{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

SDA - hvem er de egentlig? {{forumTopicSubject}}

I en schæfergruppe er jeg havnet i en tråd, hvor nogen anbefaler en “konsulent fra SDA”.

https://godkendt-dyretræner.dk/konsulenter?fbclid=IwAR06KXnh_wylbnvkQ-o615rpkbhL_3L3AHuFnlJDOy5o5TE-siy7DoGKGvw

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvem der står bag, og hvordan de mennesker er uddannet. Ud over, at de vist skal være uddannet hos Center for Dyreterapi i Hirtshals.

Det virker lidt uldent, synes jeg. Kan nogen bidrage med viden om dem? Det lader til at de folk, der selv er med i det, bare blindt henviser til, det der står på hjemmesiden: “Du har gennemført uddannelse som hestetræningskonsulent, hundeadfærdsinstruktør eller dyreadfærdskonsulent fra en international godkendt skole – godkendt af PetBC og/eller andet ekstern, uvildig organisation med tilsvarende krav og fagkompetencer.”

Og det gør mig ikke rigtigt klogere smiley

Kommentarer på:  SDA - hvem er de egentlig?
  • #3   19. feb Det er sært at de ikke sådan svarer på noget, men bare henviser til hjemmesiden smiley

• #4   19. feb Jeg kender ikke SDA, men Center for Dyreterapi er der ikke noget galt med, jeg har gået på flere hold ved dem, og de tilbyder ganske rigtigt forskellige kurser og uddannelser.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 270
    #5   20. feb Helt nederst under om os er der krav til uddannelse og medlemsskab af SDA

profilbillede
  • #6   20. feb Det er bare et forsøg på at samle de der opfylder kravene herover. Fordi titlen ikke er beskyttet.

Der er taget flere tilløb flere gange til at gøre junglen lettere at navigere i, og dette er et af dem.

• #7   20. feb Cookie, jeg har også fundet det der. Men hvad betyder det helt konkret? Hvilke skoler er godkendt? Hvad indeholder uddannelsen? Hvem er den bestyrelse i SDA. Der skal vurdere, om en uddannelse opfylder deres krav?

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 270
    #8   20. feb Ja det er jo så det store spørgsmål. Kan se at ham Nicklas (hed han vist) er aktivt bestyrelsesmedlem. Men det står kun i forbindelse med søgning på SDA bestyrelse.
    Det virker ikke til heller at deres facebookside er synderlig godt besøgt.
    Men meget underligt at de ikke selv opgiver oplysninger om bestyrelse osv

• #9   20. feb Det er jo super ærgerligt, hvis de rent faktisk ér seriøse. For alt der kan skabe mere sikkerhed for de mennesker, der skal bruge en instruktør eller adfærdsbehandler, er da kærkomment. Men det virker bare så fordækt smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 355
    #10   20. feb Andreas og Birgitta som er ophavsmænd til WUUF, kender jeg som seriøse mennesker.

Og WUUF står opført på listen som godkendte.

Så fordækt er det ikke, måske amatøragtigt at de ikke er bedre til, at strikke en hjemmeside sammen, der giver flere informationer.

Det er ikke ualmindeligt at brancher laver sammenslutninger, men der står som regel hvem bestyrelsen er og den mangler her.

Kommentér på:
SDA - hvem er de egentlig?

Annonce