{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Vandring/dagstur med hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal igang med at planlægge en dagstur (muligvis med en overnatning i bil) med Linus enten herhjemme i Danmark eller i Sverige smiley

Så jeg er nysgerrig på hvad i medbringer på sådan en tur?
Hvad laver i mad på, har i frysetørret mad med, osv.

Kom med alle jeres tips, info om grej, fortællinger om jeres ture - del meget gerne billeder smiley

Kommentarer på:  Vandring/dagstur med hund?
  • #1   23. maj Det kommer an på hvilken slags tur osv. men plejer at bruge trangia. Gas, ikke sprit. Havregrød til morgenmad fordi det er nemt og ikke vejer meget. Aftensmad det er lidt forskelligt men selvfølgelig noget der er nemt og evt. blot skal varmes op.

• #2   23. maj Puha. Vi er en 4 stykker der tager på vandretur i Sverige et par gange om året.
    Der er gået "til middag hos". I den smiley så vi spiser absolut ikke nemt.
    Det har været alt fra flæskesteg med alt der høre sig sig af forskellige kartofler osv.
    Pomfritter. Bøfsandwich, spareribs. Hjemmelavet is
    Hummer suppe. Tarteletter, tapas, snitzel i -20 på bål osv. Osv.
    Morgenmad og frokost er ofte mere simpelt, nogen gange har jeg blandet noget musli med mælkepulver hjemmefra så der kun skal vand i.
    Andre gange er det blevet æg og bacon smiley
    Frokost er typisk bare en rugbrød med makrel, om vinteren har det tit været en pose knorr suppe.
    Det er kun fantasien og hvor meget du gider at slæbe der begrænser det. Vi tilbeder på bål og gas trangia.
    Når vi har haft hunde med har vi bare haft foder med til dem og et tæppe og en skål til at drikke af.

• Indica
    Indica Online Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 4 Følgere: 47 Emner: 16 Svar: 169
    #3   23. maj Linda, har du prøvet noget af det frysetørret mad der fåes i friluftsbutikker?

Jeg har kigget lidt på Primus Express Spider, og jeg tænker at det bliver enten det eller Trangia jeg går med smiley

Steffen, genialt!
    Det lyder som noget man godt gider. Maden skal jo være nærende, og smage godt, ellers giver det ikke mening smiley

• #4   23. maj Nope har aldrig prøvet frysetørret mad. Har altid været afsted så få dage at jeg har kunnet have “rigtig” mad med- eller kunnet komme forbi butikker med mellemrum.

• #5   23. maj Men vandreture er superfedt, især med hund

• #6   23. maj Hvis man overnatter i bil, er der jo frit slag til menuen. Der er jo ikke vægten at tænke på.
    Jeg spiser mad der er nem at varme på bål. F.eks. mad lavet hjemme fra, som bare skal varmes.Koger ris eller pasta på turen. Morgenmad for mig er blot en kop kaffe. Frokost gerne et par solide klapsammen madder. Og så frugt eller muslibar til at fylde energi på i løbet af dagen.
    Og så nyder jeg at slutte dagen med varm drikkelse ved bålet.
    Til hunden er det sædvanlig kost + 30-40% ekstra, alt efter turens længde mv.
    Og rigeligt med vand. Nogen gange "suppe" til hunden. Så den også får ekstra væske.
    Og ja, så sørger jeg for at vi er i form til tur, da turer altid er ekstra krævende.

Kommentér på:
Vandring/dagstur med hund?

Annonce