige "toppen" af stressen, ved hjælp af kost tilskud, baldrian og humle virkede bedst til Sam.

God fornøjelse med din unge hanhund smiley

Sam er 3,5 år idag og er blevet fuldstændig fantastisk igen smiley

• #4   8. sep Snakker vi om en ramt teenager hanhund eller bare en glad dreng som keder sig lidt? smiley

• #5   8. sep Mathilde, meget muligt begge dele smiley jeg prøver at nå ham og gøre ekstra ud af den mentale aktivering men han vil bare brænde energi af

• #6   8. sep Så lader du ham da bare løbe, så længe han stadig lystre smiley

Min race har også et stort behov for at få lov til at være fysisk og løbe igennem hver dag, man kan træne og aktivere, men han brænder fuldstændig sammen, hvis ikke han kan få lov til at løbe løbe løbe smiley

Kommentér på:
Altive dage

x